Jak widać, Grand Theft Auto IV wygląda dużo lepiej od poprzednich części, został w końcu zmieniony silnik graficzny. Oczywiście odbiło się to na wysokich wymaganiach sprzętowych (zalecany jest procesor czterordzeniowy!). W naszych testach jednak udowodniliśmy, że do gry wystarczy mocny procesor dwurdzeniowy. GTA4 oferuje naprawdę ładną grafikę, świetną grę świateł i cieni oraz bardzo dobrze wykonane modele pojazdów, czy też ludzi.
Tryb myltiplayer: Deathmatch, Race, GTA Race, Mafiya Work i Car Jack City
Tryb multiplayer: Turf War i Cops ‘n’ Crooks
Tryb multiplayer: Deal Breaker, Bomb da Base II i Hangman’s NOOSE
Rzeczą, na którą można się poskarżyć, jest zdecydowanie ograniczenie ustawień w zależności od posiadanego sprzętu. Jest jednak na to sposób:
- Stwórz skrót do gry na pulpicie.
- Kliknij na niego PPM i wybierz Właściwości.
- W polu Element docelowy dopisz po cudzysłowie (”) następującą linijkę:
-norestrictions –nomemrestrict –novblank.
- Zaakceptuj zmiany, włącz grę przez skrót.
Grze od strony technicznej jestem skłonny wystawić najwyższą ocenę za grafikę i dźwięk. Zdecydowanie polecam!
Moja ocena: | |
Grafika: | |
Dźwięk: | |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 148 zł | |
Komentarze
107Co prawda w GTA nie grałem ale czytając rożne fora myślałem że to naprawde bedzie porządnie rzeźbić, a tu widze że nie jest tak źle... Da się pograć...
No i oczywiście rzuca się w oczy wydajność X2...:( Jednak chyba to optymalizacja im do końca nie wyszla...
Nie widzę różnic między zasięgiem patrzenia, cieniami, w rysowaniu detali mała jest ale ledwo zauważalna...
Tak przeprowadzać testy to w czasie normalnej gry, ponieważ tak jak już napisałem benchmark to zagrywka marketingowa.
W tescie poraza zwyciestwo takiej 9600GSO nad Radeonem 4850. Jesli nie o drivery chodzi, to chyba optymalizacja nie za rere...
GTA4 Jest po prostu niedopracowane a benhmark zamiast
podać najlepsze GPU w kategoriach średnia, niska, wysoka
rozpisuje sie i pokazuje jak co z czym wygląda.
GRY POWINNY BAWIĆ, INSPIROWAĆ itp.
a nie stwarzać dziedzine do nauki.
PS. Sorrry że tak chaotycznie.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
muszę sprawdzić, a jak tak to znaczy że gra gówniana ;P
a samochody jak zwykle pancerne. Kiedy się nauczycie twórcy że jak samochód spadnie z mostu to mu się karoseria wgniecie ?????
po filmikach widzę- takie vice city z lepszą grafiką. fiycznie się nie popisali.
Poza tym jedyny aktualnie dostępny patch poprawia wydajność Radeonów w tej grze.
Ale to oczywiście tylko moje skromne uwagi. :)
1. Na Quadzie ~3.5Ghz
2. NIE na wbudowanym benchmarku! Czy autor nie widział iż podczas gry na danej karcie ma mniej klatek niż w benchmarku?
3. Jak wygram coś tu to też sobie pogram w GTA IV ];->
Czy można prosić o porównanie z wersjami na Xboxa 360 i PS3 tak jak to miało miejsce przy okazji TR:U?
P.S. Dla mnie porządna konwersja to ta zrobiona przez ludzi z People Can Fly gry GoW. Wszystko hula że aż miło. Dziwiło i dziwi mnie że inne konwersje są tak zwalone.
Wchodzisz w panel sterowania nVidia, potem użyj zaawansowanych ustawień 3D, klikasz przejdź do ustawień i ustawiasz co chcesz.
A jeśli przerasta cię ilość opcji to wybierz "Stosuj preferencje użytkownika, podkreślając": i przesuń w stronę Jakość. Ale na tym sprzęcie to ci nie radzę tego robić, bo gra może znacznie zwolnić.
Takze mozecie sobie testowac na wersji 1,0 i tworzyc nieprawdziwy obraz wydajnosci kart.
A ja bym się chciał dowiedzieć jak w GTA IV włączyć AA bo pisze w tabelach AAx2
Pozdrawiam
Alekde
Gdyż nie wiem czy na moim Athlon X2 3800+ jest w ogóle sens za tą grę się zabierać.
Gra jest genialna, swietna fabula, choc koncowka rozczarowuje... rewelacyjne dialogi, powalajaca grafika (tak, tak, gralem w crysis i crysis warhead, ale uwazam, ze GTA4 ma lepsza oprawe graficzna - stopien skomplikowania i ogolna jakosc).
Polecam goraco.
