Firma Id Software zapowiedziała, że przeglądarkowa gra Quake Live uniezależni się i będzie samodzielną produkcją, ale bez obsługi Linuksa i Maca.
Firma Id Software rozwijająca darmową, przeglądarkową grę Quake Live zapowiedziała, że jeszcze w bieżącym roku zostanie ona przekształcona w samodzielną produkcję uniezależnioną od przeglądarki internetowej.
Sieciowa strzelanka Quake Live została udostępniona kilka lat temu, głównym zamierzeniem twórców było przeniesienie elementów rozgrywki Quake 3 do sieci – tak, aby była ona dostępna dla wszystkich, bez względu na wykorzystywaną platformę.
Niestety usługa nie zrobiła zbyt dużej furory, oczywiście w dalszym ciągu ma swoich wiernych fanów, dla których oprócz darmowej rozgrywki umożliwiono także skorzystanie z bardziej opłacalnej opcji abonamentowej – a więc z dobrodziejstw trybu free-to-play.
W ostatnim czasie jednak, twórcy borykali się ze sporymi problemami z wtyczkami Quake Live do przeglądarek internetowych. Otóż zarówno Google, jak i Mozilla mają odmienne wizje na tematach przyszłości takich wtyczek i obie przeglądarki coraz bardziej się od siebie oddalają. To zaś powoduje komplikacje w utrzymywaniu obsługi dla wielu przeglądarek, a także wywołuje liczne problemy z ich działaniem.
Dlatego twórcy zdecydowali się na usamodzielnienie swojej gry tak, aby stała się ona niezależna od przeglądarki internetowej. Postanowiono przygotować specjalny „Launcher”, który będą musieli już niedługo zainstalować wszyscy grający w Quake Live – jego zadaniem będzie pobieranie danych gry, aktualizowanie oraz wyświetlanie szczegółowych statystyk dotyczących rozgrywki czy też serwerów jak np. pingi.
Niestety takie postawienie sprawy, wiąże się z porzuceniem obsługi systemów z rodziny Linux i Mac, na których to wciąż działa wersja dostępna za pośrednictwem przeglądarki. Twórcy z Id Software zapowiedzieli już, że nie zamierzają udostępniać natywnego klienta na te platformy, a ich użytkownikom – w szczególności tym, którzy wykupili abonament, zalecają skorzystanie z metod wirtualizacji, emulacji lub implementacji Win-API w postaci WINE.
Jak nie trudno się domyślić, gra na tych platformach nie cieszyła się zbytnim uznaniem, z powodów licznych problemów z obsługą, a także nie najświeższej już oprawy graficznej wielu graczy po prostu wolało sięgnąć po inne darmowe i natywne tytuły nawiązujące do serii Quake jak np. Alien Arena, Unvanquished, Open Arena, Xonotic (Nexuz), Warsow czy też ioQuake3.
Źródło: Polygon, QuakeLive, pcgamer
Komentarze
18http://www.youtube.com/watch?v=9J26od1tE1s