Procesor oraz pamięci to nie wszystkie elementy jakie będą mieć wpływ na komfort pracy z G71. W grach 3D główne skrzypce odgrywać będzie nie tylko wielordzeniowy CPU oparty na jądrze Core 2, ale przede wszystkim wydajna, oczywiście jak na rozwiązania mobilne, architektura układu graficznego.
Zainstalowany na płycie procesor GPU teoretycznie oferuje zbliżone osiągi do serii desktopowych kart GeForce 9600. Czy takie parametry będą w stanie zapewnić notebookowi wystarczającą wydajność 3D? Spójrzmy:
Jak widać następny w kolejce układ w naszym zestawieniu kart notebookowych (GF 9600M GT) może poszczycić się wynikiem o około 3000 punktów słabszym w 3DMarku06 w rozdzielczości 1024 x 768. Niespodzianki tu nie ma, wspomniana seria kart 9600M ma jedynie 32 jednostki procesorowe oraz 128-bitową szynę do pamięci.
Dzięki całkiem niezłej wydajności w 3DMarku06 oraz obsłudze API DX10 jesteśmy w stanie przeprowadzić także testy w aplikacji 3DMark Vantage. Okazuje się, że wynik na profilu Performance (około 3200 punktów) to o około 200 punktów lepiej aniżeli w przypadku karty Radeon HD 4670, wspomaganej przez stacjonarną platformę testową wykorzystującą podkręcony do niemal 4 GHz procesor Core 2.
W przypadku gier takich jak Mirror's Edge czy Grid będziemy w stanie bez kłopotu zagrać w natywnej dla G71 rozdzielczości matrycy, w maksymalnych ustawieniach jakości grafiki oraz z uaktywnionym trybem wygładzania krawędzi. Stalker w środowisku DX10 ma już nieco wyższe wymagania. W zależności od lokacji, przy maksymalnej jakości zagramy już tylko w rozdzielczości 1280 x 720, albo też - jeżeli chcemy zachować 100 proc. płynności - w 800 x 600. Co ważne, po zmniejszeniu detali bez problemu da się także zagrać w rozdzielczości natywnej.