Możliwości konfiguracji ustawień graficznych w Symulatorze Farmy 2011są ubogie. Cud, że w ogóle możemy zmienić rozdzielczość. Oprócz niej ustalić można poziom antyaliasingu (co by koła traktorów nie były przesadnie kwadratowe) i filtrowania anizotropowego. W oczy rzuca się także tajemnicza opcja „profil sprzętu”. Nazwy poszczególnych ustawień w spolszczonej wersji brzmią: low, medium, high, very high. Jak widać ekipa nie chciała do końca polonizować gry. To musiał być celowy zabieg. Jak inaczej bowiem wytłumaczyć takiego babola w tak rzucającym się w oczy miejscu? Opcje graficzne zmieniać można jedynie po uprzednim opuszczeniu bieżącej rozgrywki. Zwykły śmiertelnik nie zmienia ich przesadnie często, więc taki stan rzeczy nie będzie dla niego zapewne wadą. Mnie jednak w chwili przeprowadzania testów przyprawiało o czarną rozpacz.
Sztywny limit płynności animacji ustawiono na poziomie 60 klatek na sekundę. Osiągany będzie przez większość kart dostępnych na rynku, nawet przy najwyższych możliwych ustawieniach. Silnik gry bywa jednak kapryśny i z niewiadomych przyczyn zdarzają się niespodziewane spadki liczby klatek.
Oto jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach ustawień
low | medium |
high | very high |
Zmiany ustawień graficznych odczuwane były jedynie w wypadku najsłabszej z kart w teście – GeForce'a 8600 GT OC. Bez problemu radził sobie z Antyaliasingiem x4, jednak po zmianie na x8 płynność animacji nie pozwalała na grę. Podobna sytuacja miała miejsce po zmianie rozdzielczości na 1920 x 1200.
• Antyaliasing (x0, x2, x4, x8) – powoduje zmianę poziomu wygładzania krawędzi. Jednym słowem krowy będą tu i ówdzie należycie zaokrąglone.
x0 | x2 |
x4 | x8 |
• Filtrowanie anizotropowe (x0, x2, x4, x8) – aby dostrzec różnicę pomiędzy poszczególnymi poziomami należy ponoć wpatrywać się w jeden screen przez minimum 3 godziny, a potem przenieść wzrok na kolejny. Mnie się nie udało, a wam?
x0 | x2 |
x4 | x8 |
• Profil sprzętu (low, medium, high, very high) – zmiana jakości tekstur i cieni.
low | medium |
high | very high |
Twórcy gry chwalą się, że zastosowano nowy silnik graficzny, który pozwolił na wdrożenie cyklu dobowego. Maszyny się jednak nie męczą, dzielny rolnik także. Pracujemy więc na okrągło, 24 godziny na dobę. Zastosowano także znany i lubiany system fizyki PhysX, który nie robi jednak najlepszej reklamy jego twórcom. Na gameplayu możecie na własne oczy zobaczyć jak działa w praktyce, zostawiam go więc bez komentarza. Pojazdy oteksturowane są bardzo przyzwoicie. Twórcy zdobyli niezbędne licencje na prawdziwe nazwy maszyn rolniczych od kilku większych producentów. W ramach podziękowania postarali się i dopieścili każdy kombajn, opryskiwacz i snopowiązałkę do granic możliwości. Szkoda, że gdy prowadzimy pojazd z widokiem z wewnątrz, nie widzimy żadnego elementu ciała rolnika. Nie ma rąk na kierownicy, nóg na pedałach, ani zadka na siodełku. Nul. Widok z perspektywy trzeciej osoby dowodzi jednak, że w pojeździe ktoś siedzi.