Podstawowe dane techniczne:
- 3 klastry GPC (Graphics Processing Clusters)
- 5 bloków SMX z jednostkami wykonawczymi
- 966 procesorów strumieniowych
- 80 jednostek teksturujących
- 24 jednostki rasteryzujące
- 2 GB pamięci 192-bit GDDR5
Najważniejsze zmiany w stosunku do modelu referencyjnego:
- Autorski układ chłodzący
- Modyfikacje płytki drukowanej
- Podniesienie częstotliwości taktowania z 980/1502 MHz do 1046/1652 MHz
Zobacz zdjęcia karty: |
Dzięki funkcji turbo, rdzeń graficzny może przyspieszyć do ok. 1160 MHz, co zauważyliśmy podczas testów w grze Crysis 2. Zaś 2 GB pojemności pamięci operacyjnej powinna wystarczyć, aby móc używać wysokich ustawień grafiki w grach. Producent przygotował ciekawy bonus dla fanów gry Trackmani – 3 dniowy dostęp do Canyon.
Zotac GTX 660 AMP! dedykujemy posiadaczom monitorów wyświetlającym obraz o rozdzielczości 1920x1080, czyli tzw. Full HD. W takich warunkach karta najlepiej się sprawdzi i będzie wyświetlała optymalną liczbę kl./s, aby nie występowało rwanie obrazu.
Długość karty wynosi 19,5 cm (płytka drukowana ok. 17,5 cm). Niniejszy GeForce GTX 660 jest zatem jednym z najmniejszych tego typu układów, jaki mieliśmy okazję testować.
Na stosunkowo niewielkiej powierzchni płytki drukowanej pomieszczono m.in. osiem kości pamięci, z których cztery są schładzane przez płaski radiator; sekcję zasilania dosłownie na skraju akceleratora z dodatkowym, żeberkowym radiatorem oraz w samym środku chip graficzny.
Rdzeń graficzny przykrywa natomiast aluminiowy blok, do którego przymocowan dwie cienkie rurki cieplne. Te z kolei zostały połączone z aluminiowym radiatorem o długości 15,5 cm. Na samej górze systemu chłodzącego znajdują się dwa 75 mm wentylatory.
Cały system ma pełne ręce roboty, bo układ GTX 660 wydziela całkiem sporo ciepła, a dodatkowo podniesiona częstotliwość taktowania jeszcze bardziej zwiększa jej ilości. Podczas długotrwałego grania można zatem usłyszeć szum powietrza pochodzący z wentylatorów. Osiągana temperatura przez chip graficzny, naprawdę przyzwoita, bo nie mieliśmy więcej, jak ok. 65 stopni.
Na śledziu karty umieszczono następujące wyjścia: dwa DVI, HDMI i Display Port.
Poniżej orientacyjna wydajność karty graficznej Zotac GeForce GTX 650 Ti AMP!
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
Nvidia GTX 660 2GB (980/1502) | 6350 |
Zotac GTX 660 2GB AMP! (1046/1652) | 6900 |
BattleField 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 660 2GB (980/1502) | 68 55 |
Zotac GTX 660 2GB AMP! (1046/1652) | 73 58 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 660 2GB (980/1502) | 47 35 |
Zotac GTX 660 2GB AMP! (1046/1652) | 50 39 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dirt: Showdown - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 660 2GB (980/1502) | 45 36 |
Zotac GTX 660 2GB AMP! (1046/1652) | 48 40 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 660 2GB (980/1502) | 50 30 |
Zotac GTX 660 2GB AMP! (1046/1652) | 55 32 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dla karty Zotac GeForce GTX 660 AMP! najlepszym środowiskiem jest rozdzielczość Full HD. Oferuje w niej świetną wydajność, nawet w bardzo wymagających grach, jak Crysis 2, czy też Max Payne 3.
Najważniejsze zalety karty Zotac GeForce GTX 660 AMP!
- Fabrycznie podkręcona
- Dobra wydajność w trybie 1920x1080
- Dobra wydajność systemu chłodzącego
- Niewielkie wymiary
- 5 lat gwarancji