Budżet Star Citizen to już 200 mln dolarów, wkrótce darmowy tydzień
Jeśli chodzi o crowdfunding, Star Citizen to absolutny hit. Na produkcję powstającą za pieniądze graczy udało się zebrać już ponad 200 milionów dolarów.
Jeśli myślicie, że graczom znudziło się czekanie na Star Citizen, to… jesteście w błędzie. Nie przestają oni dokładać pieniędzy do budżetu, który oficjalnie przekroczył już poziom 200 milionów dolarów.
Star Citizen – 200 milionów dolarów w budżecie
Dokładnie 17 listopada na koncie Star Citizen pojawił się dolar numer 200 000 000. Sprawia to, że ta wciąż znajdująca się w fazie alfa gra już teraz ma jeden z największych budżetów w historii branży. Współzałożyciel odpowiedzialnego za nią studia Cloud Imperium Games zwrócił ponadto uwagę na to, że jest to absolutnie największy hit crowdfundingowy – żaden inny projekt nie został wsparty aż tak hojnie przez użytkowników.
Historia Star Citizen rozpoczęła w 2012 roku i od początku gra ta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Już dwa lata później na koncie twórców znajdowało się 50 milionów dolarów, jeszcze przed końcem 2015 roku – 100 milionów dolarów, a w maju 2017 roku przekroczona została granica 150 milionów dolarów. Jak więc widać – popularność właściwie nie maleje.
Zagraj w Star Citizen za darmo
Data premiery Star Citizen to jedna wielka niewiadoma. Aktualnie gra znajduje się na etapie „alfa 3.3”, będącym jedynie przedsmakiem tego, co ma czekać w pełnej wersji. O tym, jak to wygląda, każdy zainteresowany będzie mógł przekonać się jeszcze w tym miesiącu.
Od 23 do 30 listopada odbędzie się „2948 Free Fly”, czyli wydarzenie, w ramach którego wszyscy chętni będą mogli za darmo sprawdzić Star Citizen w akcji – zasiąść za sterami wszystkich statków (udostępnianych falami), polatać nieco, a także wylądować na planecie Hurston i dokładnie ją zwiedzić. A tak prezentuje się obecnie ta produkcja:
Źródło: Hexus, VG247, Roberts Space Industries
Komentarze
7Bajko, trwaj...
To chyba jedna z niewielu sytuacji, w których bardziej opłacalne jest samo tworzenie gry, od zakończenia i wypuszczenia produktu na rynek.