APU AMD Trinity zastosowane w VS8 to wersja mobilna i na dodatek energooszczędna. Z pewnością jej wydajność będzie daleka od testowanych przez nas modeli desktopowych. Sapphire EDGE VS8 dostarczany jest bez systemu operacyjnego (FreeDOS), a na potrzeby testów zainstalowaliśmy na nim Windows 7 64-bit.
PCMark 7
[punkty]
Wynik całościowy | 1690 1068 |
Lightweight | 1358 1008 |
Productivity | 1050 658 |
Creativity | 1903 1209 |
Entertainment | 1796 1122 |
Computation | 1803 1049 |
System Storage | 1441 1296 |
Sapphire EDGE VS8 Sapphire EDGE HD3 |
Wszystkich, którzy chcą porównać działanie swojego komputera do testowanej przez nas platformy zapraszamy do działu benchmarki. Znajdziecie tam linki do pobrania popularnych benchmarków, w tym PC Mark 7 oraz nowy 3D Mark. Każdy zarejestrowany użytkownik może opublikować wyniki swojej maszyny.
3DMark 06
[punkty]
Wynik całościowy | 4550 2844 |
SM2.0 | 1708 988 |
HDR/SM3.0 | 1909 1323 |
CPU | 1888 1049 |
Sapphire EDGE VS8 Sapphire EDGE HD3 |
Sapphire EDGE VS8 zdecydowanie góruje nad poprzednikiem w kwestii możliwości generowania grafiki 3D. Sprawdźmy możliwości obu konstrukcji w grze.
Darkness II -1280 x 720
[kl./s] - ustawienia minimalne
EDGE VS8 | 35 29 |
EDGE HD3 | 23 16 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wydajność w grze Darkness II jest zdecydowanie wyższa. Jednak czy VS8 da radę udźwignąć bardziej wymagające gry w wyższych rozdzielczościach? Wątpliwe. Energooszczędna wersja Trinity pomimo sporych możliwości posiada mocno obniżone zegary CPU i GPU. Dzięki temu imponuje energooszczędnością - ale nie wydajnością. Sprawdziliśmy to w grach Dishonored i Devil May Cry.
Dishonored – ustawienia minimalne
[kl./s]
1280 x 720 | 31 20 |
1680 x 1050 | 18 14 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Devil May Cry – ustawienia minimalne
[kl./s]
1280 x 720 | 36 31 |
1680 x 1050 | 20 18 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Szału nie ma - w rozdzielczości 1280 x 720 rozgrywka jest możliwa, ale próbując wykorzystać wyższą rozdzielczość szybkość działania gier błyskawicznie spada.
Pobór energii
[W]
Stan spoczynku | 15 25 |
Odtwarzanie FullHD | 26 33 |
Maks. Obciążenie GPU | 35 36 |
Maks. Obciążenie CPU | 36 37 |
Maks. Obciążenie CPU + GPU | 38 40 |
Sapphire EDGE VS8 Sapphire EDGE HD3 |
Ulepszone rdzenie Piledriver wykorzystane w AMD Trinity potrafią naprawdę imponować energooszczędnością. Moc maszynki nie jest może powalająca, ale pobór energii niższy niż w przypadku poprzedniego modelu z AMD Brazos robi naprawdę duże wrażenie - zwłaszcza w stanie spoczynku.
Temperatury
Stan spoczynku - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Odtwarzanie wideo w FullHD - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Maksymalne obciążenie - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Jeśli wierzyć odczytom z rdzeni (a w przypadku procesorów/APU AMD bywa z tym różnie) energooszczędna wersja Trinity charakteryzuje się również znacznie niższymi temperaturami pracy. Przy dużym obciążeniu powietrze wydobywające się z górnej kratki wentylacyjnej robi się gorące, a szum wentylatora staje się bardziej słyszalny. W normalnych warunkach (rozmowy, grający telewizor) urządzenie jest praktycznie niesłyszalne.