Wydajność
Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark
Domyślna przeglądarka systemowa, [ms] mniej = lepiej
Nokia Lumia 920 | 923 |
Samsung Galaxy S3 | 1437 |
Huawei Ascend P1 | 1641 |
HTC One X | 1684 |
Asus Padfone | 1702 |
Samsung Galaxy Note | 1776 |
Motorola RAZR Maxx | 1940 |
Motorola RAZR | 1979 |
Samsung Galaxy Nexus | 1989 |
Apple iPhone 4S | 2251 |
Huawei Honor U8860 | 2262 |
LG Swift L9 | 2514 |
HTC Sensation XE | 2689 |
HTC Sensation XL | 2726 |
HTC One V | 3247 |
HTC Rhyme | 3341 |
Samsung Galaxy S 2 | 3447 |
LG Swift L7 | 3818 |
LG Swift 2X | 3826 |
LG Prada 3 | 3894 |
Motorola Atrix | 3920 |
Samsung Galaxy R | 4100 |
LG Swift 3D | 4278 |
LG Swift L5 | 4535 |
Sony Ericsson Xperia Neo | 5055 |
HTC Desire S | 5762 |
HTC EVO 3D | 6108 |
HTC Titan | 6488 |
Nokia Lumia 710 | 6768 |
Nokia Lumia 800 | 6826 |
Nokia 500 | 6832 |
Samsung Omnia W | 6972 |
HTC Radar | 9115 |
Motorola Fire XT 530 | 10521 |
Samsung Wave 3 | 10647 |
HTC ChaCha | 12819 |
HTC Wildfire S | 15995 |
Nokia C6-00 | 27977 |
Dell Venue Pro | 45333 |
Huawei Ideos U8500 | 66159 |
Pod względem sprawności renderowania JavaScriptu przez podstawową przeglądarkę WWW, LG Swift L9 nie zaskoczył nas, ale także nie rozczarował. Smartfon wyprzedza w zestawieniu HTC Sensation XE, a jest niewiele słabszy między innymi od iPhone 4S.
AnTutu System Benchmark - TOTAL SCORE
HTC One X | 10631 |
Samsung Galaxy S3 | 10630 |
Huawei Ascend P1 | 7664 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 7285 |
Asus Padfone | 6955 |
Samsung Galaxy Note | 6233 |
Samsung Galaxy Nexus | 6224 |
Motorola RAZR | 6074 |
Samsung Galaxy S 2 | 5777 |
LG Swift L9 | 5659 |
Motorola RAZR Maxx | 5424 |
LG Prada 3 | 5368 |
LG Optimus 2X | 5298 |
Motorola Atrix | 5091 |
Samsung Galaxy R | 5054 |
LG Optimus 3D | 5032 |
HTC Sensation XE | 4752 |
HTC EVO 3D | 4655 |
HTC Sensation XL | 3861 |
Huawei Honor U8860 | 3839 |
LG Swift L7 | 3012 |
Sony Ericsson Xperia neo | 2972 |
HTC Rhyme | 2854 |
HTC Desire S | 2672 |
LG Swift L5 E610 | 2628 |
HTC One V | 2458 |
Motorola Defy Mini | 2383 |
HTC ChaCha | 1811 |
Motorola Fire XT 530 | 1729 |
HTC Wildfire S | 1436 |
Huawei Ideos U8500 | 741 |
AnTutu System Benchmark - Memory
HTC One X | 2123 |
Samsung Galaxy S3 | 2087 |
Huawei Ascend P1 | 1409 |
Asus Padfone | 1259 |
Samsung Galaxy Nexus | 1038 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 1013 |
Samsung Galaxy Note | 978 |
Samsung Galaxy S 2 | 930 |
LG Swift L9 | 818 |
Motorola RAZR | 794 |
Motorola RAZR Maxx | 776 |
Samsung Galaxy R | 727 |
LG Prada 3 | 703 |
HTC Sensation XE | 686 |
HTC EVO 3D | 649 |
Motorola Atrix | 637 |
LG Optimus 2X | 629 |
LG Optimus 3D | 589 |
HTC Sensation XL | 489 |
