Banshee w świecie Starcraft II są jednostkami powietrznymi Terran. Masywne lecz zwinne i przeznaczone do akcji wraz z jednostkami naziemnymi. Ich główną zaletą jest uniwersalność na niewielkich obszarach oraz idealne uzupełnienie się z innymi jednostkami Terran. Słuchawki Razer Banshee możemy opisać niemalże tymi samymi akapitami.
Specyfikacja techniczna
Producent | Razer |
Model | Banshee |
Typ | słuchawki zamknięte |
Kompatybilność | PC |
Komunikacja | USB |
System dźwięku | stereo |
Membrany głośnikowe | 50 mm z magnesami neodymowymi |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz – 20 KHz |
Impedancja | 32 Ω przy 1 kHz |
SNR (DB/V) | 102 dB |
Maksymalna moc wejściowa | 200 mW |
Mikrofon | tak |
Parmo przenoszenia mikrofonu | 100 Hz – 10 KHz |
Długość kabla | 2,13 m |
Jednostka sterująca | nie |
Pilot | tak, w słuchawce |
Waga | 395 g |
Gwarancja | 2 lata |
Budowa słuchawek
Razer Banshee to pełne, nauszne słuchawki wykonane głównie z tworzyw sztucznych oraz materiału tekstylnego. Konstrukcja rdzenia oraz system regulacji wykonano ze stali. Zewnętrzna strona obudowy składa się z grafitowego, półmatowego tworzywa sztucznego. Wewnętrzna strona wykonana została z czarnego, matowego tworzywa sztucznego z domieszką gumy. Materiał ten ma właściwości antypoślizgowe, nie widać na nim odcisków palców oraz zanieczyszczeń. Od wewnątrz słuchawki wyłożone zostały mocowanymi na rzepach gąbkami dostosowującymi się do kształtu głowy użytkownika. Wykonane zostały z tworzyw sztucznych niewywołujących podrażnień, a odpowiednia budowa materiału zapobiega poceniu się skóry.
Same słuchawki mimo masywnej budowy są bardzo lekkie, a szeroki zakres regulacji pozwala na dość dokładne dostosowanie ich do głowy użytkownika. Wadą jest silnie ograniczona ruchomość „nauszników” - niewielki zakres obrotu jest problemem dla osób z nietypowym kształtem głowy. Dzięki miękkim oraz szerokim nausznikom słuchawki będą również odpowiednie dla większości osób noszących okulary. Na poziom komfortu ma jednak wpływ kształt zauszników okularów – te masywne mogą sprawiać problemy.
W lewej słuchawce znajduje się wejście na jacka, pozwalające na montaż dołączonego do zestawu mikrofonu. Słuchawki komunikują się z komputerem za pomocą przewodu o długości aż 2,13 m, który nie obciąża nadmiernie jednej ze stron urządzenia.
W prawej słuchawce umieszczono przyciski do regulacji głośności odsłuchu, głośności mowy oraz przycisk aktywujący mikrofon. Przyciski umieszczono w miejscach, które zapewniają wygodną, intuicyjną obsługę. Oprócz przycisków na słuchawkach znajdują się również podświetlone elementy współpracujące z systemami ostrzeżeń oraz APM, o których piszemy nieco niżej. Wadą podświetlenia jest zbyt duża intensywność. Światło odbija się w monitorze i rozprasza gracza.
Zastosowane technologie
• Korektor dźwięku
Słuchawki mają 8 wstępnie zdefiniowanych ustawień korektora dźwięku. Oprogramowanie Razer StarCraft II Configuration pozwala na zmianę barwy dźwięku, wysokości tonów oraz głośności. W praktyce różnice między ustawieniami są bardzo wyraźne. System regulacji działa dobrze, a wstępne konfiguracje praktycznie nie wymagają poprawek.
• System ostrzeżeń oraz APM
Oprogramowanie Razer StarCraft II Configuration umożliwia zmianę kolorystyki podświetlenia dla systemów APM oraz alertów. System APM (Actions Per Minute) informuje gracza o liczbie wykonywanych czynności w ciągu minuty gry. W praktyce system działa bardzo dobrze. Oprogramowanie prawidłowo zbiera informację z gry i szybko przekazuje je do słuchawek.
