Tuż po uruchomieniu gry widać, że gra nie ma wielkich wymagań sprzętowych. Nie ma tu efektów, których włączenie zabija wydajność sprzętu. Wykorzystaliśmy następujące sterowniki:
- NVIDIA ForceWare 331.65
- AMD Catalyst 13.11 beta 8
Nawet sprzętowe efekty PhysX zostały zoptymalizowane tak, by nie pożerać zbyt wiele mocy karty graficznej - zajmiemy się tym w dalszej części testów. Pomiary rozpoczeliśmy więc od ustawień najwyższych.
Batman: Arkham Origins - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne (DX11), FXAA wysokie
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST | 48 38 |
AMD Radeon HD 7850 | 41 34 |
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | 36 28 |
AMD Radeon HD 6850 | 26 20 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy najwyższych ustawieniach (z wyłączeniem PhysX) oraz wysokim wygładzaniu krawędzi FXAA, GeForce 650 Ti Boost osiąga prawie 50 klatek na sekundę, podczas gdy Radeon HD 7850 przekracza 40 klatek na sekundę. GeForce GTX 560 Ti niebezpiecznie zbliża się do granicy płynności, a najmniej wydajny w tym zestawieniu Radeon HD 6850 nie oferuje już płynnej rozgrywki.
Batman: Arkham Origins - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia średnie (DX9), FXAA niskie
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST | 100 87 |
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | 87 78 |
AMD Radeon HD 7850 | 75 64 |
AMD Radeon HD 6850 | 45 39 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy zmniejszeniu detali, gdy mocniejsze karty zaczynają generować do 100 klatek na sekundę, niespodziewanie GeForce GTX 560 Ti zaczyna generować więcej klatek na sekundę od Radeona HD 7850 - czy lepsze wsparcie wielowątkowości w sterownikach NVIDII ma aż tak duże znaczenie? Sprawdzimy to w najbliższym czasie. Nie ma to jednak praktycznie większego znaczenia - chyba, że ktoś woli grać przy zmniejszonych detalach tylko dlatego, żeby mieć 90 klatek na sekundę. W takich ustawieniach nawet AMD Radeon HD 6850 zapewnia płynną rozgrywkę (średnio ponad 40 klatek na sekundę).
Batman: Arkham Origins - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia niskie (DX9), AA wyłączone
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST | 123 105 |
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | 114 95 |
AMD Radeon HD 7850 | 86 72 |
AMD Radeon HD 6850 | 67 52 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy detalach minimalnych nawet najmniej wydajny Radeon HD 6850 potrafi generować ponad 60 klatek na sekundę.
Batman: Arkham Origins - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne (DX11), FXAA wysokie, PhysX wysokie
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST | 42 31 |
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | 30 21 |
Tak jak pisaliśmy wcześniej - gra została mocno zoptymalizowana pod kątem efektów PhysX. Podczas standardowej rozgrywki włączenie ich na akceleratorach klasy 560 Ti i 650 Ti Boost nie powoduje dużego spadku wydajności. W grze (dość rzadko) zdarzają się jednak miejsca, gdzie natężenie efektów PhysX jest większe i wydajność możne spaść około 40%. Przeprowadzenie powtarzalnego testu w takim miejscu jest jednak wysoce problematyczne.