Shift to gra, której nie trzeba podsumowywać. Jest zdecydowanie nowym pojęciem serii Need for Speed. Nowa odsłona tej gry charakteryzuje się bardzo dobrą fizyką jazdy i ciekawymi urozmaiceniami rozgrywki. Prócz zwykłej jazdy gracz może, a nawet jest zmuszony dosłownie walczyć o miejsce na podium, stosując nie zawsze czyste zagrywki. Ogromna liczba pojazdów, a także możliwości tuningu tylko potęguje pozytywne wrażenie.
Moja ocena: | |
plusy: • grafika • dźwięki silników • pełno urozmaiceń rozgrywki • świetna fizyka jazdy | |
minusy: • starsze karty graficzne nie radzą sobie w wyższych rozdzielczościach • brak obsługi SLI i CrossFire |
Moja ocena: | ||
Grafika: | super | |
Optymalizacja: | dobra | |
Grywalność: | super | |
Dźwięk: | dobry | |
Ogólna ocena: | ||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 135 PLN (PC) |
Komentarze
332Całe szczęście, ze będę mógł odpalić gierkę w pełnych detalach :D
6/5 !
Gra spore problemy na kartach AMD niewiem czy to wina sterowników czy kodu gry ale na 4850x2 bardzo mocno jest obciążany CPU praktycznie 100% non stop, tak jak by gra przerzucała wszystko na niego :D I tu faktycznie trzy rdzenie ratują sytuacje zwłaszcza na początku wyścigu czy drifcie bo gdy wyłączyłem jeden to gra zwolniła z 35-40fps średnio do 15-20fps.
Grafiki się nudzą doszczętnie (50% max obciążenia).
W porównaniu do GRID-a to optymalizacja do bani. Tam bez problemu osiągałem 100fps czy 75fps z vSync, widać było szybkość. Szkoda że niema w grze MSAA.
Słowo na koniec. Jak na serie ostatnich porażek NFS-ów to jest nawet ok ten shift ale tle taki produkcji jak GRID, DiRT czy przyszłe DiRT 2 czy inne to kiepsko
Nie jestem jedyna osoba majaca ten problem :) najzabawniejsze jest to ze grafika mozna powiedziec ze jest na tym samym poziomie co Grid a tam mam z wszystkim na full + aa w 1680 minimum 90-100fps non stop
Podobno wylaczenie AI poprawia ten problem z niska iloscia FPS mi nie pomoglo :) podobny byl problem z Anno - bez paska "budowy" mialem b.duzo fps po przelaczeniu frame spadal do 20 i nie dalo sie grac :)
Jesli chodzi o system bez znaczenia czy Vista czy XP - ten sam problem
Gra nie zachwyca grafiką, a pomimo to na 4850 utrzymuje się ledwo powyżej progu płynności.
Co od fizyki.. (płakać się chce!). Wszystkie pomoce wyłączone, ruszam. Pierwsze co się rzuca w oczy to to że samochodem majda na boki. Po prostu nie idzie jechać prosto. Tył lata lewo-prawo, co innego w zakrętach gdzie po prostu auto idzie jak w MW. :/
Nie chce mi się dalej rozposywać. Jedyne co fajne w tej grze to afekty podczas kolizji(nie mówię o fatalnych zniszczeniach wizualnych).
No i jeszcze jedno! Jadę BMW M3 220km/h i nie mogę odczytać prędkości bo zegary są rozmyte. No ale w końcu to "True driving experience"!! Jak dla mnie 4/10.
OK, guys... to kto pierwszy zrobi dzialajacy profil do demka NFSa w nHancerze ? ;-) Ja juz zasysam demko :)
http://www.pcgameshardware.com/aid,695106/Need-for-Speed-Shift-Graphics-comparison-engine-info-and-Full-HD-screenshots/Practice/
Niezła marża ;)
2. grid jest lepszy (i grafika i model jazdy) to bylo widac od pierwszego wejrzenia, zaczynalo sie grida i od razu bylo na ustach wow! :), niestety ea to nie codemasters. no i kiedy wyszedł grid??? dwa lata temu, czy tam półtora roku?