Huawei Honor U8860 | 433 |
HTC One V | 393 |
HTC Rhyme | 334 |
Sony Ericsson Xperia neo | 327 |
HTC Desire S | 299 |
LG Swift L7 | 284 |
LG Swift L5 E610 | 234 |
Motorola Defy Mini | 153 |
Motorola Fire XT 530 | 133 |
HTC ChaCha | 131 |
HTC Wildfire S | 97 |
Huawei Ideos U8500 | 72 |
AnTutu System Benchmark - CPU Integer
HTC One X | 3433 |
Samsung Galaxy S3 | 2982 |
Asus Padfone | 2278 |
Huawei Ascend P1 | 2257 |
Samsung Galaxy Note | 1711 |
Samsung Galaxy Nexus | 1682 |
Motorola RAZR | 1627 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 1531 |
HTC Sensation XE | 1473 |
LG Swift L9 | 1470 |
LG Prada 3 | 1425 |
Samsung Galaxy S 2 | 1417 |
Motorola Atrix | 1339 |
HTC EVO 3D | 1227 |
Samsung Galaxy R | 1149 |
LG Optimus 2X | 1127 |
Motorola RAZR Maxx | 1109 |
LG Optimus 3D | 1099 |
HTC Sensation XL | 1049 |
Huawei Honor U8860 | 965 |
HTC Rhyme | 670 |
HTC Desire S | 659 |
Sony Ericsson Xperia neo | 643 |
HTC One V | 626 |
LG Swift L7 | 559 |
LG Swift L5 E610 | 473 |
Motorola Defy Mini | 332 |
HTC ChaCha | 272 |
Motorola Fire XT 530 | 264 |
HTC Wildfire S | 202 |
Huawei Ideos U8500 | 165 |
AnTutu System Benchmark - CPU Float
Samsung Galaxy S3 | 3151 |
HTC One X | 2643 |
Huawei Ascend P1 | 1594 |
Samsung Galaxy Note | 1383 |
Motorola RAZR Maxx | 1343 |
Samsung Galaxy Nexus | 1290 |
Motorola RAZR | 1276 |
Samsung Galaxy S 2 | 1246 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 1151 |
LG Swift L9 | 1144 |
LG Prada 3 | 1130 |
Asus Padfone | 1097 |
LG Optimus 3D | 1055 |
Samsung Galaxy R | 1031 |
Motorola Atrix | 1012 |
LG Optimus 2X | 993 |
HTC Sensation XE | 650 |
HTC EVO 3D | 646 |
HTC Sensation XL | 450 |
Huawei Honor U8860 | 417 |
LG Swift L7 | 384 |
LG Swift L5 E610 | 299 |
HTC Rhyme | 288 |
HTC Desire S | 283 |
Sony Ericsson Xperia neo | 281 |
HTC One V | 256 |
Motorola Defy Mini | 227 |
Motorola Fire XT 530 | 197 |
HTC ChaCha | 179 |
HTC Wildfire S | 133 |
Huawei Ideos U8500 | 13 |
AnTutu System Benchmark - 2D Graphics
LG Optimus 2X | 593 |
LG Optimus 3D | 550 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 500 |
Motorola Defy Mini | 397 |
Sony Ericsson Xperia neo | 308 |
Huawei Ascend P1 | 305 |
HTC Sensation XE | 304 |
Asus Padfone | 304 |
Huawei Honor U8860 | 300 |
Motorola RAZR | 299 |
HTC One X | 299 |
Samsung Galaxy S3 | 299 |
Motorola Atrix | 298 |
Motorola RAZR Maxx | 297 |
Samsung Galaxy S 2 | 296 |
HTC EVO 3D | 293 |
HTC Rhyme | 292 |
HTC Sensation XL | 290 |
Samsung Galaxy Nexus | 287 |
HTC One V | 287 |
HTC Desire S | 286 |
Motorola Fire XT 530 | 286 |
LG Prada 3 | 285 |
HTC ChaCha | 284 |
Samsung Galaxy Note | 283 |
Samsung Galaxy R | 282 |
LG Swift L7 | 282 |
LG Swift L9 | 281 |
HTC Wildfire S | 281 |
