Gra RAGE potrzebuje do działania aż 22 gigabajtów miejsca na dysku i to w wersji na Xbox 360. Strach pomyśleć jakich czystek na swoich dyskach twardych będą musieli dokonać pecetowcy.
John Carmack podczas konferencji QuakeCon 2011 (tej samej, na której obiecał upublicznienie kodu źródłowego Dooma 3 jeszcze w tym roku) przyznał, że opcjonalna instalacja gry na konsoli Microsoftu będzie dość pamięciożerna, ale że jest to konieczne dla jak najlepszych wrażeń estetycznych graczy.
Co ciekawe, podobny los nie czeka raczej posiadaczy Playstation 3 - a wszystko za sprawą napędu Blu-ray, który jest na tyle szybki, że multum informacji zaserwowanych przez id Software w RAGE będzie się doczytywać w mgnieniu oka.
W temacie rywalizacji pecetów i konsol dość znaczące okazały się również słowa samego Carmacka, który przyznał, że najnowsza gra jego firmy tworzona jest przede wszystkim na konsole, a pecet to po prostu taka "wypasiona konsola". Miejmy nadzieję, że mimo takiej deklaracji, RAGE wyciśnie z obecnych komputerów ile tyko się da by rozgrywka dała wiele radości a grafika olśniła każdego gracza.
Więcej o grach:
- Komputer sam nauczył się grać w Civlization
- Czy w Windows 8 będzie można odpalić gry z Xbox 360?
- Pro Evolution Soccer 2012 - twórcy powielają błędy serii FIFA
- Dlaczego nowy Hitman powstaje już 6 lat
- Ubisoft: Nowa generacja konsol to nie tylko grafika
Źródło: vg247
Komentarze
158TYLKO*
Czyli według mnie gra będzie na dwóch płytach DVD9 i łącznie instalka 16 GB, po instalacji 18 GB.
Do tej pory mój rekord to Alien vs Predator 2010 , GTA 4 oraz Star Wars Force Unleashed, nie pamiętam dokladnie ile mialy te gry , coś koło 15-16 GB.
najważniejsze żeby było dobrze zoptymalizowane bo o to wszystko się rozchodzi bo kupno nowych gratów specjalnie by konkretny tytuł chodził płynnie na rozsądnej rozdzielczości
Deus Ex to syf z fatalną grafiką i kiepskim sterowaniem. Do tego rekordowo długie loadingi. Nie rozumiem podniecania się tą grą. Chodzi o bete oczywiście.
Ponadto, PS3 nie pozwala na instalację tak dużej ilości danych, zatem dostępna będzie tylko możliwość częściowej instalacji gry, czyli użycie dysku twardego tylko jako pewnego rodzaju cache:
http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/87953783090446337
Ma ktoś jeszcze Xbox`a bez HDD? ;)
Podoba mi się też to, że w odróżnieniu od prawie całej reszty Carmack nie wciska kitu, że robi jakiś wypas dla graczy PC. Skupia się po prostu na robieniu dobrej gry na konsole, a przy okazji pojawi się ona na PC.
Co do samej gry to zapowiada się nieźle oby tylko nie wyszło z tego wielkie rozczarowanie
Rage
http://www.youtube.com/watch?v=V4hRlyU-Www
U3
http://www.youtube.com/watch?v=mwywuVzrJTg
Widać że obrazw Rage jest bardziej ostry (lepsze tekstury) i szegółowy co jest zasługą silnika gry, a do tego na pc mają być patche poprawiające jeszcze grafike.
http://www.youtube.com/watch?v=4zgYG-_ha28&feature=player_embedded
Tu jest cały Keynote Carmaca z QuakeCon 2011. Prawie 1,5 godziny ale warto.
Po pierwsze Blue Ray ma najdłuższy czas dostępu, o czym Carmac sam mówi. Wyraźnie określa też sytuację kiedy wszystkie dane pobierane są z nośnika optycznego jako 'najgorszy' scenariusz oraz jakie są tego konsekwencje i jak próbowali temu zapobiegać. Sony nie pozwala na częściowe instalacje i w tym problem. Do wyboru jest tylko wszystko albo nic. Dlatego Bethesda cały czas pertraktuje z Sony aby móc upakować na dysku jak najwięcej danych w postaci swoistego bufora lub cache dyskowego.
Gra tworzona przede wszystkim na konsole? Dziwne bo ze słów Carmaca wynika coś innego. Grę tworzyli przede wszystkim na PC, materiał źródłowy szacowany był w terabajtach. Dopiero konieczność wyświetlenia tego na konsolach zmusiła do kompresji, cięć itp. Jak sam Carmac wspomina widok ich pracy po 'przystosowaniu' do konsol zasmucił wielu artystów pracujących nad grą. Dokładnie też mówi o ograniczeniach charakterystycznych dla PS3, Xboxa czy również platformy PC i jakie z tego wyciągnięto wnioski i lekcje.
Co prawda pada zdanie że w CHWILI OBECNEJ id traktuje PC tak bardzo mocną konsolę, ale już kilka zdań później Carmac wspomina że nad wersją PC nadal będzie pracować i myśli o np. DLC gdzie jeden poziom będzie miał 2 GB zamiast domyślnych 500 MB - żeby zobaczyć czy widać różnicę i czy warto.
I to i to jest fajne. Sam wolę PC (podkręcanie, mocniejszy sprzęt itp) ale konsolą bym nie pogardził.
Piec nie ma prawa bytu i skończyły by się bezpodstawne narzekania trolowatych PC-ciarzy na konsole :)
Mam nadzieje że z czasem to się zmieni i piec do gier odejdzie w niebyt :)
Kolejna generacja konsol wbije kolejny gwózdz do trumny pieców do gier.
;)
http://n4g.com/news/813493/new-high-resolution-texture-pack-for-doom3-will-blow-you-away/com#c-5650273
na PC gra zajmnie na dysku mniej miejsca, a grafika i tak zrowna z ziemia konsolwe rozmyte tekstury.
I wyszło na jaw że tekstury na pc bedą dwa razy wyższej rozdzielczości niż ps3 bo ps3 nie jest wstanie wyswietlić wiekszych niż 4096x4096.
Na pc tekstury bedą 8k a na ps3 4k. Ciekawe co na to wulfen bo przecież U3 też moze miec maksymalnie tylko 4k. Straszne:)))
I jeszcze dochodzi do tego że blu ray ma dłuższy czas dostepu do danych a gier na ps3 instalować nie można i jeszcze te ogranicznie wielkości tekstur, ps3 technicznie wyraźnie niedomaga:)))
Co do x360/pc: jesli na x360 bedzie 22gb to na pc wiecej,na konsolce nie wszystkie dane sa kopiowane,czesc zostaje odczytywanych z plytki:)
PS.Jedna z nielicznych gier 3-plytowych? Plyta DVD do x360 ma okolo 7,4GB:)
Za cenę gry z konsoli tu mamy i samą grę i dysk na kolejnych kilkanaście gier.
"Strach pomyśleć jakich czystek na swoich dyskach twardych będą musieli dokonać pecetowcy."
Kiedy standardem są TB, ceny pamięci oglnei starsznie spadają...no i oczywiści mówimy o w mare nowym kompie żeby ten Rage działał.
Więc np: "Samsung 1.0TB SATA300 (HD103SJ) Spin Point F3 32MB 189,00 zł"
A dla Xboxowców to już nie starch jak tam dysku nie mozna dokupić/ zmienić?
Nie mam nic do konsol ale to jest bez sensu.
GDZIE W KTORYM MIEJSCU BLUE-RAY JEST SZYBKI ??????????????????????