3. to i tak najlepszy need for speed w jaki gralem (hehe, ostatnio grałem w hot pursuit 2)
4. pozostaje czekac na dirt 2 i f1 od codemasters...
5. porazka kart ati na tym polu to jak dla mnie jeden z kolejnych powodow dla ktorych szanujący sie uzytkownik/gracz kupuje karty nvidii
nietety w 1920x1080 juz musialem textutki i alliasning zmienic na x4 i dopiero zaczelo to chodzic poprawnie :)
Gra jest swietnie zoptymalizowana skoro na takim starociu smiga jak trzeba :)
a tak po za tym...
nie sadzilem ze to powiem ale EA SIE WYKAZALO
po wylaczeniu pomocy wszelkiej w grze... i podlaczeniu kierownicy pysznie sie jezdzi :D caly dzien dzisiaj w to lupie z usmiechem...
oczywiscie nie omieszkali zepsuc czegos - malowanie autek.. zpaomnieli ze na PCcie to co zrobili nie ma zadnego sensu :)
wiec czemu sie dziwic ze pod ati dziala slabo? do tego phisx i mamy komplet... niech jeszcze robia pod konkretny OS, bo oczywiscie po co wydawac gre pod dx10 i robic optymalizacje skoro wszystko musi byc pod konsole bo latwiej im i prosciej dx9 i nvidia...
od dawna ten sam problem i dlatego nie planuje kupic nic EA : )
W końcu NF z całkim "realistycznym" systemem jazdy i ciekawym tuningiem , szkoda tylko, że same zamknięte tory, a nie miasto :)
Tak mi sie wydaje, ze te wszystkie gwiazdki wypowiadajace sie w TV n/t gry w SHIFta po prostu GRIDa nie widzialy. Szkoda, bo spodziewalem sie czegos lepszego, ale w koncu mozna sie bylo spodziewac, ze wielki marketingowy belkot przesloni tresc wlasciwa. Kasa nie pojdzie wiec na Shifta, tylko na DIRTa-2.
Po zmarnowanych pieniądzach na undercovera nie mam zamiaru kupować żadnego NFSa... więc trzeba będzie zajrzeć na peba czy darkwarez.
grę pobrałem z torrentow ale teraz zamówiłem oryginalna i nie mogę się doczekać gry po sieci ;)
,, Hi everyone,
We are aware that a lot of people are having similar issues and we are looking into it. In the meantime, everybody who is experiencing this problem please post about in in this thread.
Include your system specs:
CPU details
RAM
Graphics card
Operating system (make sure to note whether it is 32 or 64 bit.
Also, include the things you have tried so far and whether or not you have found a fix that works for you.
Thanks! ''
ale gra nie obsługuje ani SLI, ani Xfire to dopiero :D
może najlepiej na integrach chodzi ?
shift wszystko max AAX8 =srednio 80fps
to są porównania,róznice w wydajnosci i optymalizacji gier,nie istotne tu są moje podzespoły bo wiadomo czym wyzej tym lepiej
2. Jaki 260 użyty do testu 216core? Czy starszy model?
3. Czy gra wykorzystuje 1,2,3,4 wątki?
4. Rozumiem, że autor nie jest obcykany w temacie komputerów bo pisze gafy jakich mało... W poprzednim arcie nie napisał, a a tutaj musiał coś walnąć.... DO rzeczy. Dlaczego tak kiepska wydajnosć ATI 4850? Przydałoby się to sprawdzić, bo bó różnice pomiędzy 4870, a 4890 są normalne. Pomiędzy 4850, a 4870 są całkowcie anormalne chyba na to autor nie zwrócił uwagi. Powinien zając się tym problemem na jeden dzionek popróbować inne stery/os-y. Ustawienia sterów i wyjaśnić przyczynę spadku o 45% w stosunku 4870.
