Netflix zaliczył kolejny miesiąc „na czerwono”, właściciele serwisu HBO Max z kolei znowu mają powody do radości. Choć ten pierwszy wciąż ma miażdżącą przewagę, ta stopniowo topnieje.
Netflix traci użytkowników w Polsce. HBO Max – zyskuje
Minął kolejny miesiąc i Netflix znowu stracił abonentów w Polsce. Tym razem odeszło ponad 210 tysięcy osób, a w ciągu dwóch miesięcy – przeszło pół miliona. Nieco słabsza oferta i kontrowersyjne decyzje powodują spadki… na których korzysta konkurencja.
Przede wszystkim powody do zadowolenia ma HBO Max. Po świetnym wyniku w marcu (a więc pierwszym miesiącu obecności w Polsce), udało mu się zainteresować swoją ofertą kolejne setki tysięcy osób w naszym kraju.
Dystans HBO Max do Netfliksa wciąż jest olbrzymi, ale – jakby nie było – maleje. Pomagają w tym mocne premiery, takie jak Batman z Robertem Pattinsonem, polski serial Odwilż czy Diuna, a wkrótce doczekać mamy się nowej części Fantastycznych zwierząt.
Wzrosty i spadki – tak zmienia się sytuacja VOD w Polsce
Mocny wzrost (o ponad 300 tysięcy osób) zaliczył także CANAL+, a i CDA ma powody do zadowolenia.
Niewielki spadek odnotował Player, wciąż jednak zajmujący trzecie miejsce w rankingu, a z olbrzymią utratą widzów mierzy się Polsat – w obu swoich serwisach VOD. Prawie 700 tysięcy osób mniej zapłaciło też za Amazon Prime Video. Pełne zestawienie przedstawia się następująco…
Serwisy streamingowe w Polsce – VOD w kwietniu 2022 roku:
- Netflix ma 13,82 mln użytkowników (o 0,21 mln mniej niż w marcu)
- HBO Max ma 5,95 mln użytkowników (o 0,39 mln więcej niż w marcu)
- Player ma 4,02 mln użytkowników (o 0,19 mln mniej niż w marcu)
- CANAL+ ma 3,17 mln użytkowników (o 0,31 mln więcej niż w marcu)
- CDA ma 3,1 mln użytkowników (o 0,24 mln więcej niż w marcu)
- TVP VOD ma 2,75 mln użytkowników (o 0,26 mln mniej niż w marcu)
- Polsat Box Go ma 2,74 mln użytkowników (o 1,01 mln mniej niż w marcu)
- Polsat Go ma 2,4 mln użytkowników (o 0,37 mln mniej niż w marcu)
- WP ma 2,19 mln użytkowników (o 0,09 mln mniej niż w marcu)
- Amazon Prime Video ma 1,97 mln użytkowników (0,69 mln mniej niż w marcu)
Disney+ też może odebrać użytkowników Netfliksowi
Skurczyć bazę abonentów Netflix w Polsce może również Disney+, który zadebiutuje już w przyszłym miesiącu. Podobną tendencję widać globalnie. W ciągu pierwszego kwartału bieżącego roku serwis koncernu Walt Disney Company zyskał prawie 8 milionów użytkowników; w tym samym czasie Netflix stracił ich kilkaset tysięcy.
Źródło: Gemius/PBI, Wirtualnemedia, Netflix, Walt Disney Company
Komentarze
12jednak netflix się ostro przejechał. idąca w dziwacznym kierunku poprawność polityczna, po prostu zniechęca. brakuje tylko serialu w netflixowym stylu z azjtą w roli głównej, mieszka I okrzykniętym przez netflixa królem polski.
btw. jak chcą walczyć ze współdzieleniem kont, niech walczą. wolna droga. szybciej się pozbędą abonentów :) poza tym w netflixie brak jest oferty typu matrix, gdzie wybieram wg. upodobań jakość oraz ilość wyświetlaczy, a jeszcze lepiej abym dla każdego wyświetlacza mógł zdefiniować jakość, i niech do tego prawidłowo naliczą cenę, abym chętnie płacił.
no i jeszcze oferta. dla jednego czy dwóch seriali na 100% nie zainteresuję się ofertą.
https://niemencrystal.com/kategoria-produktu/misy-i-wazony/