Testy przeprowadziliśmy w dwóch ustawieniach:
- z pamięcią RAM o taktowaniu 1333 MHz
- z pamięcią RAM o taktowaniu 1866 MHz
Taktowanie pamięci RAM w przypadku APU ma gigantyczne znaczenie, bo zintegrowany układ graficzny korzysta ze współdzielonej pamięci. Wykorzystana przez nas płyta główna umożliwiała przypisanie dla układu graficznego jedynie 512MB RAM.
3D Mark 11
3DMark 11 – Performance
[punkty]
Wynik ogólny | 1576 1400 |
Graphics | 1427 1271 |
Physics | ? ? |
Combined | 1352 1145 |
1866 MHz 1333 MHz |
3DMark 11 – Extreme
[punkty]
Wynik ogólny | 470 421 |
Graphics | 423 381 |
Physics | ? ? |
Combined | 473 402 |
1866 MHz 1333 MHz |
Widać wyraźny postęp w stosunku do poprzedniej generacji APU. Przypomnijmy, że topowe Llano osiągało w teście Performance około 1000 punktów z pamięciami 1333MHz i 1100 punktów z pamięciami 1866MHz.
DiRT: Showdown
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz | 65 47 |
RAM 1333MHz | 57 42 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz | 45 37 |
RAM 1333MHz | 37 30 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz | 40 33 |
RAM 1333MHz | 33 27 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Przy ustawieniach Medium i wykorzystaniu pamięci 1866MHz można śmiało pogrywać w DiRT: Showdown w praktycznie każdej rozdzielczości.
Sleeping Dogs
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 54 39 |
RAM 1333MHz | 44 33 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Sleeping Dogs – 1680 x 1050
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 33 28 |
RAM 1333MHz | 27 22 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 29 22 |
RAM 1333MHz | 23 20 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
GTA w azjatyckim wydaniu, czyli Sleeping Dogs, jest grą zdecydowanie bardziej wymagającą. Pomimo tego, że ustawienia niskie nie odbierają grze wiele uroku, to najprawdopodobniej mała ilość pamięci graficznej stoi na przeszkodzie osiągnieciu lepszych wyników. Stawiamy diamenty przeciw orzechom, że kolejny EFI płyty Gigabyte wprowadzi opcje przypisania większej ilości pamięci RAM dla "integry".
Borderlands 2
Borderlands 2 - 1280 x 720
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 54 43 |
RAM 1333MHz | 42 34 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Borderlands 2 - 1680 x 1050
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 32 26 |
RAM 1333MHz | 26 20 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Borderlands 2 - 1920 x 1080
[kl./s] niskie
RAM 1866 MHz | 29 23 |
RAM 1333MHz | 23 18 |
średnie kl/s minimalne kl/s |
Podobna sytuacja wystepuje w grze Borderlands 2 - 1GB RAM z pewnością poprawiłby nieco osiągi gry w wyższych rozdzielczościach. Dzięki kreskówkowej grafice Borderlands 2 wygląda bardzo dobrze również na niskich ustawieniach.
Ogólne wrażenia? APU Trinity celuje w segment średni i w nim sprawdza się znakomicie. Nowy APU AMD, 5800K, zrywa z opinią, że zintegrowane układy graficzne nadają się tylko do wyświetlania pulpitu. Na nowym APU firmy AMD pogramy nawet w najnowsze tytuły DX11 z zachowaniem przyzwoitych detali, natomiast ogólna wydajność układu zapewni komfortowe warunki podczas codziennej pracy.