Final Fantasy XIV nie jest może najpopularniejszą grą, ale napędza ją z pewnością najpopularniejszy silnik ostatnich lat, czyli Unreal Engine.
Final Fantasy XIV: Official benchmark
[punkty]
1280 x 720 | 94 83 |
1920 x 1080 | 71 63 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Jako że oficjalny benchmark podaje wyniki w niewiele mówiących punktach, pomiaru dokonaliśmy za pomocą programu Fraps przez pierwszą minutę trwania benchmarka. Wyniki mówią same za siebie, chociaż w niektórych momentach liczba klatek może być znacznie niższa - nie na tyle jednak, by zaszkodziło to płynności rozgrywki.
MSI GT70
Grand Theft Auto IV: Episodes from Liberty City
Piąta część Grand Theft Auto jest już za pasem i szelkami, więc może warto przypomnieć sobie czwartą część GTA, jak i dodatek Episodes from Liberty City. Pomimo dostępnych benchmarków postanowiliśmy dokonać testów podczas realnej rozgrywki. Test polegał na przejeździe ulicami Liberty City w obu dodatkach.
Ustawienia maksymalne
GTA IV: Ballad of Gay Tony (noc)
[kl./s]
Ustawienia średnie | 52 36 |
Ustawienia maksymalne | 35 22 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
GTA IV: Lost and Damned (dzień)
[kl./s]
Ustawienia średnie | 39 29 |
Ustawienia maksymalne | 23 19 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Ustawienia średnie
Ustawienia maksymalne GTA IV wciąż potrafią "zmęczyć" nawet najlepszy sprzęt, ale gra ma bogate możliwości konfiguracyjne. Warto zauważyć, że do gry na pełnych detalach potrzebna jest pamięć graficzna o pojemności większej niż 1GB (GeForce GTX 675M w naszym modelu miał 2GB pamięci graficznej). Czy GTA V okaże się kolejnym zabójcą kart graficznych, czy też zostaniemy uraczeni konwersją z konsol obecnej generacji?