HBO Max skusił już ponad milion użytkowników, Netflix stracił ich przeszło 300 tysięcy. Różnica pomiędzy gigantami rynku VOD w Polsce zmalała, choć wciąż jest bardzo duża.
Udany debiut HBO Max w Polsce
HBO Max zaliczył udany debiut w Polsce. W pierwszym miesiącu swojej obecności zdołał przyciągnąć ponad 5,5 miliona użytkowników. Miesiąc wcześniej HBO GO miało o przeszło milion użytkowników mniej. Z oceną, czy obecna oferta rzeczywiście jest silniejszym magnesem, na razie jednak warto się wstrzymać. Za miesiąc czy dwa zobaczymy, czy nowo zdobytych użytkowników uda się utrzymać.
Netflix jest królem. Ranking VOD nie pozostawia złudzeń
HBO Max jest obecnie drugą siłą w rankingu najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. Zupełnie niezagrożone miejsce pierwsze zajmuje Netflix. W ubiegłym miesiącu wprawdzie nieco mu ubyło, ale wciąż może się pochwalić 14 milionami użytkowników. Na najniższym stopniu podium stoi z kolei Player, który trzyma mniej więcej równy poziom – ponad 4 milionów widzów. Pierwszą piątkę zamykają Polsat Box Go (który przyciągnął o 700 tysięcy użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej) i TVP. Największy spadek zaś zaliczył serwis CDA – z 3,3 do niespełna 2,9 mln.
Sama liczba użytkowników to jednak nie wszystko. O serwisie znacznie lepiej świadczy to, na jak długo jest w stanie zatrzymać widza. W tym rankingu również Netflix jest niezaprzeczalnym liderem. Jego przeciętny użytkownik spędził w marcu ponad 5 godzin na oglądaniu filmów i seriali. Kolejne miejsca zajmują TVP (prawie 3,5 godziny) oraz Player (nieco ponad 3 godziny). Dla porównania dla HBO Max wynik to 1 godzina i 19 minut.
Serwisy VOD w Polsce – marzec 2022:
- Netflix ma 14,028 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 5:05 godz.
- HBO Max ma 5,559 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 1:19 godz.
- Player ma 4,207 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 3:07 godz.
- Polsat Box Go ma 3,752 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 1:42 godz.
- TVP VOD ma 3,013 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 3:27 godz.
- CANAL+ ma 2,856 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 1:27 godz.
- CDA ma 2,856 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 45 min.
- Polsat Go 2,773 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 2:03 godz.
- Amazon Prime Video ma 2,664 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 41 min.
- WP ma 2,284 mln użytkowników, którzy spędzili w serwisie średnio 54 min.
A z których serwisów VOD ty obecnie korzystasz?
Źródło: Wirtualnemedia, Gemius/PBI, informacja własna
Komentarze
8Zarówno na AndroidTV jak i na WebOS. Na Windows w ogóle apki nie ma (NF i Amazon mają i jakość na nich jest lepsza niż przez przeglądarkę).
Dużo do poprawy ma HBO Max.