Na lokację testową wybrałem jedno z miejsc, do których traficie niedługo po rozpoczęciu przygody w świecie Skyrim. Powodów jest kilka. Po pierwsze jest to przestrzeń otwarta - ilość generowanych detali jest nieporównywalnie większa od tej, które generowane będą w pomieszczeniach zamkniętych. Dodatkowo suwaki "pola widzenia" ustawione na maksium sprawiają, że z kart graficznych wyciskane są siódme poty. Jak się okazało, przesunięcie ich w stronę średnich wartości przynosi niebagatelny wzrost płynności animacji. Synchronizacja pionowa była domyślnie włączona.
The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, najwyższe @3,9 GHz
HD 6970 | 51 34 |
GTX 480 | 50 35 |
HD 6950 | 49 33 |
GTX 560 Ti | 44 36 |
HD 6870 | 43 34 |
HD 6850 | 41 33 |
GTX 470 | 37 34 |
GTX 460 | 34 28 |
GTX 260 | 27 19 |
HD 5770 | 25 19 |
HD 5750 | 24 20 |
GTS 450 | 15 13 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Na podium, niemalże z tym samym wynikiem, znalazły się karty HD 6970, GTX 480 oraz HD 6950. GTX 460 wyznaczał granicę pomiędzy kartami umożliwiającymi grę bez przycięć, a tymi na których animacja lubiła szarpać. Starsze konstrukcje niestety okazały się za słabe. Zmiana rozdzielczości na 1680x1050 przynosiła zmiany na poziomie 1-2 klatek na sekundę, stąd też wyniki nie zostały pokazane na wykresach.
The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, wysokie @3,9 GHz
aaaaGTX 480 | 59 52 |
GTX 560 Ti | 58 51 |
GTX 260 | 58 50 |
GTX 470 | 58 49 |
HD 6970 | 58 47 |
HD 6950 | 57 48 |
HD 6870 | 57 47 |
GTX 460 | 57 47 |
HD 6850 | 56 46 |
HD 5770 | 52 39 |
HD 5750 | 50 39 |
GTS 450 | 46 39 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Po zmianie ustawienia ogólnego "jakość detali" na poziom wysoki, w znacznym stopniu zredukowane zostały wartości "pola widzenia". Spowodowało to wzrost płynności animacji (w przypadku wszystkich kart) do poziomu, który powinien satysfakcjonować każdego gracza. Generalnie jeśli liczba klatek nie spadała poniżej 30, grało się wyśmienicie.
Procesor @2 GHz
Przy okazji testowania Skyrim chciałbym zaprezentować pomiary zarejestrowane w wyniku mojego... błędu. Nie zorientowałem się od razu [sic!], że procesor w trakcie przeprowadzania testów pracował z częstotliwością 2 GHz. Rzucając okiem na poniższe wykresy możecie zaobserwować, jak zmieniają się różnice w wynikach poszczególnych kart wraz ze zmianą ilości detali. Dzięki temu przekonacie się w jakim stopniu częstotliwość pracy procesora wpływa na wydajność kart graficznych.
The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, najwyższe @2 GHz
HD 6870 | 34 20 |
GTX 480 | 34 19 |
GTX 560 Ti | 33 20 |
GTX 470 | 33 19 |
HD 6950 | 32 18 |
HD 6850 | 31 18 |
HD 6970 | 30 18 |
GTX 460 | 28 20 |
GTX 260 | 26 19 |
HD 5770 | 24 18 |
HD 5750 | 24 17 |
GTS 450 | 16 13 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, wysokie @2 GHz
sss GTX 560 Ti | 43 28 |
GTX 470 | 43 27 |
GTX 260 | 42 28 |
GTX 460 | 41 26 |
GTS 450 | 40 28 |
GTX 480 | 40 27 |
HD 6850 | 40 26 |
HD 5770 | 39 28 |
HD 6950 | 39 26 |
HD 6870 | 39 26 |
HD 5750 | 38 26 |
HD 6970 | 37 27 |
średnia liczba kl./s |
The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, średnie @2 GHz
HD 6970 | 47 34 |
GTX 480 | 52 37 |
HD 6950 | 48 34 |
GTX 560 Ti | 53 35 |
HD 6870 | 48 34 |
HD 6850 | 47 30 |
GTX 470 | 51 36 |
GTX 460 | 50 36 |
GTX 260 | 52 37 |
HD 5770 | 49 34 |
HD 5750 | 48 34 |
GTS 450 | 51 36 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |