Silnik graficzny
DiRT2 wykorzystuje silnik EGO, czyli rozszerzoną wersję silnika Neon. Pozwala na uzyskanie efektów oferowanych przez DirectX11.
Gra w pełni wspiera okulary 3D i jest to z pewnością produkcja, w której takowe na pewno się sprawdzą. Zapowiadano, że wymagania silnika będą ogromne, tymczasem gra działa bardzo dobrze nawet na słabszych kartach.
Dla ścisłości – silnik EGO został wykorzystany przy produkcji Operation Flashpoint: Dragon Rising, jednak nie wykorzystano w pełni jego zalet sprawiając, że grafika znana z Dragon Rising prezentowała się naprawdę mizernie, z pominięciem efektów świetlnych.
EGO zadziała na kartach obsługujących DX9, DX10 i DX11, wyposażono go w HDR, który naprawdę w DiRT2 bardzo dobrze się prezentuje. Kurz generowany przez efekty cząsteczkowe potrafi zakryć cały ekran.
Jako ciekawostkę podam, że koszt stworzenia EGO, to około 84 milionów dolarów. Gra została natomiast przygotowana z myślą o kartach graficznych ATI/AMD i procesorach Intel.
Różnica w jakości między kartami NVIDII a AMD/ATI:
Karty ATI oferują intensywniejszy HDR i wyraźniejsze efekty świetlne, natomiast NVIDIA generuje ładniejsze shadery.
Ciekawe efekty graficzne
Świetne efekty odbicia światła, znakomity blur
Perfekcyjne efekty cząsteczkowe