LG Swift L5 E610 | 260 |
Huawei Ideos U8500 | 206 |
AnTutu System Benchmark - 3D Graphics
LG Swift 9 (AnTuTu 3) | ... 2310 |
LG Optimus 2X | 1344 |
Huawei Ascend P1 | 1295 |
Asus Padfone | 1284 |
Motorola RAZR Maxx | 1268 |
HTC One X | 1248 |
Samsung Galaxy S3 | 1246 |
Samsung Galaxy S 2 | 1238 |
HTC EVO 3D | 1234 |
Samsung Galaxy Nexus | 1225 |
LG Optimus 3D | 1211 |
LG Prada 3 | 1204 |
Motorola RAZR | 1200 |
LG Swift L9 | 1176 |
Samsung Galaxy Note | 1172 |
Huawei Honor U8860 | 1165 |
HTC Sensation XE | 1129 |
Samsung Galaxy R | 1120 |
Motorola Atrix | 1112 |
Sony Ericsson Xperia neo | 909 |
HTC Sensation XL | 905 |
LG Swift L7 | 864 |
Motorola Defy Mini | 853 |
LG Swift L5 E610 | 765 |
HTC Rhyme | 722 |
HTC Desire S | 715 |
HTC One V | 686 |
Motorola Fire XT 530 | 561 |
HTC ChaCha | 506 |
HTC Wildfire S | 423 |
Huawei Ideos U8500 | 64 |
AnTutu System Benchmark - Database IO
LG Swift L9 | 550 |
HTC One X | 540 |
Samsung Galaxy S3 | 540 |
Motorola RAZR | 535 |
Huawei Ascend P1 | 535 |
Motorola Atrix | 465 |
Asus Padfone | 445 |
LG Swift L7 | 430 |
Samsung Galaxy R | 405 |
Samsung Galaxy Nexus | 405 |
HTC Sensation XL | 400 |
Samsung Galaxy S 2 | 380 |
LG Prada 3 | 380 |
Samsung Galaxy Note | 380 |
Sony Ericsson Xperia neo | 375 |
LG Optimus 2X | 360 |
Motorola RAZR Maxx | 360 |
HTC Rhyme | 335 |
Huawei Honor U8860 | 330 |
LG Swift L5 E610 | 325 |
HTC EVO 3D | 315 |
LG Optimus 3D | 295 |
HTC Desire S | 265 |
HTC Sensation XE | 250 |
Motorola Defy Mini | 235 |
HTC One V | 210 |
HTC ChaCha | 170 |
Motorola Fire XT 530 | 165 |
HTC Wildfire S | 130 |
Huawei Ideos U8500 | 50 |
AnTutu System Benchmark - SD Card Write
Samsung Galaxy R | 150 |
Motorola RAZR | 150 |
HTC One X | 150 |
LG Prada 3 | 150 |
Motorola RAZR Maxx | 138 |
Samsung Galaxy Note | 132 |
Samsung Galaxy S3 | 131 |
LG Optimus 2X | 129 |
Samsung Galaxy S 2 | 122 |
Samsung Galaxy Nexus | 105 |
HTC Sensation XE | 100 |
Asus Padfone | 100 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 99 |
LG Optimus 3D | 98 |
LG Swift L9 | 95 |
HTC ChaCha | 92 |
HTC EVO 3D | 89 |
HTC Sensation XL | 84 |
LG Swift L7 | 83 |
LG Swift L5 E610 | 83 |
Huawei Ascend P1 | 79 |
Huawei Honor U8860 | 76 |
Huawei Ideos U8500 | 72 |
Motorola Atrix | 68 |
HTC Wildfire S | 65 |
HTC Rhyme | 57 |
HTC Desire S | 53 |
Sony Ericsson Xperia neo | 40 |
Motorola Fire XT 530 | 36 |
Motorola Defy Mini | 32 |
AnTutu System Benchmark - SD Card Read
Samsung Galaxy S 2 | 205 |
HTC EVO 3D | 202 |
HTC One X | 195 |
Samsung Galaxy S3 | 195 |
HTC Sensation XL | 194 |
Samsung Galaxy Note | 194 |
Motorola RAZR | 193 |
Samsung Galaxy Nexus | 192 |
Samsung Galaxy R | 190 |
Huawei Ascend P1 | 190 |
LG Swift L5 E610 | 189 |