Jak tu zbudować sobie obraz produktu jak wciska się test w stylu włóżmy 500 km do malucha??
A gdzie gtx 280??
A gdzie nowe gtx w tym 295?
Do bani z taka recenzją. Żenada...
http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/Reviews/GTA_4_PC-_CPU_benchmark_review_with_13_processors/?page=1
Najgorsza konwersja jaką w życiu widziałem. Mam AMD Q9550, 4GB RAM, Radeona 4850, i to coś ledwo wywija 25 fps... Nie wspominając o tym, że wersja PC ma tyle Bugów, że po kupnie trzeba wgrać z 3 patche, żeby w ogóle ruszyć...
Tak czy siak, miło było że chociaż tyle się pojawiło.
Ja na przykład śmigam na sprzęcie c2d E6550 2,33; 8600 gts 256mb, 4gb ramu, czyli powiedzmy sobie sprzęt mocno ze średniej półki. XP sp3, oficjalny patch do GTA, jak i specjalnie napisane drivery do g-forca pod GTA, gra oryginalna. (Pierwsza po diablo 2, jaką kupiłem w życiu) - i oto co myślę:
Gam na rozdziałce 1280, pierwszy suwak w połowie - jak się bawiłem ustawieniami, doszedłem do konkluzji, że tylko ten suwak się liczy w ustawieniach, bo tylko przy przesuwaniu jego odczułem jakiekolwiek zmiany widoczne dla gołego oka a nie dla różnicy trzech klatek...
I gra śmiga fantastycznie! Zero jakichkolwiek zacięć, nawet przy pościgach, wybuchach, filmikach, nic! Grafika na tyle ładna, że nie przeszkadza mi grać rozkoszując się wirtualnymi widokami, korki na ulicach mam, ludzi pełno, na prawdę, nie można się przyczepić do niczego! Tylko tyle, że gram w rozdzielczości 1280. Przy nowym monitorze 22' chciało by się pograć w 1680 :)
Na początku miałem chęć kupna 9800gtx+ specjalnie pod tą grę, ale jak pokombinowałem w ustawieniach, teraz mi się jeszcze nie opłaca inwestować w coś, co całkiem niedługo stanieje. Tym bardziej, że cała reszta gier chodzi mi w co najmniej wysokich detalach.
quad 3.0
2x1ddr2 1066
palit hd4780 sonic
na xp pokazuje mi 39 fps a gram ze wszystkimi opcjami na full i nie tnie
3GB DDR2 @ 900MHz
Gigabyte GeForce 8600GT @ 750MHz/1750MHz
1024x768
tekstury - medium
render - high
suwaki: 32, 32, 44, 8
19 - 30 kl/s. Najczęściej gdy podczas gry spoglądam na frapsa mam miedzy 22-26klatek. Idzie grać, ale spoglądając na płynność Assassin'a, Wiedźmina, Grid'a czy Far Cry 2 można spodziewać się czegoś więcej. I nie mówcie mi że mam zjechaną grafę, bo może 8600 to już nie jest demon szybkości i jak napisał jeden z redaktorów CDA "zasadniczo 8600 do gier się nie nadawało", ale jeszcze idzie sobie pograć.
Czy to GTA IV działa na kartach w trybie SLI czy jako tylko jedna karta?
Aha, i jeszcze jedno. Czytałem gdzieś (chyba nawet w tym artykule :P), że gra też nie obsługuje kart "wieloprocesorowych" tj. np. HD4870x2 tylko czyta takie karty jako jednoprocesorowe czyli w tym przypadku HD4870. To prawda? :P
U mnie na c2d e8600 4ghz i 9600gt 512 na full grafie http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/6116fdba9510cea6df2e10ee78fb2f712fe09ce2.png
w czasie deszczu mam 10 klatek...
Na Sapphire HD 4850 Toxic czy Zotac GF 9800GTX+?
Trzeba liczyć się z tym, że gdy w teście uzyskamy średni wynik np 45fps to w rzeczywistej rozgrywce będzie ten wynik mniejszy o 10-15fps.
Benchmark jest na tyle sprytnie skonstruowany, że kamera jest skierowana w ziemię przez co:
-zasięg widzenia jest bardzo mały
-nie ma w ogóle ruchu ulicznego (kilka motorków popyla)
-opady deszczu w nocy (najbardziej obciążający efekt)
-efekt porannej mgły-również znacznie spadają fps
Autor mocno przesadził pisząc iż wyniki z gry i benchmarka pokrywały się. To jest totalna BZDURA!!!!
Sugerowanie się wbudowanym benchmarkiem jest idiotyzmem a zastosowanie go w celu wybrania naj optymalniejszych kart do rozgrywki jest ehhhh...
Ten test nie oddaje rzeczywistych wymagań gry!!!!
C2D E8200@ 4.0Ghz 1.28V
ABIT IP35
2x1GB Patriot 1000Mhz 5-5-5-15
Sapphire Radeon HD3850 1GB @ 860/1950Mhz
WD2500YS 250GB
Chieftec 560W
Driver: ATI 8.11.
