Jeśli czegoś nie możemy zarzucić najnowszemu Quake'owi, to jest to z pewnością oprawa graficzna. Pod tym względem już Doom3 był znakomity, a Quake4 chyba go przewyższa. Jakość i ilość tekstur jest dop
Pisząc te słowa jestem prawdopodobnie gdzieś w połowie gry i mam dużą nadzieje, że w najnowszej odsłonie Quake'a coś mnie jeszcze mile zaskoczy. Z drugiej strony mam też nieodpartą ochotę zostawić tę grę niedokończoną, aby nie rozczarować się (tak jak trzecim Doomem) i trwać w nadziei, że gra zostawi przynajmniej tyle samo wrażeń i miłych wspomnień co doskonały swojego czasu Quake 2. Póki co mam jedynie wrażenie, że zagrałem połowę jakiegoś "mission packa" do Doom3...
podobnie jak w D3, w Q4 główny klimat buduje gra świateł i cieni
Jeśli czegoś nie możemy zarzucić najnowszemu Quake'owi, to jest to z pewnością oprawa graficzna. Pod tym względem już Doom3 był znakomity, a Quake4 chyba go przewyższa. Jakość i ilość tekstur jest doprawdy imponująca. Efekty wizualne są dobrze przemyślane, fizyka i ruchy postaci doskonałe. Poprawiono kilka błędów z Dooma, jak chociażby niefortunna latarka. Rozmach niektórych scen z całą pewnością spowoduje u wielu graczy uniesienie brwi.
realistyczne efekty eksplozji, ognia i dymu... i oczywiście świateł oraz dynamicznych cieni
System zniszczeń pozostał bez zmian, czyli tak jak w D3 jest raczej marny. Nic nie rozbijemy, nic nie zostanie zniszczone 'przypadkowym' granatem. Niewiele obiektów 'odrywa' się od podłoża.
no i efekty odbić oraz bump mappingu dosłownie na każdym kroku
Niestety, recenzji Quake 4 na benchmarku raczej nie ma się co spodziewać. W naszym cyklu "Benchmark poleca..." przyjęliśmy zasadę przedstawiania tylko wybitnych pozycji, a czwarta część Quake'a - co stwierdzamy z przykrością - do takich nie należy.
Ale naszym głównym celem w tym artykule nie jest recenzowanie, lecz przygotowanie Was do komfortowej rozgrywki w Q4 i kolejne gry oparte na tym silniku. Przetestowaliśmy 24 karty graficzne, a wyniki wydajności, które prezentujemy na kolejnych stronach, być może pomogą Wam w wybraniu optymalnej karty do swojego zestawu.
- GeForce 6600LE -- 400/550MHz, 128MB DDR 128-bit,
- GeForce 6600 -- 300/550MHz, 128MB DDR 128-bit,
- GeForce 6600 AGP -- 300/500MHz, 128MB DDR 128-bit,
- GeForce 6600 DDR2 -- 350/800MHz, 256MB DDR2 128-bit,
- GeForce 6600 GT -- 500/1000MHz, 128MB GDDR3 128-bit,
- GeForce 6600 GT AGP -- 500/900MHz, 128MB GDDR3 128-bit,
- GeForce 6800 -- 350/700MHz, 256MB DDR 256-bit,
- GeForce 6800 GT -- 350/1000MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- GeForce 7800 GT -- 400/1000MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon 9550 -- 250/400MHz, 128MB DDR 128-bit,
- Radeon 9600 XT -- 500/600MHz, 256MB DDR 128-bit,
- Radeon X550 -- 400/500MHz, 256MB DDR 128-bit,
- Radeon X600 Pro -- 400/500MHz, 128MB DDR 128-bit,
- Radeon X700 -- 400/500MHz, 128MB DDR 128-bit,
- Radeon X700 AGP -- 400/500MHz, 256MB DDR 128-bit,
- Radeon X1300 Pro -- 600/800MHz, 256MB DDR2 128-bit,
- Radeon X800 GT -- 475/980MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X800 -- 400/700MHz, 256MB DDR 256-bit,
- Radeon X800 Pro -- 475/900MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X800 GTO -- 400/980MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X800 XL -- 400/980MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X800 XL AGP -- 400/980MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X850 XT -- 520/1040MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
- Radeon X1800 XL -- 500/1000MHz, 256MB GDDR3 256-bit,
Zestaw testowy :
- procesor -- Intel Pentium 4 @ 3.0 GHz
seria 500, 1 MB cache, taktowanie 200 MHz x 15 - płyta główna -- Intel Desktop D925XCVLKD2 Extreme Series
ATX, Socket 775, chipset Intel 925X
- pamięć RAM -- Kingston DDR2 2x 512MB 533MHz (CL 4-12-4-4)
- sterowniki -- nVidia ForceWare 81.87, ATi Catalyst 5.10a, DirectX 9.0c