Nową serię 6200 firma NVIDIA Corporation oficjalnie przedstawiła na początku października 2004.
Oparty o architekturę układów GeForce 6, tym razem dla rynku tanich komputerów. Procesory GeForce 6200 są na obecną chwilę jedynymi przeznaczonymi na rynek tanich komputerów procesorami obsługującymi funkcję Shader Model 3.0 standardu Microsoft DirectX 9c, a także technologię UltraShadow II, która znacząco przyspiesza działanie nowoczesnych, wykorzystujących zaawansowane algorytmy cieniowania gier, takich jak np: Doom 3. Jest też najtańszą kartą w ofercie nVidii, która bez żadnych TIP'sów działa w kodzie DirectX 9 w najnowszym Half Life 2.
Karta GeForce 6200 jest wyposażona w 4-potokowy procesor NV43 taktowany częstotliwością 300MHz, oraz pamięci DDR @550 MHz, przy 128-bitowej szynie. W dotychczasowych grach (bez obsługi DX 9c) karta powinna dysponować wydajnością zbliżoną do obecnego GeForce FX 5700 i PCX 5750. Kart GeForce 6200 nie będzie można łączyć w SLI, a technologia Intellisample 3.0 ma 'wyłączoną' kompresje HCT (High-resolution compression).
Pod względem zaawansowanych możliwości 3D, seria GeForce 6200 będzie nam oferować dokładnie to samo, co mocniejsze karty 6600 (zobacz szczegółową specyfikacje NV40), jednak przy mniejszej wydajności. Wśród unikatowych cech, uwagę zwraca wielokrotnie przez nas opisywana technologia UltraShadow II, czyli algorytmy pozwalające zwiększyć wydajność w scenach, w których wszystkie cienie liczone są w czasie rzeczywistym.
Trzeciej generacji silnik CineFX, w skład którego wchodzą Vertex Shader 3.0 i Pixel Shader 3.0, daje przede wszystkim pełną zgodność z standardem cieniowania Microsoft zawartym w najnowszym DirectX 9.0c.
GeForce 6200 | GeForce 6600 | GeForce 6600 GT | GeForce 6800 | |
rdzeń | NV 43 | NV 43 | NV 43 | NV 40 |
technologia | 110nm | 110nm | 110nm | 130nm |
Silnik graficzny | CineFX 3.0 PixelShader 3.0 i VertexShader 3.0 | |||
Direct X | pełna zgodność z DirectX 9c | |||
liczba potoków render. | 4 | 8 | 8 | 12 |
liczba proces. vertex | 3 | 3 | 3 | 5 |
częstotliwość taktowania | 300 Mhz | 300 Mhz | 500 Mhz | 325 Mhz |
wydajność wypełniania | 1200 MP | 2400 MP | 4000 MP | 3900 MP |
pamięci | 550 MHz ~4 ns | 550 MHz ~3.3 ns | 1000 MHz ~2.0 ns | 700 MHz ~2.8 ns |
przepustowość | ~8,6 GB/s | ~8,6 GB/s | ~15,5 GB/s | ~22 GB/s |
szyna do pamięci | 128-bit DDR | 128-bit DDR | 128-bit DDR3 | 256-bit DDR |
typ złącza | PCI-Express x16 | PCI-Express x16 | PCI-Express x16 | PCI-Express x16 |
technologie | NVIDIA HPDR, LMA III, Intellisample 3.0, UltraShadow II |
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!