Benchmarki

Testy wydajnościowe i podsumowanie

przeczytasz w 1 min.

Dwa testy VR Marka znacząco różnią się skomplikowaniem i wymaganiami. Pierwszy z nich (Orange Room) to sprawdzenie wydajności w VR dla obecnie istniejących systemów. Drugi (Blue Room) to przyszłościowy test wydajności VR. Firma Futuremark chwali się, że na dziś dzień... żaden sprzęt nie spełnia jego wymagań.

Niestety w obecnej chwili nie posiadamy w redakcji ani gogli HTC Vive, ani Oculus Rift, więc mogliśmy przetestować wydajność jedynie w trybie desktop (ustawienia domyślne).

Test Orange Room


Wyniki karty GeForce GTX 1060 6GB


Wyniki karty Radeon RX 480

Obie karty swobodnie spełniają zalecane wymagania dla HTC Vice i Oculus Rift. Rzutem na taśmę wygrywa GeForce, ale powiedzmy sobie, że różnica pomiędzy 154, a 152 średnimi klatkami na sekundę nie robi żadnej różnicy. Docelowy framerate to 109 klatek na sekundę, a minimalne wymagania Oculus Rift to 81 klatek na sekundę.

Test Blue Room


Wyniki karty GeForce GTX 1060 6GB


Wyniki karty Radeon RX 480

Ponownie minimalna przewaga GeForce GTX 1060, ale w niczym nie zmienia to faktu, że obie karty są zdecydowanie za słabe do bardziej zaawansowanych scen VR.

VR Mark

Fajnie, że powstał benchmark sprawdzający wydajność kart graficznych w zastosowaniach VR, ale trudno się oprzeć wrażeniu, że jego przydatność na dziś dzień nie jest duża. Co by nie mówić o rozwoju VR dla komputerów domowych, to jest to wciąż sprzęt drogi, a w ofercie brakuje gier AAA, na których możnaby sprawdzić rzeczywistą wydajność danych modeli kart graficznych. Tym niemniej - podstawowa wersja jest darmowa, można pobrać i sprawdzić czy nasz komputer poradzi sobie z zaleceniami dla gogli Vive i Oculus.

[Aktualizacja] VR Mark wzbogacił się o test Cyan Room, który korzysta z DirectX 12. Jak wygląda możecie sprawdzić na materiale wideo poniżej:

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    10
    Jakich czasów dożyliśmy... że w benchmarkach są DLC...
    • avatar
      Czaszka
      5
      3Dmark 2001SE: Game 4 - Nature , pamiętam jak odpaliłem na radeonie 9600pro, nie mogłem zebrać kopary z podłogi...
      • avatar
        mutissj
        1
        zagrajmy w benchmarka VR

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login