-> Można założyć, że obie karty mają odpowiednią przepustosowść do swojej wydajności. Czyli wpływ pamięci to około 2%, zostaje różnica w taktowaniu, która sięga 17%. Zakładając, że wąskim gardłem nie jest CPU, ani RAM to 4850 powinien być wolniejszy o 20%... Jest o 50%
Co do recenzji szkoda trochę, że w teście nie ma nieco słabszych kart. Ja mam Radeona HD3870 i C2D E7200 Win7 x64 więc szału nie ma, a jednak w 1280x1024 AAx2, Anizox2, wszystkie ustawienia na średnie + modele samochodów wysokie w widoku "ze zderzaka" czyli same zegary mam średnio 50-55 fps. Jedynie kiedy na ekranie jest kilka aut fps spada do ok 35-40 ale przycięć nie ma. Dodam tylko że stery to Catalysty 9.9 64-bit.
a sprzet to phII x3 720 BE, unganged 4gb ddr3 1333mhz 7-7-7-18 CR1, rd 4770, procek i grafa na domyslnych ustawieniach, win7 x64, catalysty wrzesniowe
i propo mi na moim sprzęcie CPU@3,2 a GPU@695/1100 i powiem że gram na max srednio mam około 40-35kl/s "minnimalnie" mam tak 27, tylko czasami jak wrąbie mocniej w barierkę to spada klatek do 5 i do końca wyścigu mam tak 20-5 klatek ale po restarcie gry ona normalnie już chodzi i ten objaw tylko na trybie okienkowym występował
Na swoim Quadzie 3GHz i 8800Ultrze (oc 690x2200) przy 1680x1050 i AA4 gra się super ale też z pewnymi "wadami". Powiedzmy że włączę sobie wyścig, fps z widokiem na wszystkie auta na początku wyścigu w okolicach 50 zaś za maski stałe i zalockowane 60. Wystarczy jednak porozbijać się autem i przejechać jedno okrążenie i fps spada sukcesywnie. Wtedy restart i w tym samym miejscu co wcześniej miałem 60 mam 30, to jakiś wyciek pamięci czy jak.
Zauważyłem też że gra zalicza ścinkę gdy z 60 fps spadnie chociażby do 57, może nie jest to tak bardzo widoczne ale odczuwalne w prowadzeniu. Przydał by się jakiś patch do tego.
BTW faktycznie, gra na klawiaturze w tą gre to pomyłka, no nie da się grać. Nie wiem jak na padzie z analogami ale podobna akcja była z colinem 4 na xboxie, na digitalach grało mi się beznadziejnie zaś na analogach zupełnie inna gra
Mam takiego kompa:
C2D@2.66GHz
Radeon HD 4850 1GB taktowanie bodajże 1000/625
4GB Ramu (3.25 bo XP)
I gra ma problemy jak jest dużo samochodów. Nie raz nawet zaora strasznie. UStawienia, all na wysokie, AA na2, synchronizacja pionowa off. Tak jak w teście... A te 45 FPSÓW to może wyciągam jak jadę na początku stawki i nie widzę innych samochodów...
> stanowią niczego miłego. Można je oczywiście wyłączyć lub
> ograniczyć do uszkodzeń wizualnych, bez uszczerbku na
> zachowaniu się pojazdu.
Właśnie zawsze za to lubiłem serię NFS, że nie było zniszczeń i można było jechać na maxa i brać zakręty rykoszetem. ;)
Niestety obecny trend wmuszania graczom na siłę realizmu i zniszczeń powoduje spadek zabawy. Nie wszyscy dają opcję wyłączenia zniszczeń niestety.
Poza tym stopień trudności jak dla mnie wciąż trochę za wysoki co powoduję, że gra staje się walką z programem komputerowym, a nie przyjemnością.
Na pewno tą informację będę brał pod uwagę przy ewentualnych zakupach.
> PhysX. Silnik gry jest wielowątkowy.
czy moglibyście sprawdzić czy będzie ciąć na procesorach jedno-rdzeniowych typu Pentium 4 3.2 co ja mam? albo podobnych jedno-rdzeniowych?
Pewnie tak jak jest dużo pojazdów, ale jestem ciekawy co by testy pokazały.
