Nastał czas na nowe funkcje, które może zaoferować urządzenie Microsoftu.
Nie tak dawno, bo w czerwcu ubiegłego roku świat po raz pierwszy zobaczył urządzenie Kinect. Do tamtej pory wiadomo było tylko, że system znany jako projekt Natal, miał sprawić, że gracz stanie się kontrolerem w wirtualnej rozrywce. Od tego czasu użytkowników przyzwyczajono już do sterowania postaciami przy użyciu kamery. Nastał czas na nowe funkcje, które może zaoferować urządzenie Microsoftu.
Kilka dni temu do wglądu publicznego oddano wniosek patentowy złożony przez giganta z Redmond. Trzy nazwiska powiązane ściśle z samą korporacją bądź wydziałem Xbox 360 pojawiają się przy opisie technologii oddanym do akceptacji 29 marca 2010. Jeśli po ponad półtora roku od złożenia formularza specyfikacja nowego wynalazku jest udostępniana w internecie, czy znaczy to, że nowy system jest na ukończeniu?
Cały pomysł wykorzystuje już istniejące urządzenie Kinect. Ma ono być wzbogacone o dodatkowe narzędzie - wykrywanie wieku znajdujących się przed nim osób. Ma się to odbywać na zasadzie mierzenia wymiarów ludzkiego ciała. Szkielet człowieka zmienia proporcje poszczególnych kończyn wraz z upływem lat. Dzięki temu, wyliczenie przez kamerę stosunku długości np. głowy do korpusu, ramion do tułowia czy szerokości głowy z szerokością ramion umożliwi określenie przedziału wiekowego.
Co idzie w parze z tą technologią? Z pewnością wszelkie ograniczenia treści nieodpowiednich dla młodszych użytkowników. Kontrola rodzicielska ma być w pełni programowalna, pozwalając administratorowi urządzenia na ustalenie dla jakiego przedziału wiekowego powinny być udostępniane konkretne gry czy filmy.
Trzeba przyznać, że omawiany wynalazek to rzeczywiście nowość. Do tej pory maksimum rozpoznawania człowieka przez maszynę zapewniało wykrywanie i odróżnianie twarzy. To zaś wymagało wcześniejszego programowania i/lub logowania. Jeżeli od złożenia wniosku patentowego trwały prace nad wprowadzeniem technologii w życie, być może niedługo Kinect będzie rozpoznawał wiek każdego, nawet nowego użytkownika.
Więcej nowatorskich urządzeń:
- Holograficzna konsola montowana w samochodzie
- Threedom: interfejs obsługiwany trzema przyciskami
- Samsung Galaxy Skin z elastycznym wyświetlaczem
- Wirtualny nauczyciel języka angielskiego z Japonii
- Muzyczna nawigacja dla rowerzystów
Źródło: The Guardian
Komentarze
24Pomijajac fakt iz konsole tej generacji juz nie imponuja to jestem ciekaw kiedy MS i sony zrozumieja, ze moga wspolpracowac bez wydawania exow.
Pomysl z wykrywaniem dobry o ile rodzic jest graczem a dzieci sa naprawde mlodsze o wiele jak do 8 roku etc.
dobrze wam dziciaki!