Wydawca: | Bethesda Softworks |
Platformy: | PC, Playstation 3, Xbox 360 |
Data wydania: | 28 października 2008 |
Marki Fallout nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Dość powiedzieć, że od początku istnienia tejże serii na komputerach PC nieodłącznie towarzyszyła jej spora dawka brutalności. Była jednak nieodzowna dla zachowania klimatu post nuklearnego świata, w którym królują przemoc i mutacje.
Pierwsze Fallouty przedstawiały akcje z rzutu izometrycznego i choć oprawa graficzna była jak na tamte czasy bardzo dobra, to jednak drastyczne sceny postrzałów tak mocno nie szokowały. Nie zmienia to faktu, że mogły się podobać, bo ich wykonanie było naprawdę niezłe.
Na wyżyny prawdziwej brutalności wyniosła serię dopiero jej trzecia odsłona, stworzona przez firmę Bethesda Softworks po przejęciu przez nią praw do marki Fallout. Przeniesienie opisywanego uniwersum w pełne 3D przyczyniło się do wzrostu realizmu całej rozgrywki, a co za tym idzie - zwiększenia dawki brutalności i drastyczności niektórych scen.
Teraz praktycznie każda potyczka może zakończyć się efektownym odstrzeleniem jakiejś części ciała w strumieniach rozbryzgującej się na wszystkie strony krwi. I nie ma w tym elementu przypadkowości, bo do namierzania konkretnych części ciała służy specjalnie do tego stworzony system V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System), dzięki któremu możemy z góry zaplanować przebieg walki i sposób jej zakończenia.
W ten sposób już na początku rozgrywki możemy np. odstrzelić przeciwnikowi głowę o ile jesteśmy odpowiednio blisko.