Wiedźmin 3: Dziki Gon
GeForce GTX 970, 1920x1080, ustawienia ultra, SSAO, bez Nvidia HairWorks
Intel Core i7-4790K | 65 60 |
Intel Core i5-4670K | 63 59 |
Intel Core i5-3570K | 57 53 |
AMD FX-9590 | 56 52 |
AMD FX-8370E | 48 44 |
Intel Core i3-4350 | 44 40 |
AMD FX-6300 | 43 39 |
AMD FX-4300 | 30 27 |
Intel Pentium G3258 | 24 20 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Radeon 290X, 1920x1080, ustawienia ultra, SSAO, bez Nvidia HairWorks
Intel Core i7-4790K | 54 47 |
Intel Core i5-4670K | 51 45 |
Intel Core i5-3570K | 48 42 |
AMD FX-9590 | 43 35 |
Intel Core i3-4350 | 41 33 |
AMD FX-8370E | 36 27 |
AMD FX-6300 | 28 19 |
AMD FX-4300 | 23 15 |
Intel Pentium G3258 | 21 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Patrząc na wyniki wydajności poszczególnych procesorów można dojść do dość oczywistego wniosku, że przypadku układów Intela czterordzeniowe i5 wydaje się być optymalnym wyborem. Szczególnie, jeśli połączymy go z kartą pokroju Zotac GeForce GTX 970. Z drugiej strony jednak, jeśli popatrzymy na wyniki procesorów AMD to jedynie najmocniejsza jednostka – FX 9590 osiąga zbliżoną wydajność do wspomnianego i5-3570K. FX-6300 minimalnie przegrywa z i3-4350, a najsłabszy układ z czerwonego obozu (FX 4300) nie jest wstanie zapewnić sensownej płynności animacji w tych ustawieniach. Warto w tym miejscu wspomnieć, że gra w Wiedźmina 3 jest praktycznie niemożliwa na układach dwurdzeniowych, czego najlepszym dowodem jest wyniki testowego Pentium G3258.
W przypadku tego ostatniego zastosowanie sztucznego ograniczenia ilości kl/s nie przynosi żadnego rezultatu. Widać wyraźnie, że Wiedźmin 3 był tworzony z myślą o czterordzeniowcach, choć mowa tu raczej o tych od Intela, a nie AMD.
W przypadku sparowania procesorów z kartą Radeon 290X niewiele się zmienia. Ponownie jednak tylko jeśli bierzemy pod uwagę układy Intela. Jedynie najmocniejsza jednostka AMD zapewnia w takim duecie sensowną płynność animacji.
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Podkręcanie, GeForce GTX 970, 1920x1080, ustawienia ultra, SSAO, bez Nvidia HairWorks
Intel Core i7-4790K@4,5 GHz | 68 63 |
Intel Core i5-4670K@4,5GHz | 66 61 |
Intel Core i5-3570K@4,5 GHz | 64 60 |
AMD FX-9590@5 GHz | 57 53 |
AMD FX-8370E@4,5 GHz | 54 51 |
AMD FX-6300@4,5 GHz | 48 44 |
AMD FX-4300@4,5 GHz | 39 34 |
Intel Pentium G3258@4,5 GHz | 33 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Podkręcanie, Radeon 290X, 1920x1080, ustawienia ultra, SSAO, bez Nvidia HairWorks
Intel Core i7-4790K@4,5 GHz | 61 55 |
Intel Core i5-4670K@4,5GHz | 58 51 |
Intel Core i5-3570K@4,5 GHz | 54 47 |
AMD FX-9590@5 GHz | 43 35 |
AMD FX-8370E@4,5 GHz | 40 32 |
AMD FX-6300@4,5 GHz | 35 26 |
AMD FX-4300@4,5 GHz | 29 23 |
Intel Pentium G3258@4,5 GHz | 28 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Po podkręceniu procesorów niewiele się zmienia. Praktycznie wszystkie zależności pomiędzy nimi zostały zachowane. Przekrojowo wydajność wzrosła od 5 do nawet 30%, choć wzór jest tutaj oczywisty – im słabszy procesor tym większy zysk z podkręcania. Nie jest więc żadną niespodzianką, że najbardziej skorzystały na tym układy AMD oraz dwurdzeniowy Pentium. Nie licząc tego ostatniego praktycznie wszystkie procesory zapewniały przyzwoitą płynność animacji w połączeniu z kartą GeForce GTX 970. Z drugiej strony, sprawy nieco się komplikują w przypadku sparowania ich z Radeonem 290X. Jeśli przyjmiemy, że 40 kl/s stanowi rozsądne minimum do grania, to nawet najmocniejsza jednostka AMD nie podała zadaniu.
Na szarym końcu ponownie znalazł się Pentium G3258. Sparowany z Radeonem 290X nawet po podkręceniu nie był wstanie zapewnić średnio 30 kl/s. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że Wiedźmin 3 nie robi większego użytku z dodatkowych wątków, co idealnie widać po wynikach testów procesora i7-4790K. Różnica w wydajności względem i5-4670K jest minimalna. Spokojnie można nawet powiedzieć, że pomijalna.