Druga sprawa przy wyłączonym wspomaganiu wszystkich dupereli jest owszem trudniej ale na początku,zdecydowanie lepiej autem sie steruje wieksza symulacja,jedynie za co moge dac minus tej grze to za replay gdzie w nie których momentach jest kamerowane reką która daje wrazenie nazwe to telepatką,w gridzie replay plynniejsze przejscia są.
I na koniec,gra obnizona na detalach drętwo wygląda,byscie musieli porównac a nie wrócili byscie do starych ustawien
Czy jak wyprzedza nas samochód to dźwięk przechodzi z danej strony z tylnego głośnika na przednie? itd...
http://polska.ea.com/games/16347,pcdvd/downloads/
Trzeba było tak od razu, ściągnę i sprawdzę co i jak. ;p
A czy GF 8800 512 GTX obsługuję PhysX?
http://needforspeed.com/web/nfs/downloads#shift
Ustawienia dałem na max czyli 1280x1024, 60Hz, AAx8 (profil 143 chyba) i Filtrowanie Tekstur na 16x pozostałe opcje na max oczywiście.
Średnia ilość klatek jak się jedzie pierwszym jak jest pusty tor to około 20 FPS (więcej w sumie nie potrzeba). Lekkie zmniejszenie ilości klatek minimalnie do 7 FPS następuje jak jest pełen tor samochodów.
Przy ustawieniu wszystkich opcji na minimum, z rozdzielczością też się bawiłem właściwie nie wiele zmienia.
Szkoda, że nie można uszkodzeń całkowicie wyłączyć, jest tylko możliwość zostawienia zniszczeń wizualnych (ta fizyka może mulić trochę).
Fajnie, że jest tryb dla noobów, nazwany pobłażliwie Casual. Daje to dużą przyjemność jazdy i bezproblemowe dojechanie do mety na 1st miejscu. Przy wyłączeniu wspomagania sukcesem jest już samo ustawienie samochodu prosto na torze a o dojechaniu do mety chyba nie ma mowy. ;)
Dźwięk bardzo dobry, przestrzenny 5.1 z dobrymi basami. Co prawda nie mogłem usłyszeć wyprzedzania i przejścia z tylnych głośników na przednie (chyba nie za bardzo były takie sytuacje).
Jaka jest fabułą tego? same wyścigi czy w pełnej wersji jest jakiś tryb po mieście?
Podłączyłem do komputera starą kierownicę Formula GP Wingman. Jeździ się bardzo dobrze ale jeżeli wyłączy się kontrolę trakcji to o zwycięstwie można zapomnieć. (chyba że są tacy hardkorowcy którzy dadzą radę opanować pływanie wozu po wyłączeniu wszystkiego)
Jak na mój gust to od kilku serii właśnie Shift jest najlepszym NFSem w jaki grałem.
Osoby posiadające tylko 2GB Pamięci RAM (a tych jest stosunkowo wielu) mogą mieć problemy gdyż gra momentami zżera powyżej 3GB pamięci operacyjnej.
Polecam nie sugerować się opiniami (także moją) i każdemu samemu zagrać by ocenił demo po swojemu. Dla mnie w moim osobistym rankingu jako samochodówka gra dostaje 9/10. W rankingu ogólnie gier jakie lubię to 7/10 bo niespecjalnie przepadam za tego typu grami.
nie wiem skad te ceny w artykule.ja kupilem w empik za 104 PLN.
Monitor 22'' iiyama max roz 1680x 1050 60Hz
Komputer: Win 7 64bit
C2D E8400 3GHz @ 3,78GHz
ATI HD 4870 1Gb toxic 780/1000Mhz sterowniki 9,8
ram dual channel 4Gb 1066MHz @ 1111MHz
płyta p5ql pro
wszystko na maxa ustawione widok z tyłu początek wyścigu to ok 40 fps później jak auta się rozciągną na trasie dochodzi do 60 i tak płynnie przechodzi pomiędzy tymi wartościami w zależności od tego co się dzieje na trasie z widoku z kabiny fps jest nieco więcej. Nie spotkałem się z czymś takim jak drastyczne zatrzymania płynności wyświetlania obrazu. Grało się przyjemnie.
