Jaka karta graficzna do Project Cars 2?
Rozdzielczość 1920x1080 (FullHD)
Do zabawy w ustawieniach ultra wystarczy karta pokroju leciwego już GTX 980 / 1060, o ile nie będą wam przeszkadzały spadki do 4X kl/s w trudnych warunkach atmosferycznych. Komfortową rozgrywkę przy takich detalach zapewni dopiero autorski GeForce 1070.
Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)
Podbicie rozdzielczości do QHD powoduje, że do przyjemnej rozgrywki będzie nam potrzebna konstrukcja pokroju minimum GTX 1070, lepeij 1080. Dopiero ten ostatni w mocno podkręconej wersji zapewni około 60 kl/s w wyścigach, w których będzie padał deszcz / śnieg.
Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)
Najwyższa testowana przez nas rozdzielczość stawia już naprawdę wysokie wymagania. Na komfortową zabawę mogą liczyć jedynie szczęśliwcy posiadający GeForce'a GTX 1080 Ti i to najlepiej mocno podkręconego. Jeśli ktoś zrezygnuje z MSAA, to całkiem sensowa zabawa będzie również możliwa na GTX 1080.
Dobra oprawa wizualna i wysokie wymagania sprzętowe
Nie ma wątpliwości, że Project Cars 2 to naprawdę bardzo ładne wyścigi. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że to tak naprawdę lekko odpicywana jedynka. Dynamiczna pogoda, nieco lepsze (miejcami) tekstury i kilka innych drobiazgów cieszą oko, ale o rewolucji nie może być tutaj mowy.
Optymalizację gry oceniamy jako średnią, może nawet nieco poniżej. Fakt, że do rozsądnej zabawy w rozdzielczości FullHD potrzeba minimum karty pokroju GTX 1060 nie jest może niczym szczególnym w dzisiejszych czasach, ale trudno uznać go za sukces. Dodatkowo Project Cars 2 podobnie jak poprzednik mocno faworyzuje karty Nvidii. Można więc rzecz, że na froncie optymalizacji - nihil novi.
Komentarze
36Według mnie Slighty Mad Studios poszło na łatwiznę. Większej ilości tras i samochodów rzeczywiście PC1 brakowało, lecz na takie zmiany wystarczyłoby zrobić DLC. Podobnie ze śniegiem, czy nowym trybem kariery.
Brakuje za to istotnych zmian w modelu jazdy, którego duża część kodu pamięta zapewne czasy NFS Shift. Możliwość wyboru między prawie-symulacją, a arcadowym modelem jazdy uważam za ogromny plus, ale jednocześnie myślę, że gra aspirująca do miana symulatora powinna z każdą kolejną iteracją doskonalić model jazdy.
A uzywanie MSAA w 4K to juz w ogole jest sztuka dla sztuki.
Mój lenovo gt 620 1gb core2duo e 8400 4gb ddr3 win10 i w 4K na Ultra w deszczu z 20 samochodami na trasie nie ma spadków poniżej 60 klatek testowałem na tym sprzęcie też na 3 monitorach czyli w 12K i googlami VR też śmiga jak bajka nie wiem o co ten hałas