Jak już pisaliśmy w artykule "Wybieramy optymalną kartę do Doom 3", gra preferuje karty graficzne z silnikiem Shader Model 3.0, oraz technologię nVidii UltraShadow. Oba warunki spełnia seria GeForce 6x00
W rozdzielczości 1600x1200 bardzo płynny framerate zapewniają Radeon X800 lub GeForce 6800 (12-potoków). W 1280x1024 osiągi 6800 i 6600GT są zbliżone, jednak w wyższych rozdzielczościach 6800 czerpie większe korzyści z dwukrotnie szerszej szyny do pamięci - 256-bit.
Do gry w 1280x1024 optymalną kartą jest już GeForce 6600. Wszystkie mocniejsze od niej pozwolą włączyć filtrowanie anizotropowe 4X lub 8X, które poprawią jakość grafiki/tekstur. Do takiego trybu optymalną - porównując ceny - wydaje się być teraz GeForce 6600GT.
W 1024x768 można już sobie pograć nawet na 4-potokowym GeForce 6200, co zapewne jest po części zasługą technologii UltraShadow II i nowego silnika CineFX 3.0. Radeon X600Pro, który w Aquamark3 szedł łeb w łeb z GeForce 6200, teraz ma prawie dwukrotnie niższe osiągi. Warto o tym pamiętać, jeśli czekamy na nowego Quake'a 4, bazującego na tym samym silniku graficznym co Doom3.