Wolfenstein II: The New Collossus – 3840 x 2160, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)
RTX 2080 Ti OC | 111 91 |
GeForce RTX 2080 Ti | 103 86 |
RTX 2080 OC | 86 72 |
GeForce RTX 2080 | 82 71 |
GeForce GTX 1080 Ti | 61 52 |
Radeon RX Vega 64 | 56 47 |
GeForce GTX 1080 | 49 42 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wolfenstein II: The New Collossus – 2560 x 1440, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)
RTX 2080 Ti OC | 184 144 |
GeForce RTX 2080 Ti | 171 136 |
RTX 2080 OC | 147 119 |
GeForce RTX 2080 | 140 114 |
GeForce GTX 1080 Ti | 110 90 |
Radeon RX Vega 64 | 96 76 |
GeForce GTX 1080 | 84 68 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wolfenstein II: The New Collossus – 1920 x 1080, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)
RTX 2080 Ti OC | 251 189 |
GeForce RTX 2080 Ti | 238 180 |
RTX 2080 OC | 211 160 |
GeForce RTX 2080 | 201 155 |
GeForce GTX 1080 Ti | 147 120 |
Radeon RX Vega 64 | 137 104 |
GeForce GTX 1080 | 125 97 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
NVIDIA najwidoczniej zirytowała się dobrą wydajnością Radeonów Vega przy użyciu Vulkan i postanowiła znacznie usprawnić działanie swoich nowych kart przy użyciu tego API. Efekty są imponujące (skalowanie w Full HD jest jeszcze lepsze niż przy użyciu DX12) i daje to nadzieję, że Vulkan zyska większą popularność wśród deweloperów (mówi się o dodaniu obsługi tych bibliotek do Final Fantasy XV: Windows Edition).
Zgodnie z zaleceniami producenta gry w przypadku Radeona włączyliśmy funkcję GPU Culling. Włączenie tej opcji w przypadku Turingów nie robiło większej różnicy (parę klatek na sekundę mniej), ale gra potrafiła się zawiesić.
Co istotne - w testach wykorzystaliśmy jedną z bardziej obciążających sprzęt lokacji (Nowy Orlean), więc przez większość czasu gra będzie działać jeszcze szybciej.