Asus Padfone | 188 |
HTC ChaCha | 177 |
HTC Sensation XE | 160 |
Motorola Atrix | 160 |
HTC Rhyme | 156 |
Motorola Defy Mini | 154 |
Huawei Honor U8860 | 153 |
LG Optimus 3D | 135 |
Motorola RAZR Maxx | 133 |
LG Swift L9 (AnTuTu 3) | 131 |
LG Swift L7 | 126 |
LG Swift L9 | 125 |
LG Optimus 2X | 123 |
HTC Desire S | 112 |
HTC Wildfire S | 105 |
Huawei Ideos U8500 | 99 |
LG Prada 3 | 91 |
Sony Ericsson Xperia neo | 89 |
Motorola Fire XT 530 | 87 |
Wynik uzyskany przez LG Swift L9, jako że jest to smartfon wyposażony w przeciętne jak na dzisiejsze warunki komponenty, mieści się w granicach spodziewanych wartości. Warto zauważyć, że jest to model o większej rozdzielczości ekranu niż LG Prada 3, a jednocześnie z CPU słabiej taktowanym niż w Motorola RAZR Maxx. Tryb oszczędzania baterii w LG Swift L9 nie wpływa na wydajność podzespołów obliczeniowych, dlatego też nie zmienił nam wyniku w AnTuTu. Całościowy rezultat plasuje LG Swift L9 nieco poniżej Samsunga Galaxy S2.
Oprócz testów w starej wersji benchmarka AnTuTu, sprawdziliśmy jak wpłynęły zmiany procedur testujących na wyniki uzyskiwane przez LG Swift L9 w AnTuTu 3. Jak widać wynik jest zgoła odmienny, dlatego stosując porównania ze starszymi modelami, należy zaznaczać, z której wersji oprogramowania korzystano podczas testów.
GLBenchmark 2 – Fill Test
[Mtexeli/s] więcej=lepiej
Samsung Galaxy S3 | 701 |
Samsung Galaxy Note | 465 |
HTC One X | 420 |
Motorola RAZR Maxx | 248 |
Asus Padfone | 247 |
LG Prada 3 | 237 |
Huawei Ascend P1 | 233 |
LG Swift L9 | 229 |
Huawei Honor U8860 | 203 |
HTC One V | 191 |
LG Swift L7 | 118 |
Motorola Defy Mini | 114 |
LG Swift L5 E610 | 104 |
GLBenchmark 2 – Triangle test
[Mtrójkątów/s] więcej=lepiej
Asus Padfone | 66,3 |
HTC One X | 43,1 |
LG Prada 3 | 29,1 |
Motorola RAZR Maxx | 29,0 |
Huawei Ascend P1 | 22,4 |
LG Swift L9 | 18,9 |
Samsung Galaxy S3 | 14,6 |
HTC One V | 11,9 |
Huawei Honor U8860 | 11,8 |
Samsung Galaxy Note | 11,0 |
LG Swift L7 | 10,3 |
Motorola Defy Mini | 6,7 |
LG Swift L5 E610 | 6,0 |
GLBenchmark 2 – Triangle texture test (fragment lit)
[Mtrójkątów/s] więcej=lepiej
Asus Padfone | 25,9 |
HTC One X | 23,2 |
Huawei Ascend P1 | 18,0 |
LG Prada 3 | 15,8 |
Motorola RAZR Maxx | 15,6 |
LG Swift L9 | 12,3 |
Samsung Galaxy S3 | 10,2 |
Samsung Galaxy Note | 9,9 |
Huawei Honor U8860 | 8,8 |
HTC One V | 8,3 |
LG Swift L7 | 6,9 |
Motorola Defy Mini | 4,9 |
LG Swift L5 E610 | 4,4 |
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD
[kl./s] więcej=lepiej
Huawei Ascend P1 | 11,0 |
LG Swift L9 | 9,2 |
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (offscreen)
[kl./s] więcej=lepiej
Huawei Ascend P1 | 6,1 |
LG Swift L9 | 5,3 |
