Ze względu na zastosowanie mocno już wysłużonego silnika RenderWare wymagania gry są bardzo niskie. Dowiedliśmy, że w pełni wystarczającą konfiguracją byłaby platforma z dwurdzeniowym procesorem o taktowaniu 1,8 GHz, 2 GB pamięci RAM i kartą graficzną pokroju HD 4670 lub nawet 8600 GT. Oczywiście lepszy sprzęt zapewni większą płynność, która zadowoli szersze grono graczy.
Zwiększenie pamięci RAM nie wpłynie ani na szybkość, z jaką będą ładować się trasy, ani na płynność animacji. Jej taktowanie tym bardziej nie ma najmniejszego znaczenia. Jeśli chodzi o karty graficzne, to spośród przedstawicieli kart NVIDIA do osiągnięcia średnich 60 kl./s wystarczy GTS 250, a nawet model nieco słabszy. Wśród przedstawicieli AMD zadowalający okaże się już HD 4850 / HD 5750. Sporo klatek zyskać można podkręcając procesor do poziomu około 3 GHz. Wtedy nawet dla dwurdzeniowca żadna sytuacja w grze nie będzie stanowić problemu.
Bardzo dobra optymalizacja jest sporym pozytywem, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę to, że oprawa graficzna w grze prezentuje się całkiem przyzwoicie.
Moja ocena: | |
Grafika: | dobry |
Dźwięk: | dobry plus |
Grywalność: | dobry |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 120 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Optymalne karty graficzne do Medal of Honor | Optymalne karty graficzne do Gothic IV | Optymalne karty graficzne do Fallout: New Vegas |
Komentarze
173Moje najwieksze zarzuty to brak Natywnej obslugi 2 rdzeni,
Odpalam gre patrze i zuzycie 1 rdzenia 100%, dopiero musze przestawiac koligacje na 3(standardowo jest ustawione na 4 alekorzysta z jednego) jak ustawie 3 to sie rozlozy na 3 ale i tak srednio wychodzi 25% czyli 1/4 proca.
Grafika no nie jest zle taki undercover w sumie, auta niektore bardzo fajne
Duzo frajdy sprawialo mi driftowanie i ten spiralny wjazd na autostrade na drifcie - 1km driftu cos pieknego.
Szkoda ze jadac 400 z kamera na masce ma sie wrazenia jakby jechalo sie w realu 150? wszystko widac dokladnie nawet budynki tak powoli uciekaja, mogli troszke to poprawic.
Denerwowaly mnie troche kolczatki, bo kurde jak rozkladam to chcialbym zeby wszystko co po niej przejedzie sie rozwalilo a nie przejedzie jeden gosc i sie sklada.
No i po przebiciu kola jedzie sie dalej, poracha, zbyt casualowe w tym miejscu.
SP jako uciekajacy moglbym ocenic na 6,5/10, jako POLICAJ jezdzilem moze ze 2-3 poscigi reszte brat skonczyl dosc szybko.
Duzy minus za brak tuningu, np chcialbym zmienic troche ustawienia nitro na moc a nie czas dzialania.
A co z innymi CPU, np. mój Core2Duo 2,5GHz
No RAM to widać, że obojętnie, a jakie minimum dla grafiki?, i czy na zinterowanej grafice będzie działać??
z arcadowych ściganych nadal rządzi dla mnie Ridge Racer na PSP -wciąga jak diabli (nawet bardziej niż wersja na duże konsole), model jazdy w Ridżu właśnie taki jaki ma być na arcade! choć ją już ukończyłem to nadal leży na półce obok np. klasyki Midway (trylogia Mortal Kombat itp. na psp) bo szkoda mi jej sprzedawać za grosze, Ridge Racer to zdecydowanie najlepsza czysta arkejdówka dająca full radochy smajl na gębie i chęć jeżdżenia więcej i więcej, że o pasownej szybkiej muzie elektronicznej nie wspomnę :) czekerałt kto może ;)
Samochody - "370z" dodać Nissan
Ocena końcowa - są 3,5 kratki jest dobry + - dodać jeszcze jedną kratkę, albo zmienić ocenę
Oderwała mnie nawet od Blac Ops :)
A tak na marginesie: Kto to jest marina ? :D
Jak tam z wrażeniem prędkości? Seria burnout jest w tym moim zdaniem mistrzem (szczególnie revange). Jest to element często kulejący w grach wyścigowych na PC...
ODemnie jest srogi minus za testy.
PS: Marina to nasza rodzima, wschodząca gwiazda pop. Wpiszcie sobie na YouTube "Marina Glam Pop".
A w zasadzie brak tuningu, jest bardzo duzym plusem.
2rdzeniowy E5300 @3,9GHz 2MB L2 ja bym porównał do wyniku wykresu tego Core i5 na 2rdzeniach 1,8GHz, czyli 2 krotnie niższe taktowanie a takie same działanie gry !
W takim wypadku niskie taktowanie jest rekompensowane Dużym L2, samego mnie ciekawi jaka wydajnośc by wyszła przy teście puszczonym np na stockowym E8400 (2,8GHz). Wynik mimo zalednie 2 MB L2 mniej wcale nie musiałby być podobny wynikowi Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz.