Windows Vista Ultimate x86 SP1
Na ustawieniach
1440x900
Textury-Medium
Render - Highest
Suwaki MAX
W Benchmarku wynik avg 39.6 fps
W normalnej rozgrywce mierzone Frapsem avg 23.6 fps
1440x900
Textury High
Render - Highest
Viev distance - 60
Reszta MAX
W Benchmarku wynik avg 33.7 fps
W normalnej rozgrywce avg 19.8fps
Na tych ustawieniach gra jest nie możliwa z powodu za małej ilości RAM (2GB nie wystarcza)
1024x768
Textury- Medium
Render - Highest
Suwaki MAX
W Benchmarku wynik avg 42.3 fps
W normalnej rozgrywce avg 26.2fps
1024x768
Textury High
Render - Highest
Viev distance - 60
Reszta MAX
W Benchmarku wynik avg 36.9fps
W normalnej rozgrywce avg 22.1fps
Zmniejszenie rozdzielczości z 1440x900 do 1024x768 zwiększyło
wydajność o ok 2-3fps co świadczy o skopaniu optymalizacji.
DO AUTORA TEMATU
Wybierając optymalne karty do rozgrywki należy poddać je testom w najbardziej wymagających momentach rozgrywki a wbudowany benchmark ich nie oferuje!!!
Wyniki testu nie oddają realnych wymagań stawianych karcie graficznej.
Artykuł (jak dla mnie) nadaje się do śmietnika albo do korekty!!
Na drugiem PC również nie ma problemów - PDC E2180@3.4GHz 2GB DDR2 900MHz, GF 9600GT O/C i gra chodzi płynnie (nie chciało mi się ściągać frapsa :P) przy natywnej 17' lcd (1280x1024) przy ustawieniach: tekstury medium, render highest, suwaczki kolejno 50-80-80-12. Jedynie w nocy jak są światła długie włączone potrafi przy szybszej akcji framerate spaść poniżej granicy płynności ( i to sporo :P).
Jeżeli chodzi o wydajność vista vs. xp to w przypadku pierwszego pc nie ma to znaczenia, podobnie zresztą z win 7 :)
Gra naprawdę fajna polecam wszystkim
porównujecie oświetlenie raz w cieniu a raz w słońcu ?
Zobaczcie jak sie to robi np. na Tweakguides.com
musi być takie samo ustawienie kamery taka sama pora dnia,
takie samo oświetlenie i najlepiej robić to na gifie zmieniającym warstwy.
pozdr
2GB RAM. Obecnie używam 3GB, lecz myślę, że nie sprawi to problemów.
Różnica zaś jest w procesorze. GTA IV lubi wysokie taktowania. Może mój Dual-Core nie jest demonem szybkości, ale 3GHz robi z palcem tam, gdzie napięcie nie dochodzi. Ty posiadasz Athlone'a, a te jak powszechnie wiadomo nie kręcą się aż tak dobrze jak Intele. Nie mówię, że twój nie da rady, ale gdy mój był na 2,4GHz miałem 19-22klatki na sekundę, a to jest trochę za mało. Dopiero przy 3,0GHz mam płynność rzędu 21-26klatek na sekundę. Może nie jest to ultra płynnie, ale już wystarczy.
na Core2Duo T9300 2.5GHz 6mb cache, 4GB ram, GeForce 8600M GT 512MB gra uzyskiwała całe 4.53 fps na najniższych ustawieniach (mierzone wbudowanym benchmarkiem).
Po instalacji sterowników 179.28 skoczyło do 11.42 fps, jednak dalej nie da się w miarę komfortowo grać :<
Może jak wyjdą jakieś patche, kolejne wersje sterowników to na mojej konfiguracji będzie dało się uzyskać płynną rozgrywkę (a i może do tego czasu gra stanieje :D)
GF9800GTX+ o/c 1GB
4GB ram
rozdzielczość FullHD
Czuje się trochę jak w GTA3, która przycinała.
W teście mam na maksymalnych detalach, a odległość ustawiłem tak żeby zjadła 95% pamięci karty. Niestety widok z boku jadącego pojazdu to klatkowanie, a jak spadnie deszcz, albo mgła to juz głowa od patrzenia boli.
Rozumiem ze autor testował na wbudowanym benchmarku, każdy może z niego skorzystać, zapomniał też dodać że trzeba odjąć w realnej walce nawet 50% tego wyniku.
Co ciekawe jest to że jak odpalę za którymś razem benchmark przy nie zmienionych ustawieniach grafiki, to mam co raz gorszą wydajność, nawet 8 klatek.
Wygląda na to że gra nie wyrzuca zbędnych tekstur z pamięci.
Czy jest jakaś karta na której to płynnie biega w FullHD?
jestem zaszokowany Radkiem x2 ze tak słabo poszedł.