Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:
Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 64 47 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 64 45 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 58 44 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 58 47 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 57 45 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 56 35 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 56 36 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 53 43 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 52 42 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 50 40 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 50 39 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 48 37 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 38 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 43 34 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 40 33 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 39 33 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 37 30 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 36 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1920x1200, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 57 45 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 56 32 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 56 35 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 54 43 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 50 40 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 50 42 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 49 39 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 45 38 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 45 38 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 45 36 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 41 34 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 41 33 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 40 33 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 37 30 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 34 29 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 33 29 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 31 25 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 30 24 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W Arcanii wydajność referencyjnego GeForce'a GTX 560 Ti była poniżej naszych oczekiwań. Podczas testów nowość NVIDII przegrywała z Radeonem 6950. Ale to nie wszystko, również znacznie tańszy GeForce GTX 470 wydawał się nie do przeskoczenia.
Znowu lepiej sobie poradziły autorskie konstrukcje, choć dopiero wysoko podkręcony Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC był w stanie wygrać w rozdzielczości 1920x1200 z akceleratorem Radeon 6950. Karta ASUS-a w wyższej rozdzielczości dorównała konkurentowi AMD w średniej liczbie kl./s, za to ustąpiła w minimalnej liczbie kl./s.
Podsumowując, karty GeForce GTX 560 Ti w Arcania: Gothic 4 sprawują się dobrze – zapewniają odpowiednią płynność animacji. Jednak w porównaniu do kart graficznych AMD, tylko podkręcone modele GeForce GTX 560 Ti mają możliwość nawiązania równorzędnej walki.
Mafia II
Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 87 54 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 81 38 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 81 51 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 78 51 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 72 42 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 70 40 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 70 46 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 69 31 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 66 37 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 64 41 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 61 37 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 60 34 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 57 33 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 34 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 47 27 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 45 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II - DX9
1920x1200, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 69 41 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 66 36 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 64 40 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 63 29 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 60 32 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 57 33 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 56 32 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 56 31 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 54 31 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 51 28 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 50 27 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 26 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 47 26 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 45 27 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 38 22 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 35 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II jest kolejnym tytułem, w którym standardowy GeForce GTX 560 Ti za 969 zł przegrywa z ok. 40-60 zł droższym Radeonem 6950. Sytuację znów ratują zmodyfikowane modele ASUS-a i Gigabyte. Podniesienie częstotliwości taktowania wpłynęło na tak duże przyspieszenie, że najnowsze akceleratory GeForce zaczęły deptać po piętach karcie graficznej GeForce GTX 570.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 48 33 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 43 28 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 41 31 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 39 24 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 36 27 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 36 28 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 35 26 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 33 25 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 33 24 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 30 21 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 28 20 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 28 19 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 21 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 39 26 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 35 23 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 34 25 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 31 16 |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | 30 22 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 29 21 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 29 21 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 27 19 |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | 27 16 |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | 24 16 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 23 16 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 to gra tworzona pod okiem speców z NVIDII. Nie widać tego po wynikach GeForce'a GTX 560 Ti. Referencyjny układ graficzny oferował wydajność co najwyżej na poziomie znacznie tańszego GeForce'a GTX 470. Trudno także nam pochwalić wersje autorskie – taktowany najwyższym zegarem Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC konkuruje co prawda z Radeonem 6950, ale tylko pod względem średniej liczby kl./s. Jeśli pod uwagę wziąć spadki wyświetlanych klatek obrazu, to tańszy Radeon 6950 jest lepszy.