Pierwszy Far Cry był produkcją, która otrzymała wsparcie dla systemów 64-bitowych. Wydawałoby się, że logicznym posunięciem byłoby wyposażenie w podobną opcję części drugiej. Niezwykle bogate możliwości konfiguracyjne gry zmusiły nas do przetestowania Far Cry 2 w czterech różnych ustawieniach. Gra po zakończeniu instalacji automatycznie aktualizowała się do wersji 1.03.
Przy ustawieniach średnich i wysokich niemal wszystkie systemy oferują podobną wydajność. Przy ustawieniach maksymalnych 64-bitowa Vista delikatnie odstaje od konkurentów. Należy zaznaczyć, że ustawienia dla wersji DirectX 9 i DirectX 10 są skrajnie różne. Najniższe ustawienia dla wersji DirectX 10 są w większości (m.in. opcje jakości roślinności, efektów post processing, czy cieniowania) ustawieniami wysokimi dla DirectX 9.
Vista spisuje się minimalnie gorzej przy ustawieniach maksymalnych i wysokich. Reszta testów nie potwierdza jednak przewagi "siódemki", wprowadzając jedynie zamieszanie. Gdy tylko odpaliłem benchmark na Windows 7, mogłem przysiąc, że „na oko” gra działa szybciej. Wyniki pokazują jednak, jak często takie przeświadczenia są złudne. Różnice po prostu są zbyt małe. Wyłonienie zwycięzcy testów nie będzie łatwe.