Oczywiście w przypadku zintegrowanej grafiki Intel HD 530 należy zapomnieć o wysokich detalach, czy rozdzielczości - przynajmniej w przypadku wymagających gier.
Pokusiliśmy się o nagranie rozgrywki z włączonym programem Fraps (tylko do wyświetlania klatek na sekundę) - szybkość działania gry można podziwiać w prawym górnym rogu materiału wideo.
Star Wars: Battlefront
Rozdzielczość 1366 x 768, ustawienia niskie i... nie jest źle. Szybkość działania gry potrafi spaść do 30 klatek na sekundę, ale momentami jest to ponad 40. Dla każdego fana Gwiezdnych Wojen spragnionego rozgrywki integra ta może więc "uratować życie". W przypadku Battlefront sprawdzaliśmy grę na nieco podkręconej konfiguracji - zwiększyliśmy taktowanie iGPU (zintegrowanego układu graficznego) do 1250 MHz, co powinno być w zasięgu praktycznie każdego egzemplarza tego procesora.
Fallout 4
W rozdzielczości 1360 x 768 i ustawieniach niskich otrzymaliśmy średnio 33 klatki na sekundę (minimalne klatki na sekundę spadały do 28). Zmniejszając rozdzielczość do 1280 x 720 można uzyskać średnio 35 klatek na sekundę (minimalnie 30). Problemem jest jednak niestabilne działanie gry - na Windows 10 konieczne do uruchomienia jest ustawienie zgodności z Windows 7, a i tak gra potrafi znienacka wyskoczyć do pulpitu.
Wiedźmin 3: Dziki Gon
W przypadku trzeciego "Wiesia" na płynną rozgrywkę nie ma szans. W rozdzielczości 1360 x 768 i ustawieniach minimalnych udało nam się "wycisnąć" średnio zaledwie 17 klatek na sekundę (minimalnie 8).
Metal Gear Solid V: Phantom Pain
W rozdzielczości 1360 x 768 i ustawieniach niskich integra Intela radzi sobie nadspodziewanie dobrze - średnio ponad 40 klatek na sekundę. Nawet zastosowanie 1920 x 1080 pozwala na osiągnięcie około 30 fps - całkiem zacnie.
Counter Strike: Global Offensive
CS:GO to gra o zdecydowanie mniejszych wymaganiach niż powyższe tytuły. Spokojnie możemy pokusić się nie tylko o zwiększenie rozdzielczości, ale i detali. 1920 x 1080 w ustawieniach niskich pozwala na osiągnięcie ponad 40 klatek na sekundę, a w ustawieniach wysokich (bez wygładzania krawędzi i rozmycia ruchu) ponad 30 klatek na sekundę. W tym przypadku wiele też może zależeć od konkretnej planszy.
Integra Intela i gry?
Gracz podstawiony pod ścianą będzie mógł wykorzystać Intel HD 530 do grania. Nie można jednak spodziewać się cudów - sprawdzając działanie gry od razu ustawiajmy niską rozdzielczość i najniższe detale. Należy się też liczyć, że nie wszystkie gry będą działać poprawnie z zintegrowaną grafiką Intela. Oprócz wspomnianego Fallout 4 problemy sprawiała nam również gra Call Of Duty: Black Ops 3, która często się zawieszała.
Ale cóż... Do czasu powrotu zewnętrznej karty graficznej z naprawy trzeba jakoś sobie radzić...
Komentarze
23To weźcie i7 Haswell i i3 Skylake i odpalcie youtube v9 FHD 60fps (nie musi być 4k). Popatrzcie jak się poci i7 Haswell (przez poci rozumiem obciążenie powyżej 20%, nieakceptowalne w tego typu zadaniach), a jak na poziomie kilu % obciążenia obsługuje to i3 Skylake.
O AMD APU nie będę pisał, bo pewnie bez straty klatek w ogóle nie odtworzy tego materiału.
Intel idzie w kierunku obsługi multimedialności. Z integry 980Ti się w tym dziesięcioleciu i tak nie zrobi. Ale można spowodować bezproblemowe odtwarzanie bieżących standardów wideo.
Cabby lake będzie uwieńczeniem tego co rozpoczął HD5500 i poprawił HD5xx.
np. częściej bierze udział przy obliczeniach CPU