Test RAM
Procedura testowa polegała na dwukrotnym pomiarze średniej liczby klatek/s generowanych w trakcie jednego okrążenia na torze Monako. Wynik z dwóch pomiarów zostawał uśredniony.
F1 2010: 1920x1200, Ultra
4 GB @1333 MHz | 51 |
2 GB @1600 MHz | 51 |
2 GB @1333 MHz | 51 |
średnia liczba kl./s |
Jak widać wyjęcie 2 GB RAM nie przyniosło żadnego efektu. Różnice w średniej liczbie wygenerowanych klatek na sekundę wynosiły około 0,20 kl./s, co przy tej długości pomiarze mieści się w granicach błędu pomiarowego. Kolejny raz twórcom gry należą się brawa za optymalizację i dostosowanie wymagań gier dla posiadaczy starszych maszyn.
Test VINTAGE
Warunki testowe takie same jak w wypadku testu głównego oraz testu RAM. Procedura testowa polegała na dwukrotnym pomiarze średniej ilości klatek generowanych w trakcie jednego okrążenia na torze Monako. Wynik z dwóch pomiarów zostawał uśredniony.
F1 2010: Vintage, GeForce 8600 GT OC
1280x720 średnie | 30 27 |
1280x1024 niskie | 28 25 |
1280x1024 średnie | 25 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Odczyt pomiarów na 8600 GT OC to kolejna miła niespodzianka. Nawet ta archaiczna już (jak na obecne czasy) konstrukcja była w stanie sprostać grze na średnim poziomie ustawień. Aby osiągnąć minimalną wartość klatek zbliżoną do liczby 30 musieliśmy obniżyć rozdzielczość do 1280x720. Jest to rozdzielczość, którą wybiera wiele osób wykorzystujących do grania laptopy.