Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark Domyślna przeglądarka systemowa, [ms] mniej = lepiej
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505
841
HTC Windows Phone 8X
892
Nokia Lumia 820
918
Nokia Lumia 920
923
Apple iPhone 5
932
Samsung Galaxy S3
1002
Samsung Galaxy Note II
1030
HTC One
1099
Sony Xperia Z
1283
LG Nexus 4
1370
Nokia Lumia 620
1432
Huawei Ascend P1
1641
HTC One X
1684
Asus Padfone
1702
Samsung Galaxy Note
1776
Samsung Galaxy S3 mini
1891
Motorola RAZR Maxx
1940
Motorola RAZR
1979
Samsung Galaxy Nexus
1989
Yarvik Ingenia Synchro
2127
Apple iPhone 4S
2251
Huawei Honor U8860
2262
LG Swift L9
2514
HTC Sensation XE
2689
HTC Sensation XL
2726
HTC One V
3247
HTC Rhyme
3341
Samsung Galaxy S 2
3447
LG Swift L7
3818
LG Swift 2X
3826
LG Prada 3
3894
Motorola Atrix
3920
Samsung Galaxy R
4100
LG Swift 3D
4278
LG Swift L5
4535
Sony Ericsson Xperia Neo
5055
HTC Desire S
5762
HTC EVO 3D
6108
HTC Titan
6488
Nokia Lumia 710
6768
Nokia Lumia 800
6826
Nokia 500
6832
Samsung Omnia W
6972
HTC Radar
9115
Motorola Fire XT 530
10521
Samsung Wave 3
10647
HTC ChaCha
12819
HTC Wildfire S
15995
Nokia C6-00
27977
Dell Venue Pro
45333
Huawei Ideos U8500
66159
Rezultat wynoszący 841 ms plasuje Galaxy S 4 na szczycie naszego rankingu. Sprawność renderowania JavaScriptu była znakomita.
3DMark (Ice Storm) - TOTAL
LG Nexus 4 (Android 4.2)
11298,0
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
10827,0
Sony Xperia Z (Android 4.1)
10572,0
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
2773,0
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1696,0
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1551,0
3DMark (Ice Storm) - Graphics
LG Nexus 4 (Android 4.2)
11590,0
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
11374,0
Sony Xperia Z (Android 4.1)
10550,0
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
2316,0
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1488,0
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1327,0
3DMark (Ice Storm) - Physics
Sony Xperia Z (Android 4.1)
10648,0
LG Nexus 4 (Android 4.2)
10326,0
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
9267,0
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
8966,0
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
3783,0
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
3319,0
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 1 (fps)
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
51,1
LG Nexus 4 (Android 4.2)
50,6
Sony Xperia Z (Android 4.1)
46,3
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
7,4
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
7,3
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
4,2
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 2 (fps)
LG Nexus 4 (Android 4.2)
50,2
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
47,9
Sony Xperia Z (Android 4.1)
45,5
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15,8
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
9,4
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
5,8
3DMark (Ice Storm) - Physics test (fps)
Sony Xperia Z (Android 4.1)
33,8
LG Nexus 4 (Android 4.2)
32,8
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
29,4
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
28,5
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
12,0
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
10,5
Niecałe 11000 punktów w 3DMarku to świetny wynik. LG Nexus 4 był nieco lepszy, ale pamiętajmy, że jego system jest znacznie mniej obciążony wszelkimi udogodnieniami, takimi jak np. obsługa gestów i dodatkowa nakładka graficzna.
3DMark (Ice Storm Extreme) - TOTAL
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
6561
LG Nexus 4 (Android 4.2)
6229
Sony Xperia Z (Android 4.1)
5603
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
2067
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1207
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
838
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
6104
LG Nexus 4 (Android 4.2)
5737
Sony Xperia Z (Android 4.1)
5470
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
1710
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1002
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
690
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
8898
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505
8891
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
7672
Sony Xperia Z (Android 4.1)
6123
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
4271
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
3337
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 1 (fps)
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
31,4
LG Nexus 4 (Android 4.2)
28,9
Sony Xperia Z (Android 4.1)
27,7
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
6,1
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
4
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
3,5
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 2 (fps)
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
23
LG Nexus 4 (Android 4.2)
21,9
Sony Xperia Z (Android 4.1)
20,8
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
9,5
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
5,7
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
2,4
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics test (fps)
LG Nexus 4 (Android 4.2)
28,2
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
28,2
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
24,4
Sony Xperia Z (Android 4.1)
19,4
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
13,6
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
10,6
W teście Extreme Samsung Galaxy S 4 okazał się najlepszy. Pozytywna różnica uwidacznia się zwłaszcza w stosunku do Sony Xperia Z.