Bez zarzutu działa również system ostrzeżeń (alertów) – po odpowiednim skonfigurowaniu informuje on użytkownika o najważniejszych wydarzeniach w grze, zwiększając jego uwagę.
Odsłuchy
Wykonywane były przy zastosowaniu różnych trybów ustawień i komunikacji.
• Muzyka
Charakterystyka dźwięku słuchawek Razer Banshee ukierunkowana została na gry wideo, co wyraźnie zaznacza się podczas odsłuchiwania muzyki. Dźwięki są dość płytkie i „pastikowe”, wyraźnie brakuje skrajnie wysokich i niskich tonów. Różnice pomiędzy ustawieniami korektora dźwięku są wyraźne i pozwalają na dostosowanie słuchawek do konkretnego typu muzyki, tuszując ich niedoskonałości. Fani czystych dźwięków będą rozczarowani.
• Gry
Testy zestawu wykonywaliśmy grając w StarCraft II: Wings of Liberty oraz Battlefield: Bad Company 2, wsłuchując się w rewelacyjne tło muzyczne Wiedźmina oraz piski i szaleństwa „sługów” z Overlorda II.
Słuchawkom wyraźnie brakuje przestrzenności oraz głębi dźwięków. Na wysokich tonach pojawiają się szumy, a jakość barw dźwięków pozostawia wiele do życzenia. Razer Banshee zdecydowanie lepiej zachowują się w StarCrafcie, niż w innych grach – barwy dźwięków oraz ich dynamika zdecydowanie pasuje do tej gry. Używając Banshee czujemy się jak w hełmie będącym częścią masywnej, stalowej zbroi. Od słuchawek za taką cenę oczekiwaliśmy większej uniwersalności.
• Filmy
Słuchawki wypadły bardzo słabo podczas odsłuchów z filmów. Dźwięk jest płytki, „plastikowy”, a brak przestrzenności odbiera wiele pozytywnych odczuć.
Podsumowanie
Razer Banshee to słuchawki polecane przede wszystkim fanom StarCraft II: Wings of Liberty, również tym preferującym tryb multiplayer. Barwy dźwięków oraz konstrukcja słuchawek przypadnie im do gustu. Niemiłą wadą urządzenia jest brak przestrzenności dźwięku, która niemalże eliminuje słuchawki z użycia w grach FPS. Jakość muzyki odtwarzanej poza trybem gry pozostawia wiele do życzenia, co w przypadku słuchawek w tak wysokiej cenie jest niemiłym zaskoczeniem.
Ocena | |
Design | dobry plus |
Jakość wykonania | dobry plus |
Dobór materiałów i wygoda użytkowania | dobry plus |
Jakość brzmienia w grach | zadowalający plus |
Jakość brzmienia muzyki | zadowalający |
Jakość brzmienia filmów | słaby |
Dynamiczność | dobry |
Ogólna ocena: |
Podsumowanie | |||
plusy: • łatwa, intuicyjna obsługa • możliwość konfiguracji korektora dźwięku • dobrej jakości materiały | |||
minusy: • cena • słaba jakość muzyki odtwarzanej poza trybem gry • szumy na wysokich tonach • brak przestrzenności dźwięku | |||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 450 zł | |||
Komentarze
14choc moze to juz lepiej niz polot koreanskich designerow z lat 90 (kto widzial starsze KIA, hundaya, daewoo, czy goldstary... wie o czmym pisze) ktory udzielil sie dzis designerom w usa, japoni i europie - nissan juke, nowy ford focus zwlaszcza z tylnymi swiatlami to totalna porazka, wyglada jakby projektant zapatrzyl sie na reaklame twiksa i podczas rysowania mial atak)
jednostki pierwzsego SC byly znacznie lepsze i produkty razera tez wygladaly lepiej.
Wygląd nie jest zachwycający, ale jakość dźwięku i redukcja
odgłosów z zewnątrz jest znakomita. Wiadomo - Razer - zabawki dla ludzi wymagających i gotowych zapłacić każdą kwotę za sprzęt. Co do reszty sprzętu to zdania nie mam.
jak wszystkie sprzęty dla graczy nie są warte swojej ceny.