Kiedyś byłoby to nie do pomyślenia, dziś staje się rzeczywistością. Samsung i LG Display, dwie firmy, które od dawna ze sobą rywalizują, nieco się do siebie zbliżą na rynku telewizorów. Przynajmniej w pewnym zakresie.
Od dawna spekulowano na temat możliwości takiego „sojuszu” (choć to może za mocne słowo). W maju tego roku rzeczywiście podpisano odpowiednie umowy, a w lipcu Samsung oficjalnie zapowiedział swój pierwszy telewizor z wyświetlaczem dostarczonym przez odwiecznego rywala – firmę LG Display.
Telewizor Samsung z wyświetlaczem LG – to fakt
Pierwszym modelem telewizora, który został zapowiedziany w ramach tego kontraktu, jest 83-calowy telewizor OLED z serii S90C (w reprezentujących ją modelach o przekątnych 55, 65 i 77 cali wykorzystane są panele QD-OLED z własnych fabryk Samsunga). To większe urządzenie będzie wyposażone w panel typu WOLED o rozdzielczości 4K (najpewniej taki sam, jak w telewizorach LG z serii C3). Samsung doda do tego swoje autorskie rozwiązania, na czele z procesorem Neural Quantum i systemem Smart TV opartym na Tizenie.
Dzięki dostawom wyświetlaczy powstanie jednak więcej urządzeń. Firma planuje na przykład wprowadzić nową serię telewizorów, które będą wyposażone wyłącznie w panele WOLED od LG Display. Ta nowa seria otrzymała nazwę S89C, a pierwszy z zapowiedzianych modeli ma przekątną 77 cali. Prawdopodobnie będzie to model bliźniaczy do 77-calowego S90C, z tą różnicą, że będzie wykorzystywał konkurencyjny wyświetlacz.
Najpierw OLED-y, później LCD
Serwis Business Korea sugeruje ponadto, że wkrótce możemy spodziewać się oficjalnego potwierdzenia, że LG Display będzie dostarczać Samsungowi na dużą skalę nie tylko panele OLED, ale również LCD. Wynika to z faktu, że Samsung zdecydował się zrezygnować z produkcji własnych wyświetlaczy LCD i obecnie toczy spór patentowy z innym dostawcą, firmą BOE, w Chinach. Dodajmy, że dostawcą paneli LCD dla Samsunga jest także firma SDP, należąca do grupy Sharp.
Telewizory Samsung z ekranami LG bez wątpienia są czymś, czego jeszcze kilka lat temu byśmy się nie spodziewali. Obaj giganci jednak na tym zyskują. LG Display umacnia swoją pozycję na rynku dostawców wyświetlaczy, a Samsung – rozszerza swoją ofertę telewizorów OLED.
Źródło: Samsung, FlatpanelsHD, Business Korea
Komentarze
3