Porównując liczbę kupionych firm do wydanych na nie pieniędzy odnosimy wrażenie, że Google niekoniecznie celuje w spektakularnych przejęciach (wyjątkiem jest tu Motorola Mobility), a włączaniu do swoich struktur dużej liczby firm, które według Google dysponują ciekawym zapleczem technologicznym.
Większość przejętych firm pasuje do modelu rozwojowego koncernu. Stawia on na usługi społecznościowe, wideo i wyszukiwanie, które korzystają z technologii chmury obliczeniowej.
W tym samym okresie (styczeń-październik) ubiegłego roku Google mógł pochwalić się 40 przejęciami firm za 1,6 miliarda dolarów łącznie. Tegoroczna statystyka wskazuje na wzrost aktywności zakupowej koncernu z Mountain View. Nie uwzględniając jeszcze będącej w toku transakcji zakupu Motorola Mobility za 12,5 miliarda dolarów, Google nabył w tym roku już 57 przedsiębiorstw.
Łącznie na te zakupy wydano 1,4 miliarda dolarów, a najdroższe w zestawieniu są ITA Software (676 milionów, oprogramowanie dla linii lotniczych, biur podróży - będzie dostępne w ramach usługi Google Flight Search), Zagat (151 milionów, przewodniki restauracyjne - wdrożone będzie do usług wyszukiwania Google Places) oraz DailyDeals (114 milionów, zakupy grupowe - będzie powiązane z Google Offers i Google Wallet). Za pozostałe firmy płacono średnio około 9,2 miliona dolarów.
W przypadku niektórych inwestycji, Google musiał zobowiązać się do zapewnienia świadczenia przez firmy usług dotychczasowym klientom. Przykładem jest tu ITA Software, którego produkty wykorzystują Expedia, Kayak czy Microsoft.
Dane pochodzą z kwartalnego raportu o finansach firmy, który został złożony w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (SEC).
Źródło: eweek.com
Art. zamieszczony za zgodą serwisu Techbyte.pl
Komentarze
8Może niech benchmark całkowicie zakończy działalność, lub porzuci możliwość dodawania newsów bo i po co skoro można wejść sobie na techbyte.pl i przeczytać je wcześniej. Uważam że autorzy strony powinni poważnie zastanowić się nad ciągłym kopiowaniem tekstów z techbyte.