Opcje graficznie nie są tak ograniczone jak można by się było spodziewać. Względem poprzedniej części zaliczono naprawdę pokaźny skok. :-) Najnowszy patch do wersji beta dodał jeszcze parę opcji na poszczególnych listach. I tak możemy mieć wpływ na jakość tekstur, jakość cieni, fizykę w grze, drobne elementy otoczenia, antyaliasing oraz zredukowanie efektów cząsteczkowych. Największy wpływ na szybkość animacji ma wyłączenie cieni.
Zastosowany silnik graficzny nie jest wymagający nawet dla starszych układów, ale nie oferuje też oprawy graficznej, która mogłaby dziś na kimkolwiek zrobić wrażenie. To co widzimy na ekranie wygląda co najwyżej poprawnie. Do hack'n'slasha jakim jest Diablo 3 w zupełności wystarcza. Efekty rzucanych czarów prezentują się całkiem okazale, a otoczenie w efektowny sposób reaguje na poczynania graczy.
Oto jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach detali:
wysokie | śrenie |
nisie |
• Texture quality (low, high) - zmiana wpływa na rozdzielczość i ostrość otaczających gracza tekstur. W praktyce ma zerowy wpływ na wydajność. W teorii ustawienia niskie wymagają karty z 256 VRAM, wysokie z 512 VRAM.
low | high |
• Shadow quality (off, low, medium, high) - w zależności od poziomu możemy wybrać cienie dynamiczne na całym ekranie, jedynie cień dynamiczny bohatera, tudzież cienie w niskiej jakości. Zredukowanie poziomu cieni pozwala w znaczny sposób poprawić wydajność na słabszych kartach.
off | low |
medium | high |
• Physics (low, high) - jak sama nazwa wskazuje jest to opcja odpowiadająca za natężenie symulacji fizyki w grze. Przy słabszym procesorze wysokie ustawienia potrafią nieźle namieszać i uczynić z gry prawdziwy pokaz slajdów.
• Clutter Density (off, low, medium, high) - zmiana poziomu ilości drobnych elementów otoczenia takich jak trawa. Ustawianie niższych wartości nie ma sensu, gdyż zysk wydajnościowy jest zerowy.
off | high |
• Anti-Aliasing (off, on) - po prostu wygładzanie krawędzi. Niewielki wpływ na wydajność, spory na doznania estetyczne.
off | on |
• Low FX (off, on) - pozwala zredukować liczbę renderowanych efektów cząsteczkowych. Włączać jedynie przy naprawdę słabych kartach (jak 8600 GT).