W segmencie tanich marketowych nawigacji dominują dwie warszawskie spółki: Manta Multimedia i Lark Polska. Pierwsza z nich, jak można wyczytać na oficjalnej stronie, dystrybuuje swoje produkty przede wszystkim poprzez wielkie i wyspecjalizowane sieci handlowe na terenie całego kraju. Chodzi między innymi o Auchan, Real i Media Markt, gdzie Manta Multimedia promuje swe dwie kluczowe marki, Manta i HAWK.
Lark Sp. Z o.o. ma tylko jedną markę – Lark. Rzec by można, że jest ona wszędobylska. Znaleźć ją można w sieci, pośród gazetowych promocji i marketowych wyprzedaży. Nie da się ukryć, że Lark robi najtańsze produkty na rynku.
Przykładowe nawigacje Lark do 400,00 zł:
Lark 35.6 FreeBird + MapaMap | Lark FreeBird 43.1 + MapaMap | Lark FreeBird 50.1 + MapaMap |
Jakiś czas temu nawigacje Lark 35.0, 35.4, 35.5c, 35.6, 43.0 przestały działać. Nie widziały satelitów. Jednak firma Lark szybko zareagowała i wypuściła łatkę rozwiązującą ten problem - obecnie już wszystko działa.
Pozostałe nawigacje do 400,00 zł:
MIO Moov M300 PL | Navroad NR360 bez mapy |
MIO Moov 200 PL | GoClever 5055 z mapą Polski |
Za stosunkowo małe pieniądze kupisz także markową nawigację Navroad NR360 bez mapy, w której za dodatkową opłatą z powodzeniem zainstalujesz na przykład AutoMapę lub niezwykle popularne MIO Moov 200 Poland. Nie ma jednak róży bez kolców. Zakup mapy to koszt rzędu 200-300 zł. Natomiast zmiana mapy w MIO Moov 200 z MioMap na lepszą wymaga odblokowania urządzenia poprzez modyfikacje w oryginalnym oprogramowaniu. Skutkiem takiego zabiegu jest utrata gwarancji. Mimo wszystko MIO Moov 200 Poland to jedna z najczęściej kupowanych nawigacji i zarazem Produkt Roku 2009 według czytelników Benchmark.pl.
W tym przedziale cenowym nie ma co wybrzydzać. Większość niskobudżetowych nawigacji nie ma żadnych rewelacyjnych dodatków. O Bluetooth, transmiterze FM czy TMC można pomarzyć. Ale taka właśnie ma być. nawigacja za rozsądne pieniądze - bez bajerów, bez szpanu. Byle dało się do niej dograć rozsądnej klasy mapę – i w drogę.