Może trzeba wziąść to pod uwagę a nie wyciągać błędne wnioski oraz rozprowadzać nie prawdziwe informacje ?
MHz to nie wszystko, AMD już za czasów P4 to udowodniło, rdzenie także sobie nie są równe.
2rdzeniowy E5300 @3,9GHz 2MB L2 ja bym porównał do wyniku wykresu tego Core i5 na 2rdzeniach 1,8GHz, czyli 2 krotnie niższe taktowanie a takie same działanie gry !
W takim wypadku niskie taktowanie jest rekompensowane Dużym L2, samego mnie ciekawi jaka wydajnośc by wyszła przy teście puszczonym np na stockowym E8400 (2,8GHz). Wynik mimo zalednie 2 MB L2 mniej wcale nie musiałby być podobny wynikowi Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz.
Może trzeba wziąść to pod uwagę a nie wyciągać błędne wnioski oraz rozprowadzać nie prawdziwe informacje ?
MHz to nie wszystko, AMD już za czasów P4 to udowodniło, rdzenie także sobie nie są równe.
http://w560.wrzuta.pl/sr/f/2pJTEvIdfMK/wyniki
Teraz przypominam, Rozdzielczośc 1680, grafika to ostro wykręcony GTX260, procek to 2 rdzeniowiec 3,9GHz, wyniki sprzeczne z wnioskiem wyciągniętym w artykule.
Zostaną wzięte moje argumenta do serca ?
Trzeba zmienić sposób testowania i ocen wpływy procesora na grę, dużo osob, nawet graczy ma CPU niższej półki, i go wykręca.
C2D 2,4 4GB ATI HD2600
GPU domyslne ustawienia:
GPU: 500 MHz, RAM 600 MHz
po podkreceniu
GPU: 620 MHz, RAM 800 MHz
Przed podkreceniem przycinalo
Po
Dziala plynnie na natywnej rozdzielczosci ekranu 1280x800
Tak wiec na dwuletnim lapku tez "da rade"
- testy na v-sync ograniczyły wyniki do max 60fps, i w związku z powyższym wpłynęły na niekoniecznie słusznie wyciągnięte wnioski zarówno gpu jak i cpu i RAM (gdzie po prostu nie miałeś okazji zobaczyć różnicy......... n/c)
- ta gra w założeniu miała być pozbawiona tuningu bo to powrót do pierwowzoru czyli pierwszego N4S HP... w związku z czym chyba ciężko mówić tu o słabym punkcie "brak tuningu", gra miała wypełnić pewien segment i robi to dokładnie jak zapowiedział producent...
reszty już komentować mi się niechce... dalem palucha w dół P
"Wadą silnika i typowo konsolową naleciałością jest górny limit płynności ustawiony na 60 klatek na sekundę. W żaden sposób nie da się go obejść"
-jaką wadą?!! gra jest idealnie płynna przy tych 60fps i gdyby było 120..200fps nie poczułbyś różnicy!
"Kolejną z możliwości jest wystrzelenie w kierunku kierowcy łamiącego przepisy impulsu elektromagnetycznego. Poczyni on spore zniszczenia, a do tego zredukuje prędkość pojazdu niemalże do zera.Trudność polegać będzie na tym, aby odpowiednio go nakierować, co wcale nie jest takie proste"
-zniszczenia są ZAWSZE takie same niezależnie od działania- odejmują jeden "pasek życia" przeciwnikowi
-prędkość redukowana jest w bardzo niewielkim stopniu, a nie "niemalże do zera"
-korzystanie z impulsu i nakierowywanie jest NAJPROSTSZĄ i najskuteczniejszą metodą uszkadzania przeciwników.
"Samochodów jest prawdziwe zatrzęsienie, ale nie ma tuningu. Na twarzach wielu z was pojawi się wyraz niezadowolenia. Słusznie. O pomstę do nieba woła to, że jedynym co gracze będą w stanie zmienić będzie kolor wozu."
-Wygląda na to że autor nigdy nie grał w żadnego HOT PURSUIT skoro tak bardzo "woła o pomstę do nieba". Gimnazjaliści piszą na benchmarku?!
http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/NFS_avg_60D.jpg
-powyżej screen z artykułu..jeżeli na tych teksturach widzisz piksele- wskaż je... Wszystkie podstawowe tekstury w tym NFS są bardzo dobrej jakości.
"gdyż stojąc w miejscu dostrzeżemy, że cienie chmur na samochodzie przesuwają się skokami co kilka klatek. Spodobało mi się to tak bardzo, że postanowiłem przedstawić wam to na osobnym filmiku."
-Fascynujące! tu już przeszedłeś samego siebie..po pierwsze w grze NIE MA cieni chmur (już nie mówiąc o tym że filmik jest nagrywany w nocy więc WTF?). To co ci się tak bardzo spodobało to odświeżanie cieni świata gry co 1 sek a nie co każdą klatkę - właśnie dzięki temu gra działa tak dobrze. Nie jest to bug- to się nazywa optymalizacja...
