STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (800/1250) | 85 75 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 78 71 |
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) | 77 68 |
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) | 76 67 |
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) | 75 67 |
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) | 71 62 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) | 70 61 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 68 62 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 68 60 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 52 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 49 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (800/1250) | 71 63 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 65 59 |
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) | 64 57 |
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) | 62 56 |
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) | 61 56 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) | 58 52 |
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) | 57 51 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 49 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 47 42 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W tej grze GeForce GTX 560 wyszedł obronną ręką. W naszych testach osiągał wyniki na poziomie cenowego rywala – HD 6870. Podkręcone egzemplarze odznaczały się wydajnością o ok. 2-4 kl./s niższą od GeForce’a GTX 560 Ti.
Podsumowując, w Stalkerze ogólna wydajność najnowszego układu graficznego Nvidii pozwalała na bardzo płynną rozgrywkę – nawet w najwyższych detalach graficznych.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6950 2GB (800/1250) | 33 25 |
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) | 30 21 |
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) | 29 20 |
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) | 29 20 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 28 20 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 28 19 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) | 27 19 |
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) | 27 19 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 26 18 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 21 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6950 2GB (800/1250) | 27 19 |
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) | 25 16 |
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) | 24 16 |
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) | 24 16 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 23 16 |
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) | 23 15 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 22 16 |
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) | 22 15 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 21 14 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Nawet nie włączaliśmy wygładzania krawędzi. W tej grze tylko kilka kart graficznych z najwyższej półki dysponuje odpowiednią wydajnością, aby zapewnić dobrą płynną animację obrazu w najwyższych detalach. Bohater artykułu nie był królem wydajności. Miał również spore trudności z nawiązaniem walki z układem HD 6870. Cały czas przegrywał z nim o parę kl./s.
W przypadki wyżej taktowanych modeli GTX 560 można liczyć na dodatkową liczbę kl./s, choć do komfortowej gry jeszcze im daleko.