Układ nVidia GeForce 9600M GT wytworzono w procesie 65 nm. Karta ma procesor PureVideo HD oraz obsługuje technologię HybridPower (przełączania między układami zintegrowanym i dedykowanym, o ile mogą ze sobą współpracować). Wyposażony jest w 32 procesory potokowe.
ATi Mobility Radeon HD 3650 to układ 55 nm o nieco szybszym taktowaniu zegara układu i odmiennej architekturze niż w GeForce. Co może być mylące, Radeon mający 120 shader-procesorów nie jest układem wydajniejszym, choćby ze względu na dwukrotnie wolniejsze taktowanie tych elementów.
GeForce 9600M GT | Mobility Radeon HD 3650 | |
technologia wykonania | 65 nm (chip G96M) | 55 nm (chip M86) |
obsługa DirectX | 10.0 / SM 4.0 | 10.1 / SM 4.1 |
GPU | GPU @ 500 MHz Shader @ 1250 MHz 8 potoków ROP 32 Shadery | GPU @ 600 MHz - 4 potoki ROP 120 Shadery |
wydajność | 4.0 GPixel/s 8.0 GTexel/s | 2.4 GPixel/s 2.4 GTexel/s |
pamięć | 512 MB DDR2 częstotliwość 400 MHz szyna do pamięci 128-bitowa | 512 MB DDR2 częstotliwość 500 MHz szyna do pamięci 128-bitowa |
przepustowość | 12.8 GB/s | 16 GB/s |
szyna graficzna | PCI-E 2.0 x16 | PCI-E 2.0 x16 |
wspomaganie wideo | PureVideo HD | ATI Avivo HD |
pobór energii | 23W | 30W |
zarządzanie energią | HybridPower level 1: 169/100 MHz | ATI PowerPlay 7.0 stan 1: 600/500MHz * |
zobacz więcej informacji n/t GeForce 9600M GT | zobacz więcej informacji n/t Mobility Radeon HD 3600 |
* częstotliwość GPU/częstotliwość pamięci
Według danych udostępnionych przez producentów, GeForce 9600M GT cechuje mniejszy pobór energii, na poziomie 23 W, czyli o 7 W mniej niż w Radeonie, co potwierdzają wyniki testów przedstawionych w dalszej części artykułu.
Podobne spostrzeżenia odnośnie wydajności poszczególnych platform przyniosły testy programem 3DMark06, wykonane zarówno w rozdzielczości 1024x768 i natywnej dla testowanych notebooków 1440x900.