The Crew
1920 x 1080 px, ustawienia ultra, MSAA x4, SSAO+
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 60 54 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 60 53 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 51 41 |
Radeon R9 270X | 46 29 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 43 27 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
The Crew
1920 x 1080 px, ustawienia ultra, FXAA, SSAO+
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 60 60 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 60 60 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 58 52 |
Radeon R9 270X | 55 40 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 52 37 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
The Crew
1920 x 1080 px, ustawienia wysokie, FXAA
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 60 60 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 60 60 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 60 60 |
Radeon R9 270X | 60 51 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 60 50 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Analiza wydajności
Jak widać na wykresach The Crew ma bardzo umiarkowane wymagania sprzętowe. Moim zdaniem adekwatne do tego, co sobą prezentuje pod względem wizualnym. Największym obciążeniem jest tutaj w zasadzie wygładzanie krawędzi MSAA x 4. Niestety z nieznanych przyczyn autorzy gry nie przewidzieli niższej opcji (x2) dla tej techniki. Nie zmienia to jednak faktu, że topowe konstrukcje bez problemu zapewniają średnio około 60 kl/s. W przypadku kart ze średniego segmentu sytuacja wygląda bardzo podobnie. Wystarczy wyłączyć wspomniane MSAA lub zastąpić je inną, mniej wymagającą techniką wygładzania krawędzi (FXAA). Ustawienia detali graficznych na poziom wysoki powoduje, że nawet najsłabsze testowane karty były wstanie zapewnić blisko 60 kl/s.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wymagań względem procesora. Gra wykorzystuje jedynie dwa rdzenie i nawet na układach z rodziny i3 czy nawet Pentium działa całkiem dobrze. Taka sama historia dotyczy ilości pamięci RAM potrzebnej do spokojnej zabawy. W zupełności wystarczą 4 GB. Ogólnie trudno mieć jakieś większe zastrzeżenia do The Crew, jeśli chodzi o optymalizację. Wynika to oczywiście z dość przeciętnej oprawy wizualnej produkcji. Nie licząc niezłej gry światłami w zasadzie nie ma tutaj niczego co by jakoś szczególnie wpadło w oko. No może licząc beznadziejnych tekstur i modeli otoczenia na dalszym planie. Na koniec warto odnotować, że posiadacze kart z rodziny GeForce mogą skorzystać z pełnego HBAO, które nie jest dostępne dla właścicieli kart AMD.