"Tekstury wysokiej rozdzielczości – teoretycznie każdy wie, co powinno dziać się po ich wyłączeniu. W praktyce nie dzieje się nic."
podlinkowałeś dwa takie same obrazki o tym samym adresie (http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/tekstury-wysokieD.jpg) ..ciężko będzie dostrzec między nimi różnice..Ale fakt jest taki że to ustawienie faktycznie nic nie zmienia.
co do 3- właśnie gra nawiązując do poprzednich HP, rezygnuje z tuningu. Oczywiście, gdyby był, stanowiłby urozmaicenie rozgrywki. Gdyby twoje zdanie dot. tuningu pojawiło się w recenzji nowego undergrounda zrozumiałbym to - jest to bowiem element charakterystyczny serii. Tutaj jego brak nie przeszkadza-nigdy w HP go nie było i seria na tym nie traciła.
4.Tu nadal się nie zgadzam. Np. http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/ogolne-minD.jpg
Widać róznice między ziemią na trasie i za nią, ale napewno nie jest to pikseloza. W stosunku do innych ścigałek ten NFS wygląda najlepiej jeśli mowa o teksturach, więc nie wytykałbym tutaj tego jak błąd.
5. Tak jak napisałem- cienie świata gry (statycznego)- drzewa/znaki itd. Te elementy odświeżane są co sekunde. Samochody mają cieniowanie co każdą klatkę.
Może ktoś mi powie dlaczego tak jest? Za mało RAM'u?
Grą się rozczarowałem :( Tak lubiłem NFSy, o ile w MW czy nawet w Carbonie nie przeszkadzało mi to że uszkodzenia są minimalne, to już w nowszych uważam to za błąd... Fajniej by się grało gdyby było to ciut realistyczniejsze. Rozumiem że to arcade, przy którym klawiatura wystarczy żeby pograć, ale jednak mimo wszystko gra ma ode mnie minusa, nie kupię jej.
A co do artykułu to nie mam zastrzeżeń. Nie trzeba mieć super kompa, żeby sobie płynnie zagrać : )
Okroić grę z szczegółów, zrobić takiego podrasowanego NFS MW. tylko że pod koniec 2010 roku. Przy okazji jeszcze więcej uciąć z realizmu.
Nazwać to optymalizacją kodu i cieszyć się że jest dobrze.
Oj nie nie nie. Nie ze mną takie numery. Gniot zasługuje na ocenę dla gniota. 3/10 (bo trochę przypomina starego dobrego NFS HP) nic więcej.
Pozdrawiam causali ;)
Ja np używał HD6870 od Gigabyte i w tandemie z Intelem Q9400 podkręconym do ponad 3Ghz ładnie śmiga na max detalach. Niestety procesor jest gardłem dla grafiki i nieco ją spowolnia.
Co do gry to ładna graficznie, fajne autka ale dosyć szybko single player po prostu się nudzi.
Warto grać przez internet bo wtedy frajda na prawdę niezła.
Wydaje misie ze HD5850 i C i5 750 (@4 2,66) jest zbyt mocny aby moc zmierzyc jakiekolwiek roznice.
Chodzi mi gokladnie o:
"Zwiększenie pamięci RAM nie wpłynie ani na szybkość, z jaką będą ładować się trasy, ani na płynność animacji. Jej taktowanie tym bardziej nie ma najmniejszego znaczenia."
a sama gra 4/6
Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś więcej,tyle jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat.
Najbardziej drażni mnie brak realizmu, gdzie spodziewałem się czegoś więcej - aczkolwiek swoją drogą może to mój błąd -wymagania od gry która ma być dla "większości" zabawką, a nie tylko dla dosłownych racerów - którzy lubią porządne wyzwania w porządnym odwzorowaniu konkretnych samochodów, prędkości, poślizgów czy dosłownie hardcorowych pościgów...
PS: wybaczcie taki a nie inny styl wypowiedzi ale chyba pora robi swoje i dlatego dla niektórych może być to troszkę zagmatwana, niezrozumiała... :)
Luuudzie złoci - seria wraca do korzeni a wy mi tu z tęsknotą za spoilerowym dresiarstwem wyskakujecie...
AMD 5200+ 2x 2.6GHz
2gb ram , mam 1gb gdzies w szafie jak znajde...
xp z sp3 /lub win 7
i karte gs7600 265mb
I mam pytanie jaka najtansza karte kupic aby ta gra chodzila w miare plynnie i inne tego typu???
Na obecnej to jest porażka w ogóle nie da sie grac...
GTA4 jest raczej wymagającą grą, a u mnie działa w mini-mini (10-15 kl./s).
tragedia... tak nowa produkcja a opcje grafiki z przed 300 lat!
ps... zagrywam sie to dzien w dzien i wyjatkowo moge powiedziec ze jest to udany NFS od czasow Porsche... nie jest to symulacja, ale ma smak arcadowej zabawy jaka byla za czasow NFS II SE! :)