Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 55 25 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 46 25 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 46 22 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 39 24 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 38 21 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 36 16 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 34 22 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 45 21 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 37 17 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 36 19 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 31 19 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 30 17 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 30 12 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 28 18 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 48 25 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 43 23 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 40 21 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 36 23 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 36 20 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 33 21 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 31 14 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 39 20 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 34 18 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 33 16 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 28 18 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 28 15 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 27 17 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 25 11 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 27 18 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 25 17 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 23 15 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 21 15 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 19 13 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 18 11 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 0 - brak obsługi DX11 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 14 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 20 13 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 18 12 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 17 12 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 14 8 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 14 7 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 0 - brak obsługi DX11 |
średnie fps minimalne fps |
Gra ma bardzo duże wymagania, stąd też prezentujemy wydajności poszczególnych akceleratorów na maksymalnych detalach graficznych w trybach: DX9, DX10 i DX11. Pierwsze z czego trzeba sobie zdać sprawę, to dość mały spadek wydajności po przejściu z DirectX 9 do DirectX 10. Zyskujemy natomiast troszkę na jakości grafiki. Niestety uruchomienie gry Metro 2033 w DX11 staje się tragiczne dla w zasadzie wszystkich wziętych do porównania akceleratorów.
Również podkręcony przez ASUS-a układ graficzny GTX 460 musi się dużo napracować, aby utrzymać tempo za droższym GF GTX 465. Udaje mu się to, gdy grafika jest wyświetlana w DX9 i DX10.
W porównaniu do Radeona HD 5830 nowość NVIDII ma bardzo podobną wydajność. Plusa otrzymuje za mniejsze spadki wyświetlanych klatek/s.