Klasyczne testy GLBenchmark 2 dały wyniki sporo słabsze niż w przypadku innych smartfonów z platformą TI OMAP 4430, które testowaliśmy. Pewnym usprawiedliwieniem jest tutaj niższe taktowanie procesora niż na przykład w Motorola RAZR Maxx, która dysponuje tą samą rozdzielczością ekranu. W przypadku testów Egypt HD (onscreen i offscreen) z GLBenchmark 2.5.1, uzyskane wyniki były o 1-2 klatki słabsze niż w przypadku Huawei Ascend P1, który dysponuje tą samą rozdzielczością ekranu.
Czas pracy na baterii
Producent deklaruje, że wbudowany akumulator ma 2150 mAh pojemności co jest całkiem sporą wartością przy 9,1 mm grubości obudowy i wadze 125 gramów. Wykonano go w technologii SiO+, która zapewnia większą gęstość energii niż dotychczas stosowane przez LG akumulatory. Zobaczmy jak przekłada się to na czas pracy.
Tryb oszczędzania energii w przypadku LG Swift L9 ogranicza się do wyłączania nieaktywnych funkcji - Wi-Fi, Bluetooth. Zmniejszane jest także podświetlenie ekranu. Można zatem liczyć na zysk, w postaci dodatkowego czasu pracy, ale przede wszystkim wtedy gdy korzystamy z łączności bezprzewodowej jak i samego smartfona sporadycznie. Przy intensywnej eksploatacji LG Swift L9 gdy Wi-Fi działa non stop, a ekran cały czas pracuje, tryb oszczędnościowy wiele nie pomoże. Przez bardzo intensywną pracę rozumiemy obejrzenie dwugodzinnego strumieniowanego filmu HD, tyleż samo czasu poświęconego na aktywne przeglądanie sieci i kilka rozmów telefonicznych. Taka dawka wrażeń, wyładuje smartfon jeszcze przed końcem dnia. Jednak przy umiarkowanym obciążaniu akumulatora, LG Swift L9 był w stanie wytrzymać bez doładowywania półtora a nawet dwa dni. Można zatem powiedzieć, że żywotność akumulatora nie rzuca na kolana, ale i nie rozczarowuje.
Dołączona do zestawu ładowarka naładuje w pełni rozładowany akumulator w czasie 2 godzin i 40 minut. Wyłączony całkowicie smartfon uruchamia się w ciągu 28 sekund. Pełen reset, wraz z wykasowaniem zawartości pamięci, trwa o minutę dłużej i zabiera 2% energii z akumulatora.
Smartfon pozostawiony w trybie czuwania, z wyłączonym Wi-Fi jest w stanie wytrzymać nawet do dwóch tygodni. Włączone Wi-Fi skraca czas czuwania o kilka dni. Najbardziej wyczerpujące jest korzystanie z multimediów. Oglądanie filmu FULL HD, z jasnością ustawioną na około 60% całkowitej, z pamięci smartfona rozładowało akumulator po niespełna 5 godzinach. Z kolei maksymalny czas oglądania strumieniowanego filmu z płyty DVD w domowej sieci DLNA wyniósł 5 godzin. Jako zwykły telefon LG Swift L9 nie zawiódł nas. Jakość rozmów była bardzo dobra, a ich czas, który zmierzyliśmy wyniósł około 10 godzin. Nie jest to rekord, ale mieści się wśród lepszych wartości z tych średnich.
