Dwa testy VR Marka znacząco różnią się skomplikowaniem i wymaganiami. Pierwszy z nich (Orange Room) to sprawdzenie wydajności w VR dla obecnie istniejących systemów. Drugi (Blue Room) to przyszłościowy test wydajności VR. Firma Futuremark chwali się, że na dziś dzień... żaden sprzęt nie spełnia jego wymagań.
Niestety w obecnej chwili nie posiadamy w redakcji ani gogli HTC Vive, ani Oculus Rift, więc mogliśmy przetestować wydajność jedynie w trybie desktop (ustawienia domyślne).
Test Orange Room
Wyniki karty GeForce GTX 1060 6GB
Obie karty swobodnie spełniają zalecane wymagania dla HTC Vice i Oculus Rift. Rzutem na taśmę wygrywa GeForce, ale powiedzmy sobie, że różnica pomiędzy 154, a 152 średnimi klatkami na sekundę nie robi żadnej różnicy. Docelowy framerate to 109 klatek na sekundę, a minimalne wymagania Oculus Rift to 81 klatek na sekundę.
Test Blue Room
Wyniki karty GeForce GTX 1060 6GB
Ponownie minimalna przewaga GeForce GTX 1060, ale w niczym nie zmienia to faktu, że obie karty są zdecydowanie za słabe do bardziej zaawansowanych scen VR.
VR Mark
Fajnie, że powstał benchmark sprawdzający wydajność kart graficznych w zastosowaniach VR, ale trudno się oprzeć wrażeniu, że jego przydatność na dziś dzień nie jest duża. Co by nie mówić o rozwoju VR dla komputerów domowych, to jest to wciąż sprzęt drogi, a w ofercie brakuje gier AAA, na których możnaby sprawdzić rzeczywistą wydajność danych modeli kart graficznych. Tym niemniej - podstawowa wersja jest darmowa, można pobrać i sprawdzić czy nasz komputer poradzi sobie z zaleceniami dla gogli Vive i Oculus.
[Aktualizacja] VR Mark wzbogacił się o test Cyan Room, który korzysta z DirectX 12. Jak wygląda możecie sprawdzić na materiale wideo poniżej:
Komentarze
3