Warstwa wizualna Dead Island jest po prostu przeciętna. Na pewno nie można nazwać jej brzydką, ale trzeba powiedzieć, że sporo swego uroku traci przez występujące od czasu do czasu błędy. Doczytujące się tekstury, a nawet ich zupełny brak to coś, z czym zetkniecie się podczas kilkunastogodzinnej rozgrywki. Może się również zdarzyć, że utkniecie, wessani dosłownie pod ziemię. Chrome Engine pomimo licznych modyfikacji jest silnikiem, który nie pozwala na szaleństwa. Graficznie Dead Island jest tylko i aż niezły.
Dobrze, że za nie najlepszymi doznaniami estetycznymi idą niewielkie wymagania w kwestii karty graficznej. Z przyjemnością i bez większych problemów grałem korzystając z karty GeForce GTS 450. Oczywiście chcąc grać w pełni komfortowo, należałoby mieć co najmniej GTX 460 / Radeona HD 6850 na pokładzie. Wtedy będziecie mogli całkowicie zapomnieć o drobnych problemach z wydajnością.
Producent zaleca posiadanie 4 GB pamięci RAM wszystkim osobom korzystającym z Windows 7. Moje pomiary dowiodły, że gra zużywająca około 1 GB pamięci (według managera zadań) działa tak samo dobrze w sytuacji, gdy w gnieździe płyty znajduje się pojedyncza kość 2 GB.
Posiadacze jednordzeniowców: strzeżcie się. Granie nie będzie należało do najprzyjemniejszych doznań. Jeśli wewnątrz waszego peceta tkwi dobrze wykręcony dwurdzeniowiec, to żadna lokacja nie będzie dla was straszna.
Moja ocena: | |
Grafika: | zadowalający plus |
Dźwięk: | dobry |
Grywalność: | dobry |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 79 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Duke Nukem Forever - optymalne karty graficzne | DiRT 3 - optymalne karty graficzne | Test Deus Ex Human Revolution - optymalne karty graficzne |
Komentarze
106Trzeba jednak pochwalić. Gra wykorzystuje wszystkie rdzenia. Część osób gra na laptopach. Tam przyda się każdy rdzeń.....
Jak dla mnie jednak nie ma sensu testować gry, która wiadomo, że będzie chodziła na wszystkich.
Zamiast tego lepiej się skupić nad solidną recenzją gry....
... Tak, więc cieszyć się, że Polacy czegoś nie uwalili
wkurza mnie jak Samobójca zabija mnie mimo dystansu, budynku albo za drzwi lub za ścianą
takiego buga nie widziałem w żadnej grze :]
zwłaszcza niektóre misje typu ... hardcore
1. Wejść do Hotelu i znaleźć Ochroniarza
2. Przejść przez kanały
...
dalej się zobaczy
Pierwszy akt robi się nudnawy
ale drugi rozkręca totalnie rozgrywę
jak dla mnie ... jest Hicior
:)
Po pierwsze gra była optymalizowana na XXX- boxa, Plystation...
Zapewne graficy tak stworzyli grę by tam było koło 24FPSów+
Czyli w blaszaku mamy rozdzielczość krotnie większą+AA, AF, a wciąż dość ekstremalny FPS.
To pokazuje jak dużym hamulcem są konsole. Rozumiem, że gra wspiera AA? AF?
tylko dzieci zombi nie ma ... mało realistycznie
ale może i dobrze ... bo to już by było niesmaczne
Lepsze netboki powinny pociągnąć tą grę...
Gra graficznie wygląda bardzo słabo ale trzeba przyznać wymagania ma adekwatne do wyglądu co jest wielkim plusem.
Dla mnie ta gra to straszny szajs ale za recenzję jak najbardziej paluch w górę. Dobra robota redakcjo.
W kooperacji nie grałem ale podobno znacznie lepiej
Rozumiem ze jest to artykul optymalne karty, ale dla wielu czytelnikow tego portalu, jest on bez wartosci.
Chyba, nie muszę się martwić, na swoim sprzęcie mogę, na 3 monitorach na maxa grać :D
Czyżby Bluescreen? :D
W teorii powinienem mieć ponad 100fps :) Milutko :)
wiec niewiem co znacza ostanie zdania; )
By się przydał test np na laptopach z kartami z trzech albo dwóch przedziałów wydajnościowych np.:
coś z HD6370, GT540m i np GTX560m.
"Pomógł tylko restart gry i respawn w jednej z baz wypadowych"
A nie lepiej było dać po prostu wczytaj ostatni zapis ?
Jedyne bugi z jakimi się spotkałem w grze to bardzo często zombi wystające ze ściany czy czasami źle zrzucone obiekty przez grę.Jak np.samochód na samym szczycie bilbordu.
http://imageshack.us/photo/my-images/546/cartd.jpg/
Czy grafika jest przecietna? Powiedział bym ze conajmniej dobra. Ale najważniejsze.. gra jest bardzo GRYWALNA.
Nie do końca, tracone jest 10% pieniędzy, jeśli dobrze pamiętam, lub mniej jeśli bohater posiada odpowiedniego skilla.
Trochę grafika taka bardzo rozjaśniona. Chyba nieco przesadzili z tym efektem.
http://benchmark3d.com/dead-island-benchmark
Może są bugi, może grafika czasami (ale tylko czasami) zostawia coś do życzenia ale muszę przyznać, że dawno się tak nie bawiłem, bałem i denerwowałem jak tutaj. DI postawiłem na równi z Deus Ex i Falloutem. Może niekoniecznie tylko za grywalność ale i za bycie polską produkcją.
Są elementy irytujące jak np. nieskończony i szybki respawn zombie, idiotyczne nazewnictwo broni (wzorowane chyba na... Diablo?) i ubogi repertuar wypowiedzi "aktorów". Do tego dochodzi "modląca się" po Polsku kobieta-brzuchomówca... nadal jednak nie zabija to wprost niepowtarzalnej masakry na milion sposobów. Rzucanie bronią białą, młotkami, pałkami, kijami, deskami, okładanie zombiaków pięściami, kopanie "z buta" a wreszcie odstrzeliwanie im łbów z broni palnej lub po prostu masakra koktajlem mołotowa czy granatami domowej roboty - to wszystko sprawia, że zabawa jest naprawdę dobra.
I powiedzmy sobie szczerze. Lokacje wcale nie są kiepskie. Techlandowi całkiem ładnie udało się oddać atmosferę apokaliptycznego kurortu, slumsów, kanałów itd. Każda z nich jest tak odmienna pod każdym względem, że nie da się nudzić.
moja specyfikacja sprzętowa :
GeForce 9800GT 512MB DDR3 256bit PCI-E
amd 64 x2 5000+
Kingston DDR2 2x 1GB 667MHz CL5
pozdrawiam :)
AMD Athlon 64 3800+ (jednordzeniowy o taktowaniu 2.4 Ghz)
nVidia 6800 GT 128mb
2 GB RAM kingston 667 MHz
żaden z tych podzespołów nie jest podkręcony
Słaby komp ale służy mi głównie do przeglądania neta a do grania mam xbox'a