- Wideo: 5-6 godz.
- Internet: 5 godz.
- Czas rozmów: około 10 godz.
- Tryb czuwania (włączone Wi-Fi): 8-9 dni
- Tryb czuwania: 11-14 dni
Ekran i kąty widzenia
Ekran LCD zastosowany w LG Swift L9 wykonano w technologii IPS. Rozdzielczość panelu wynosi 960 x 560, czyli mniej niż w iPhone 4S, przy jednocześnie o 1,2 cala większej przekątnej. Specjalnie porównujemy tutaj te dwa smartfony, aby dać do zrozumienia, że ta rozdzielczość wcale nie przekreśla użyteczności LG Swift L9. Owszem, niewielka rozdzielczość doskwiera, ale przede wszystkim w sytuacjach, gdy mamy do czynienia z dużą liczbą tekstu na ekranie, na przykład na witrynach internetowych, takich jak benchmark.pl. Nie jest to jednak element krytyczny i można go spokojnie zaakceptować.
Filmy wideo wyświetlane na ekranie, zarówno te w rozdzielczości HD, które muszą być skalowane w dół, jak i filmy DVD, które z kolei trzeba skalować w górę, prezentowały się bardzo ładnie. Jeśli nie skupialiśmy się na analizie rozdzielczości, wyrazistość obrazu stała na bardzo dobrym poziomie, który w pełni nas satysfakcjonował. Przekątna 4,7” w takich zastosowaniach może być poczytana jedynie jako zaleta.
Przy patrzeniu na wprost jakość odwzorowania kolorów jest bardzo dobra, podobnie jak kontrast. Pewnym mankamentem jest jasność, która w pomieszczeniach może być ustawiona nawet na 50% dla komfortu, ale na zewnątrz wymaga podkręcenia. Konieczność stosowania maksymalnej jasności dostrzeżemy zwłaszcza przy silniejszym oświetleniu słonecznym. Na szczęście maksymalna jasność ratowała sytuację, choć spodziewanym kosztem jest szybsze rozładowanie akumulatora.
Ekran LCD IPS w LG Swift L9 cierpi na podobne problemy co inne panele wykonane w tej technologii. Przy patrzeniu się pod kątem spada jasność obrazu. I to dość mocno. Ten efekt jest znacznie większy w poziomie. Dodatkowo osoba obserwująca ekran z naszej lewej strony dostrzeże niebieski odcień na całym obrazie. Na szczęście w pionie, a gdy trzymamy smartfon horyzontalnie, w poziomie, czyli w kierunkach, w które zwykle przechylamy smartfon przy danym ułożeniu zmiany są znacznie mniej doskwierające.
Pomijając ten problem, który przy normalnym użytkowaniu smartfona nie powinien być dla nas dokuczliwy, komfort pracy z ekranem w LG Swift L9 oceniamy bardzo dobrze. Naturalny jest fakt, że zastosowanie wyższej rozdzielczości poprawiłoby detaliczność obrazu, ale i znacząco wpłynęło na podniesienie ceny.
GPS
W LG Swift L9 mamy obsługę systemu nawigacji Navstar (GPS) z asystą (A-GPS). Czas zimnego startu GPS to około 40-50 sekund, a w przypadku posiłkowania się informacjami z sieci mobilnej, pozycja zostaje ustalona po około 10 sekundach. W pomieszczeniu, gdzie mamy słaby sygnał nawigacji, trwało to nawet dwa razy dłużej.
LG Swift L9 wyposażony jest w podstawowe, darmowe, oprogramowanie Google, czyli Mapy (wraz ze StreetView) i Nawigację (komunikaty głosowe, mapy satelitarne, wektorowe, statystyki ruchu), dlatego wszelkie ewentualne niedociągnięcia w tej dziedzinie są pochodną braków w oprogramowaniu Google.
