Analiza wydajności
Można powiedzieć – bez większego zaskoczenia. Dzięki wsparciu Mantle karty „czerwonych” zdecydowanie dominują w tej produkcji. Radeon 290X bez problemu pokonuje Geforce’a GTX 970, a 270X rozprawia się z GTX 760. Warto jednak zwrócić uwagę, że karty Nvidii znacznie lepiej od konkurencji skalują się z mocą procesora w trybie DirectX. Gra potrafi teoretycznie skorzystać z układów 12 – 16 wątkowych. Jednak w rzeczywistości zysk z posiadania takich konstrukcji w samej grze jest bardzo niewielki. „Zwykły” i5 4690K zapewnia przeciętnie wydajność o zaledwie 5% niższą od wspomnianych procesorów. Dużo większe różnice widać na przykładzie moich dwóch platform testowych. Szczególnie w odniesieniu do ogólnego czasu przeliczania 300 tury rozgrywki. Podkręcony FX-8370E nie jest wstanie dogonić nawet standardowo taktowanego i5 3570K.
Podsumowanie
Jeśli chodzi o techniczny aspekt to nowa Cywilizacja zupełnie nie zaskakuje. Nieco usprawniony silnik z poprzedniej części serii ma już swoje lata i to widać. Dodanie wsparcia dla Mantle nic w tej materii nie zmienia. Z drugiej strony jednak dzięki temu możemy całkiem sensownie pograć w Beyond Earth na naprawdę wiekowym komputerze. Zwłaszcza, że w przypadku tego gatunku gier 30 kl/s można jeszcze przetrawić. Co zastanawia to spora liczba pomniejszych błędów technicznych oraz ciągnące się jeszcze od czasu piątej odsłony gry problemy ze stabilnością w trybie rozgrywki wieloosobowej.
Całościowo nowa Cywilizacja to ogólnie solidna pozycja, ale nieco poniżej tego, czego się spodziewałem jako fan serii. Liczyłem na coś więcej niż tylko przemalowaną piątkę z kilkoma większymi i mniejszymi usprawnieniami. Pomysł przeniesienia akcji w kosmos sam w sobie nie był przecież jakiś szczególnie oryginalny czy odkrywczy. Podobnie jak i barbarzyńcy w nowych „ubrankach”. Nie zrozumcie mnie źle, Civilization: Beyond Earth to nadal przyzwoita strategia, która zapewne dobrze się sprzeda, a kolejne łatki i dodatki (są praktycznie pewne), poprawią większość bolączek obecnej jej wersji. Mimo wszystko, mały niesmak pozostaje. Dla fanów serii to i tak zapewne nie ma znaczenia, ale wszyscy inni ewentualny zakup powinni poważnie rozważyć, szczególnie, że mocnej konkurencji nie brakuje (Endless Legend).
Moja ocena: | |
Grafika: | zadowalający |
Dźwięk: | zadowalający plus |
Grywalność: | zadowalający plus |
Ogólna ocena: | |
Komentarze
11AI leży i kwiczy - fakt, robale mogą dać w kość na początku rozgrywki, ale potem bezsensownie atakując idą pod nóż jak na komendę. A wydawałoby się, że natura wszędzie rozwinęła poczucie zachowania gatunku.
Losowość? Kolejny temat na dyskusję - lądownik ma dość ograniczone pole manewru i czasami zdarza się trafić na kawał jałowego pola gdzie NIE MOŻNA dobrze wybrać. Ale to nic - lepsze było lądowanie gdzie miałem do wyboru pola między 6 (!) gniazdami obcych. Wytrwałem na tyle, żeby zbudować jednostkę żołnierzy i robotnika. Potem nie było już czego bronić...
"Gwiazdka" rozwoju - genialne. Identyczna w zastosowaniu, jak drzewko rozwoju w Civ5, ale inaczej wygląda. Niesamowita zmiana po prostu...
Nie mówiąc już o tym, że po wynalezieniu wszystkiego dalej nie ma... nic. W Civ5 były przynajmniej "future tech" które jakieś tam punkty dodatkowe do wyniku dodawały. Tu nie ma nic - jest tylko pustka.
Kolejna bolączka - dyplomacja. Przyznam - w żadnej Civ nie było idealnie (w sumie w IV i V jakoś to działało), ale prawie się załamałem, kiedy kolonia z którą miałem poprawne stosunki, współpracę, chroniłem ich (silne jednostki na ich granicach bo tłukli się z sąsiadem), zdarzało się im jakiś prezencik zrobić (w imię handlu i nauki wszystko, bo to dobre dla obu kolonii) - otóż ta kolonia najpi
Różnice są niewielkie, kotlet przez duże K, powinno wyjść jako DLC i tyle.
Co do gry to niestety szybko sie nudzi. Jakos tak bez polotu niestety.
Z autorem recencji nie zgodze sie ze satelity sa zbedne- ja mialem wszystkie pola miejskie "naświetlone" satelitami na golda i zarcie. Dzieki temu mozna na wszystkich pustyniach/tundrach robic terraformowanie i kasy starcza.
cichysl: moze zaczynajac gre ustawiles limit tur dla tej rozgrywki?
Podobno jest ogolnie limit 500 tur w tej grze- ja tego nie sprawdzilem. Przeczytaj, moze ci pomoze:
http://steamcommunity.com/app/65980/discussions/0/619569608654517832/