IMO fizyka gry jest beznadziejna w DEMO viperem przy 200 coś km/h uderzyłem w bandę i co dalej pojechałem model uszkodzeń kiepski, o niebo lepszy jest w produkcji codemasters GRID, co prawda zawieszenie aut pracuje bardzo przyzwoicie widać nie równości drogi, auta głupio zachowują się w zakrętach. Jadąc z dużą prędkością obraz się zaciera ale dlaczego nawet w kabinie nie widać licznika;/?? jakieś to niedorzeczne. Grafika nie należy do najpiękniejszych lepsza jest w Gridzie. Fajna jest natomiast praca kamery w kabinie, przy podskokach, poruszanie się jej. Czy ktoś dachował w tej grze????;/
Robi za odpowiednik tego lektora ktory wystepuje w wersji angielskiej czy jak?
Co jak co po długich testach między gridem a shiftem daje punktacje w skali od 0-10 następująco:
GRID=10 pkt.
SHIFT=10+ pkt. ten mały plusik za dodatkowe efekty
A co do cycków to lepiej zeby chodziły po domu a nie w grze lub co nie którym po głowie:)
Komentując samą grę to moim zdaniem mistrz ale tylko na padzie (lub kiera jak ktoś ma). Na klawiaturze to można się zaklikać na śmierć podczas pokonywania zakrętów.
Nie jestem specjalnym fanem wyścigówek, ale ta gra naprawdę mnie wciągnęła. Alternatywnie grywam sobie w Dirt 2, ale to zupełnie inny klimat i dość szybko się jednak nudzi, choć lokacje są ładnie zrobione
Posiadam kartę GF Quadro FX 770 która jest odpowiednikiem mniejwięcej GF9700 (mowa o wydajności - ma wyzsza od 9600GT), procek 2,53 GHz.
1440x900 px AAx2 - od 22 do 40 fps - głównie w okolicy 28-30
1440x900 px AAx8 - od 18 do 35 fps - głównie w okolicy 20-25
1920x1080 px AAx2 - od 10-18 fps - głównie w okolicy 12-15
Każdy może wyrazić swoją opinię i bardzo dobrze, ale czytając wasze wypociny to można szału dostać.
Nowe tytuły przynoszą większe lub mniejsze zmiany. Przyzwyczaiłeś się do GRID'a to przy zmianach w Shift'cie juz marudzisz, popłacz się. MAło realistyczne? To napisz lepsza grę!
Za drogo? To idz do lepszej pracy! Nie pracujesz bo się uczysz to drzyj pirata? Pirat źle chodzi? To ukradnij pudełko ze sklepu!
wg mnie ma wyższe wymagania niż crysis... ew jest marnie zoptymalizowana pod ati...
celek dual core E1600@2,4GHz na p35, 4850, 2gb@1066 ledwo ledwo... ;/ wolę w takim razie konsolę bo za ~200zł nie przyspieszę kompa aż tak żeby sobie zaszaleć ;o]
jest znaczna poprawa względem wcześniejszych NFSów ale nie zmienia to faktu że jest niemal kopia GRIDa... nie do końca udana kopia.. GRID wyszedł dawno temu i oferuje lepsza grafike, sterowania czy "klimat"
Jest to nieprawda. Chciałem zauważyć, że mam u siebie w kompie grafikę: Radeon X1950 Pro właśnie na port AGP 8x. Z ciekawości któregoś dnia zainstalowałem tę grę i uruchomiła się bez problemów. Wiadomo granie w nią na słabym sprzęcie nie miało już sensu. Moim zdaniem wystarczyło podczas testu sprawdzić faktyczne działanie tej gry z wykorzystaniem jakiejś grafiki na port AGP, a nie pisać i od razu zabierać fun ludziom, którzy nie posiadają nowszego sprzętu. Także w artykule w wymaganiach gry powinno być napisane, że wspiera ona grafiki z portem AGP. Pewnie już to wiele osób zauważyło i o tym pisało ale ja potwierdzam. Pozdrawiam.