Precyzję pokazywanej pozycji na mapach i w nawigacji określamy na kilka metrów. Taka dokładność powinna nas całkowicie uchronić przed niezapowiedzianą wizytą w stawie czy spotkaniem z drzewem na zakręcie drogi. W połączeniu z dużym ekranem LCD, LG Swift L9 można brać pod uwagę jako alternatywę dla dedykowanych systemów nawigacji.
Wi-Fi i Bluetooth
Testowany smartfon wyposażono w jednozakresowy moduł Wi-Fi 802.11 b/g/n. Nawiązywanie łączności odbywało się błyskawicznie bez jakichkolwiek problemów.
Nie narzekaliśmy również na szybkość komunikacji, a także na stabilność połączenia. Potwierdzamy także dobrą kompatybilność ze standardem DLNA. W zestawie dostępne jest oprogramowanie SmartShare, można pobrać także inne aplikacje z Google Play.
Bluetooth działa w przypadku LG Swift L9 stabilnie również z maksymalnej (według specyfikacji) odległości. Odtwarzanie z drugiego pomieszczenia, przedzielonego niezbyt grubymi ścianami, na głośnikach Bluetooth przebiegało bez zakłóceń.
Jakość zdjęć
LG Swift L9 wyposażony został w przeciętny jak na dzisiejsze możliwości aparat o rozdzielczości 5 Mpix. Jako dodatkowe źródło światła, także stałe przy dłuższej ekspozycji, służy pojedyncza dioda LED. Jakość zdjęć z LG Swift L9 jest przeciętna. Pod tym względem ten smartfon nie może równać się z konkurencją, aczkolwiek na tę ocenę należy patrzeć się dwojako.
Oglądanie zdjęć na dużym, kilkudziesięciocalowym ekranie telewizora, a nawet na 20 calowym ekranie monitora, bardzo szybko obnaży słabą jakość zdjęć. Fotografie wykonane nawet przy niskiej czułości charakteryzuje bardzo duża ingerencja elektroniki w obraz. Choć elementy pierwszego planu wyglądają na pozór szczegółowo, to przy powiększeniu drobne detale na całym zdjęciu wyglądają na mocno rozmazane. To jednak ocena wydana z perspektywy oczekiwań na jak najlepszą jakość. Gdyby zdjęcia z LG Swift L9 oceniać jedynie jako przekazujące nastrój chwili, ocena byłaby znacznie lepsza, aczkolwiek nadal jakość uznajemy za średnią.
Z kolei zdjęcia wyświetlone na ekranie smartfona wyglądają bardzo ładnie, o ile nie powiększamy ich maksymalnie w poszukiwaniu szczegółów. Dobre odwzorowanie kolorów i prawidłowe naświetlenie kadru należy zapisać LG Swift L9 na plus.
Kilka słów należy poświęcić pracy przy wyższych czułościach. Niestety pod tym względem mamy ograniczoną swobodę. ISO regulowane jest w zakresie jedynie do 400, i choć to niewielka wartość, już przy takim ustawieniu szumy mocno degradują jakość obrazu. Sytuację ratuje fakt, iż są one dość jednorodne.
Zdjęcie wykonane w świetle dziennym (tryb automatyczny).
Zdjęcie wykonane wieczorem (tryb automatyczny).
Podsumowując jakość zdjęć, nie możemy przyznać LG Swift L9 pochwały. Jednak, jak powiedzieliśmy, ta przeciętność jest wystarczająca, by chętnie chwytać za smartfon jako podręczny aparat i wykonywanymi fotografiami współdzielić się ze znajomymi w Internecie, a ostatecznie oglądać nawet na dużym ekranie.
Od strony technicznej, zdjęcie z LG Swift L9 cechuje rozmiar do 2,5 MB (dla bardziej skomplikowanej sceny), przy maksymalnym rozmiarze obrazu. Oznacza to, że przy rozdzielczości 5 Mpix (kadr 4:3) mamy dość silną kompresję. Być może zmniejszenie jej poziomu, albo zastosowanie alternatywnego oprogramowania, pozwoliłoby poprawić jakość zdjęć. Poniżej kilka przykładowych zdjęć z aparatu.
