Częstotliwość taktowania opisywanej karty graficznej podnieśliśmy przy pomocy aplikacji ASUS SmartDoctor. Również z jej pomocą podbiliśmy napięcie zasilające procesor graficzny z domyślnych 1,062 V do 1,213 V. ASUS GeForce GTX 580 udało nam się podkręcić z 782/1000 MHz do 920/1085 MHz.
Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 148 112 |
OC ASUS GTX 580 1,53GB (920/1085) | 127 96 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 113 87 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 105 77 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 93 70 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 87 74 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 77 59 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
OC ASUS GTX 580 1,53GB (920/1085) | 90 78 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 82 71 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 81 71 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 68 60 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
ASUS GTX 580 1,53GB (920/1085) | 38 27 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 35 23 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 34 25 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 29 21 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Podniesienie częstotliwości taktowania poskutkowało całkiem przyzwoitym przyrostem wydajności. Ostrzegamy jednak, że wszelkie różnice dostrzeżemy w najbardziej wymagających grach i ustawieniach graficznych, jak np. w Metro 2033. W innych grach, gdzie GeForce GTX 580 generuje grubo ponad 50 kl./s, po podkręceniu raczej nie dostrzeżemy wzrostu wydajności gołym okiem. Widać jednak, że GeForce GTX 580 ma niezły zapas mocy i z ekstremalnym systemem chłodzącym raczej da się przebić barierę 1 GHz.