Do naszych testów wybraliśmy dwie, prawdopodobnie najcięższe lokacje z całej gry.
1. Szalona przeprawa przez kanały. Niezwykle dynamiczna część gry. Bardzo szybko zmieniające się scenerie, duża ilość tekstur i obiektów, ale przede wszystkim woda z realistycznymi efektami odbić.
2. Bitwa na placu przed katedrą, czyli "Follow Freeman". Kolejna dynamiczna część rozgrywana na dużym placu, z trzema maszynami kroczącymi, oddziałem partyzantów, mnóstwem wybuchów, rozbłysków, efektów dymu i ognia.
Demka nagrywamy wpisując z konsoli polecenie record [nazwa_demka], kończmy poleceniem stop. To odtworzenia dema z pomiarem ilości klatek na sekundę używamy polecenia timedemo[nazwa_demka]
Dodatkowo w pliku autoexec.cfg umieściliśmy zmienną fps_max 300, mającą zapobiec ograniczaniu fps.
Nie staraliśmy się dochodzić, która z kart jest szybsza, która generuje więcej klatek na sekundę ponad poziom 50 fps (tymbardziej, że kod HL2 wyraźnie został zoptymalizowany pod kątem produktów ATi), dlatego na wykresach nie przedstawiamy liczby FPS. Interesowało nas tylko pokonanie bariery 30 fps, które uznaliśmy za zadowalająco płynne do przyjemnej i komfortowej gry w całego Half Life 2.
Aby zapewnić sobie komfortową grę, bez doczytywania tekstur z dysku, bez czkawki i jąkania się dźwięku, należy wyposażyć komputer w minimum 512 MB RAM. Mocno zalecane dodatkowe 256MB, a najlepiej oczywiście 1 GB RAM.
Platforma testowa i testowane karty graficzne :
- Intel Pentium 4 2.8 GHz HT/FSB 800 MHz (Northwood)
- Intel Pentium 4 2.8 GHz HT/FSB 800 MHz (Prescott) dla kart PCIEx16
- płyta główna Gigabyte 8IPE1000Pro2 (intel 865PE)
- płyta główna Gigabyte 915P (intel 915P) dla kart PCIEx16
- 2 x 512MB RAM DDR400 GeiL CL 2.5
- dysk twardy Seagate Barracuda 80 GB ATA100
- Windows XP Pro PL
- GeForce FX 5200 128MB (128-bit) - 250/470 MHz
- GeForce FX 5500 128MB (128-bit) - 300/500 MHz
- GeForce FX 5700 128MB (128-bit) - 425/550 MHz
- GeForce FX 5900XT 128MB (256-bit) - 390/700 MHz
- GeForce FX 5900 128MB (256-bit) - 450/780 MHz
- GeForce 6600 128MB (128-bit PCI-Express x16) - 300/550 MHz
- GeForce 6800 128 MB (256-bit AGPx8) - 350/700 MHz
- GeForce 6800 GT 128 MB (256-bit) - 350/1000 MHz
sterowniki ForceWare 66.93 - Radeon 9550 128MB (128-bit) - 250/400 MHz
- Radeon 9550 over 128MB (128-bit) - 325/400 MHz
- Radeon 9600 128MB (128-bit) - 325/400 MHz
- Radeon 9600XT 128MB (128-bit) - 500/600 MHz
- Radeon 9800 Pro 128MB (256-bit) - 380/680 MHz
- Radeon X700 Pro 128 MB (128-bit PCI-Express x16) - 425/860 MHz
- Radeon X800 Pro 256 MB (256-bit AGP X8) - 475/900 MHz
sterowniki Catalyst 4.10