Lampa błyskowa nie poratuje nas za bardzo, gdy będziemy chcieli dobrze rozświetlić pomieszczenie. Przydaje się jedynie w sytuacjach, gdy brakuje jakiegokolwiek oświetlenia do rozjaśnienia pierwszego planu.
Oprócz jakości zdjęć, bardzo istotnym, przy ocenie komfortu pracy ze smartfonowym aparatem, jest autofocus. Ten zastosowany w LG Swift L9 działa prawidłowo dopóki mamy dobre oświetlenie. W trudniejszych warunkach, a zwłaszcza wieczorem, zdarza mu się popełniać pomyłki. Sporym utrudnieniem jest brak możliwości blokowania ostrości. Aparat koryguje ostrość, gdy nim poruszymy, dlatego trzeba uważać by nie wyzwolić migawki w trakcie, gdy ostrość jest ustawiona w przysłowiowym polu.
Zdjęcie twarzy z głównego aparatu i aparatu przedniego.
LG Swift L9 oferuje wydajny tryb seryjny zdjęć z bardzo dobrą prędkością około 6 klatek/s. W normalnym trybie zdjęcia wykonywane są w tempie 0,9 klatki/s (zapis do pamięci wewnętrznej). Zdjęcia panoramiczne składane są samoczynnie z wykonywanych automatycznie (podczas przesuwania smartfonem) zdjęć w rozdzielczości VGA. Dotyczy to oprogramowania dostarczanego w standardzie.
Zdjęcie panoramiczne wykonane za pomocą wbudowanego narzędzia.
Kamera cyfrowa i jakość filmów
W przypadku filmów nasza ocena jest podobna jak w przypadku zdjęć. Jakość wideo nie jest zbyt wysoka (choć przepływność w trybie najwyższej jakości wynosi około 16 Mbps; 1 minutowy film Full HD to około 124 MB), ale na ekranie smartfona, jak i w sieci, filmy prezentują się dobrze.
Ponownie jak w przypadku zdjęć, przyznajemy LG Swift L9 dobrą ocenę jako kamery wideo dla materiałów do prezentacji w sieci, ale niestety słabo oceniamy ogólną jakość obrazu, gdy ma być on przeznaczony na duży ekran.
Ustawienia kamery wideo nie są rozbudowane. Mamy podstawowe opcje korekty ekspozycji, przydatne podczas rejestracji filmów nocą (aczkolwiek korekta na plus daje się we znaki mocnymi szumami), efekty koloru (tylko monochromatyczny, sepia i negatyw), a także opcję włączania stałego oświetlenia lampą LED i korektę balansu bieli.
Pod względem stabilności kolorów LG Swift L9 wypada bardzo dobrze i to jeden z elementów, który wpływa pozytywnie na naszą ocenę jakości filmów wyświetlanych na ekranie smartfona. Na niekorzyść za to działają szumy, tym bardziej widoczne, im wyższa czułość matrycy. Poniżej przykładowe filmy nakręcone za dnia i wieczorem. Ten drugi bez korekty i z korektą ekspozycji +2EV.
Na plus trzeba także zaliczyć dobrze działający AF (działa on stale w trybie ciągłym) i niewielkie drgania obrazu, które kompletnie nie przeszkadzają w oglądaniu. Choć są one widoczne na przykładowych klipach, to podkreślamy, że LG Swift L9 nie ma opcji stabilizacji obrazu (a przynajmniej takiej opcji nie doszukaliśmy się w menu), a nagrania robiono przy ujemnej temperaturze, co utrudnia stabilne trzymanie smartfona w dłoniach.
Opis procedur testowych
Wydajność sprawdziliśmy przy następujących ustawieniach:
- wyłączone Wi-Fi
- wyłączony Bluetooth
- wyłączony GPS
- brak aktywnej komunikacji z Internetem
- wyłączone widżety
- minimalne podświetlenie ekranu
- statyczna tapeta
Częstotliwość taktowania procesora głównego, graficznego i pamięci RAM ustawiona była na wartość domyślną dla danego telefonu.