procesor | Intel Pentium 4 3.0 - 3.2E HT (Prescott) Socket 775, FSB 800 MHz, 1 MB cache L2 | |
cooler | Gigabyte Rocket, Pentagram Freezone QVC-120 Cu+, | |
płyta główna | Socket 775, chipset Intel 915P + ICH6R 4 x Serial ATA, PCIE Gigabit Ethernet, PCI-Express x16 | |
pamięć RAM | Dual 2 x 512 MB DDR2 533 MHz, CL 4-12-4-4 Kingston, GeIL | |
karta graficzna | GeForce 6600 GT 128 MB PCI-Express x16 500/1000 MHz | |
karta muzyczna | Creative Sound Blaster Audigy 2 Player | |
dysk twardy | Serial ATA 80 GB NCQ | |
obudowa | według upodobań, bez zasilacza | |
zasilacz | ~ 400 W Chieftec (HPC-420-302-DF) 420W Topower 400W PFC Tagan 380W PFC (najcichszy) | |
razem |
Procesor o tej mocy z całą pewnością wystarczy do końca tego roku, a i w 2006 nie powinno być jeszcze powodów do zmian. W końcu to GPU karty graficznej przejmuje teraz większość obliczeń związanych z renderowaniem w grach 3D. W stosunku do "Zestawu dla Gracza 2003", moc procesora zwiększyła się zaledwie o 600 MHz. Dwukrotnie natomiast wzrosły wymagania na pamięć RAM. "Poważny" zestaw dla Gracza powinien być już bezwzględnie wyposażony w 1 GB pamięci (dwie kości po 512MB pracujące w trybie Dual Channel).
Ośmiopotokowa karta graficzna w pełni zgodna z najnowszym DirectX 9c. Wysokie częstotliwości taktowania GPU i GDDR3, szyna PCI-Express x16, nowoczesny silnik graficzny PixelShader 3.0 i VertexShader 3.0. Ta karta w zupełności wystarczy dla wszystkich zapowiadanych w 2005 gier. W rozdzielczości 1280x1024 przy maksymalnych efektach 3D, w grze Doom3 będziemy mieć średnio 50 fps. W Half Life2 spokojnie można włączyć AAx4 i ANIZOx4.
Za rok/półtora, jeśli zajdzie taka potrzeba, zestaw będziemy mogli bez problemu unowocześnić o mocniejszy CPU, więcej pamięci lub nowszą kartę graficzną.
średnia ilość FPS według timedemo demo1: 50+ fps
logi według programu FRAPS : średnia: 52 - Minimum: 26 - Maximum: 131
średnia klatek z kolejnych sekund timedemo