- Processor:
Intel Core 2 Duo E6550: 2,33 GHz, FSB 1333 MHz; cache L2 4MB
Intel Core 2 Duo E6550: podkręcony na 3,5GHz - Płyta główna: Asus P5K
- Twardy dysk: Hitachi Deskstar HDPT7250 250GB 7200RPM 8MB Cache SATA
- pamięć RAM: OCZ Technology SLI edition PC-6400 4-4-4-12, 2, 4, 8GB
- Karty graficzne:
EVGA GeForce GTX 280,
Gigabyte GeForce GTX 260,
EVGA GeForce 9800GTX+,
EVGA GeForce 9800GT,
ASUS GeForce 9600GT,
ASUS Radeon 4870 1024MB,
ASUS Radeon 4870 512MB,
Palit Radeon 4850,
ASUS Radeon 4830,
HIS Radeon 4670 - Zasilacz: PC Power & Cooling SILENCER 750W(OCZ Technology)
- System operacyjny: Windows Vista Ultimate SP1 64 bit
- Sterowniki:
dla kart nVidia - 180.48,
dla kart ATI - Catalyst 8.12 - Wersja WOTLK: 3.0.3 (9183) + komplet najpopularniejszych addonów.
Blizzard niestety nie zaimplementował w swój produkt żadnego benchmarka, a z racji na złożoność gry nie ma prostego sposobu na to, by w dokładnie taki sam sposób przetestować wszystkie konfiguracje.
Testy przeprowadzone zostały w nowym mieście skupiejącym największą ilość graczy - Dalaran.
Rozdzielczość 1920 x 1080, ustawienia grafiki na "High", AAx4 32 Bit.
Po ustawieniu kamery w stałej pozycji (trzykrotne naciśniecie klawisza "End" z maksymalnego zbliżenia) za każdym razem miasto zostało okrążone trzykrotnie. Raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara i dwa razy w kierunku przeciwnym.
Test zaczynał się dopiero po pełnym załadowaniu i wczytaniu gry. Jako rozultaty podane zostały wyniki w postaci średniej ilości klatek wyświetlanych w czasie 1 sekundy oraz najwyższy wynik uzyskany podczas testu.
Kolejny test miał na celu zmierzenie liczby klatek podczas spoglądania na statyczny obraz. Uzyskany w ten sposób wynik odzwierciedla możliwości danej konfiguracji nie zwracając uwagi na elementy losowe zachodzące w świecie, występujące w poprzednim teście.