W testach wykorzystaliśmy trzy karty graficzne z niskiego segmentu - wszystkie kosztują poniżej, lub około 300 zł. Są to konstrukcje bardzo zbliżone pod względem możliwości procesora graficznego, ale różni je zastosowana pamięć:
- Sapphire Radeon R7 250 - 2 GB pamięci GDDR3 128-bit
- Gainward GeForce GT 640 - 1 GB pamięci GDDR5 64-bit
- ASUS Radeon R7 250 - 1 GB pamięci GDDR5 128-bit
Test świetnie pokaże, jakiej różnicy wydajności można się spodziewać pod względem zastosowanej w karcie pamięci.
W testach wykorzystaliśmy 60 sekund rzeczywistej rozgrywki, pomiarów dokonaliśmy za pomocą programu Fraps. Gra posiada blokadę na poziomie 60 klatek na sekundę.
Ustawienia wysokie
Dark Souls 2: 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia wysokie
Radeon R7 250 1 GB GDDR5 | 54 44 |
GeForce GT 640 1 GB GDDR5 | 49 40 |
Radeon R7 250 2 GB GDDR3 | 37 31 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy maksymalnych ustawieniach graficznych, jedynie Radeon R7 250 wyposażony w pamięć GDDR3 generuje poniżej 40 klatek na sekundę. Model ze 128-bitową pamięcią GDDR5 zbliża się do magicznej 60-tki.
Ustawienia średnie
Dark Souls 2: 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia średnie
Radeon R7 250 1 GB GDDR5 | 59 54 |
GeForce GT 640 1 GB GDDR5 | 53 43 |
Radeon R7 250 2 GB GDDR3 | 45 37 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Zmiana ustawień na średnie powoduje do że najsłabsza w zestawieniu karta osiąga średnio około 45 klatek na sekundę.
Ustawienia niskie
Dark Souls 2: 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia niskie
Radeon R7 250 1 GB GDDR5 | 60 59 |
GeForce GT 640 1 GB GDDR5 | 60 59 |
Radeon R7 250 2 GB GDDR3 | 59 49 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy ustawieniach niskich wszystkie karty prezentują na wykresie praktycznie płaską linię na poziomie 60 klatek na sekundę.
Podsumowanie
Na dzień premiery wymagania Dark Souls 2 są śmiesznie niskie. Do płynnej rozgrywki powyżej 40 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i ustawieniach wysokich wystarczy GeForce GT 640 z 64-bitową pamięcią GDDR5, a każda karta mocniejsza od Radeona R7 250 ze 128-bitową pamięcią GDDR5 zapewni nam szybkość działania zbliżoną do 60 klatek na sekundę. Nie da się jednak wykluczyć, że przyszłe łatki do gry wprowadzą usprawnienia graficzne, które zwiększą jej wymagania sprzętowe.
Komentarze
42Nie wiem jak wy, ale ja czekam na Lords of Fallen i nie zdziwię się, jeśli ci sami fani co mnie shejtują będą potem dawać na LoF'a dziesiątki.
Sterowanie - niby mialo byc zoptymalizowane pod klawiature i myszke lepiej niz w czesci pierwszej, jednak nadal to wszystko jakies takie ... toporne... zbyt duza akceleracja momentami, momentami reaguje slamazarnie....
O grafice sie wiele zminusowanych osob juz wypowiedzialo -- podzielam -- graficznie gra robiona definitywnie pod poprzednia generacje konsol... a i nawet przy tym do najwyzszych lotow nie nalezy (nawet na maksymalnych ustawieniach).
Ogolnie - gdyby nie duzy swiat i naprrawde duzy poziom trudnosci to byloby mocno ponizej 5/10 w mojej ocenie... a tak... jest moze z 6/10.
Wykresy pomagają ocenić realnie jak wygląda przebieg FPSow co fajnie obrazuje jak zachowuję się dana karta. Widać słuchacie ludu nawet na konkurencyjnych portalach. Duży plus.
Bez odnosni I porownania do nizszeg/wyzszego segment ... ???
Nie bardzo rozumiem czemu ma sluzyc taki test....