AnTutu System Benchmark - TOTAL SCORE
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
24710
HTC One (Android 4.1)
20519
Sony Xperia Z (Android 4.1)
20345
LG Nexus 4 (Android 4.2)
17517
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15891
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
15320
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
8993
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
6776
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
6559
AnTutu System Benchmark - RAM
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
3954
Sony Xperia Z (Android 4.1)
3442
HTC One (Android 4.1)
3414
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
2841
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
2754
LG Nexus 4 (Android 4.2)
2312
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1338
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
1201
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1110
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby całkowite
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
4930
Sony Xperia Z (Android 4.1)
4446
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
4220
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
4180
LG Nexus 4 (Android 4.2)
4091
HTC One (Android 4.1)
3770
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1563
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
1344
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1324
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby zmiennoprzecinkowe
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
6406
Sony Xperia Z (Android 4.1)
4131
HTC One (Android 4.1)
4034
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
3133
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
3122
LG Nexus 4 (Android 4.2)
2136
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1326
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
1142
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1077
AnTutu System Benchmark - Grafika 2D
HTC One (Android 4.1)
1656
LG Nexus 4 (Android 4.2)
1607
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
1581
Sony Xperia Z (Android 4.1)
1557
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
1355
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
1263
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
1084
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
476
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
375
AnTutu System Benchmark - Grafika 3D
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
6931
HTC One (Android 4.1)
6743
LG Nexus 4 (Android 4.2)
6477
Sony Xperia Z (Android 4.1)
5867
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
3480
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
3284
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
2978
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
2035
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
1640
AnTutu System Benchmark - Baza danych
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
565
Sony Xperia Z (Android 4.1)
560
HTC One (Android 4.1)
555
LG Nexus 4 (Android 4.2)
555
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
550
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
535
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
460
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
460
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
425
AnTutu System Benchmark - Zapis na SD
HTC One (Android 4.1)
150
Sony Xperia Z (Android 4.1)
150
LG Nexus 4 (Android 4.2)
150
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
150
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
138
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
128
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
128
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
119
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
104
AnTutu System Benchmark - Odczyt z SD
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
203
HTC One (Android 4.1)
197
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
195
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
193
Sony Xperia Z (Android 4.1)
192
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
190
LG Nexus 4 (Android 4.2)
189
Samsung Galaxy S2 (Android 4.1)
141
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
118
W AnTuTu 3 Samsung Galaxy S 4 zmiażdżył konkurencję. Ani HTC One, ani Sony Xperia Z, nie wspominając już o LG Nexus 4 nie byli w stanie mu dorównać. Warto również zwrócić uwagę na wysokie wartości odczytu i zapisu danych z pamięci magazynowej. 30 MB/s to wśród smartfonów wciąż wynik bardzo dobry.
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (onscreen)
LG Nexus 4 (Android 4.2)
46
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
40
HTC One (Android 4.1)
31
Sony Xperia Z (Android 4.1)
30
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
13
Huawei Ascend P1 (Android 4.0)
11
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
3,6
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (offscreen)
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
40
HTC One (Android 4.1)
34
LG Nexus 4 (Android 4.2)
32
Sony Xperia Z (Android 4.1)
29
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy Camera (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
6,4
Huawei Ascend P1 (Android 4.0)
6,1
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
2,5
Wyniki w trybie onscreen i offscreen były identyczne – 40 kl./s. Przy rozdzielczości ekranu wynoszącej 1920x1080 pikseli to naprawdę świetny wynik.
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (onscreen)
LG Nexus 4( Android 4.2)
20
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
15
Sony Xperia Z (Android 4.1)
13
Huawei Ascend P1 (Android 4.0)
11
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
4,1
Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0)
1,1
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (offscreen)
Samsung Galaxy S3 (Android 4.1)
15
Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2)
15
Sony Xperia Z (Android 4.1)
13
LG Nexus 4( Android 4.2)
13
Huawei Ascend P1 (Android 4.0)
6,1
Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1)
1,1
Ponownie wyniki onscreen i offscreen są jednakowe. Rezultat na poziomie 15 kl./s nie jest szokująco dobry, ale porównywalny do konkurentów. Istotną rolę gra tutaj rozdzielczość ekranu – w smartfonach o niższej rozdzielczości ilość klatek na sekundę może być wyższa. