Wstępna analiza po testach
Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu w obecnym stanie gry robić klasycznego podsumowania, w którym polecamy określone karty do danej rozdzielczości. Nie ma to sensu. Obraz jest mocno zakrzywiony z uwagi na problem z wykorzystaniem mocy obliczeniowej (szczególnie) mocniejszych GPU.
Sprawdziliśmy wszystkie możliwości i kombinacje sprzętowe jakie tylko przyszły nam do głowy i nie mamy wątpliwości, że problem tkwi w silniku / optymalizacji gry. Dziwi nas fakt, że tak oczywisty problem nie został wyłapany na etapie alfa/beta testów przez producenta.
Będzie lepiej?
Szczerze - mamy taką nadzieję, bowiem gra sama w sobie jest zacna i w zasadzie bezkonkurencyjna w swojej kategorii (arcade), szczególnie na PC. Mamy tylko nadzieje, że producent nię każe nam długo czekać na łatki rozwiązujące wspomniany problem.
Jak tylko takowe się pojawią to z pewnością wrócimy do testów, bowiem naszym zdaniem gra jest tego warta. Wielka szkoda, że do takiej sytuacji w ogóle doszło. Nie tego się spodziewaliśmy, szczególnie mając na uwadzę (chwaloną przez prawie wszystkich) optymalizację Forza Motorsport 6: Apex.
[Aktualizacja - 25.09.16]
Przez ostatnie dwa dni próbowaliśmy na różne sposoby rozwiązać problem wyraźnego spadku ilości kl/s i w konsekwencji niskiego obciążenia GPU. Sprawdzaliśmy wszelkie możliwe kombinacje ustawień oraz wiele konfiguracji sprzętowych. Ostatecznie doszliśmy do wniosku, że ten problem może zostać rozwiązany jedynie za pomocą stosownej łatki.
Problem przycięć animacji oraz niskiego obciążenia GPU (Ustawienia maksymalne, 2560x1440, MSAAx4, GTX 1080)
Powyższy zrzut ekranu obrazuje sytuację, w momencie kiedy ilość kl/s spada, analogicznie spada obciążenie GPU. Dodatkowo w zależności od rozdzielczości mocne GPU (np. GTX 1080) praktycznie nigdy nie jest wykorzystywane w 90 - 100%. Dla tych, którzy się zastanawiają - wymuszenie limitu kl/s (30/60), nic nie zmienia. Pozostaje czekać na stosowne łatki.
Komentarze
1051. Naprawdę nie mamy pojęcia jak na etapie testów nikt nie zauważył problemów z obciążeniem GPU.
2. Przycięcia animacji są widoczne / odczuwalne zawsze, niezależnie od modelu karty, miejsca testowego czy ustawień.
3. Gra sama w sobie jest świetna... No ale nie możemy przejść obojętnie obok tak (mocno) skopanej optymalizacji.
4. Liczymy po cichu, że stosowne łatki/łatka pojawi się już na początku przyszłego tygodnia.
5. Sytuacja jest doprawdy kuriozalna, szczególnie jeśli ktoś porówna ją do tego, co można zobaczyć w Forza Motorsport 6: Apex, która jest poniekąd wzorem optymalizacji.
6. No nic, czekamy na łatki, a tymczasem życzę Wam miłego weekendu!
[Aktualizacja 25.09.16] - próbowaliśmy różnymi sposobami rozwiązać wspomniany problem, ale niestety wygląda na to, że rozwiązać go może dopiero patch, na którego mamy nadzieję nie przyjdzie nam długo czekać. Podsumowanie uzupełniliśmy o bardziej szczegółowy opis sytuacji włącznie ze stosownym zrzutem ekranu.
Ten rdzeń to po prostu :D przeżył Keplera, przeżył Maxwella a i z Pascalem sb radzi
Następna sprawa to apetyt na ram. Ja rozumiem, że w miarę otwarty świat no ale bez przesady. Xbox One ma 8 GB z czego jakieś 5 Gb tylko dostępne do gier.
A tutaj jak ktoś ma dajmy na to 8 GB ramu plus 4 GB na karcie czyli w sumie 12 GB to mało dla tej gry. Lepsze tektury itp? No ale to się mieści w pamięci karty, a z tego co czytam to nawet mając kartę z 8 GB pamięci to przy 8 GB ramu mogą być problemy. Czyli w sumie 16 GB nie starcza a w Xbone około 5 GB wystarczy...
Może MS ma jakiegoś deala z producentami pamięci ram :P
GTX 1080
@1080 Ave = 84, Min =68
@1440 Ave = 78, Min = 63
RX480
@1080 Ave = 67, Min = 55
@1440 Ave = 54, Min = 53
GTX 1060
@1080 Ave = 65, Min = 55
@1440 Ave = 53, Min = 42
A swoją drogą, to trzeba pomyśleć o wymianie karty... szkoda, że Vega i Volta dopiero w przyszłym roku.
Kupa.
Mam wrażenie, że rozdawane ostatnio The Crew za darmochę ma lepszą grafikę niż ta tutaj na screenach w 4K.
Jaki masz sprzęt tak ci gra zadziała. Pod konsole takiego buga nie mogli zrobić bo w procesie developerki i za dużego tica nie przeszłaby. Najwidoczniej działa tu coś co jest specyficzne dla konsoli i jej API, a nie zostało usunięte lub zmienione pod PC. Powoduje to spadek FPS-ów i tyle.
Oczywistym jest, że to wiedzieli, ale HAJS HAJS HAJS.
Na poprawkach nie ma hajsu, na pc nie ma hajsu więc zrobili badziew 1 do 1 jak zwykle.
Co mają wspólnego konsole i religie?
Jedno i drugie hamuje postęp ;)
Dlaczego?
Z jednego zdania wynika jasno, że gra siedzi na jednym wątku, na który czeka cała reszta. Sumarycznie widać wykorzystanie 1.5 rdzenia z 4 dostępnych, gdzie ogólnie procesor jest wąskim gardłem.
Innymi słowy i5 2500k+8GB RAM + GTX 770 pozwala na imponujące niskie detale w FHD.
Na drugim sprzęcie problemów nie ma, ale to już inna bajka i inna cena i7+GTX 1070.
Reasumując, XOne (również posiadam), daje o wiele lepszą grafikę. Koszt używanego jest w granicach 800 PLN (bez kinect'a), a sprzęt PC z 770tką ....sama używana karta około 550 PLN a pozostałe komponenty?
Bardzo słabo, z punktu widzenia gracza, konsola po prostu bardziej się opłaca, oczywiście pomijam aspekty pt. Skidrow & Reloaded Games S.A. w przypadku PC.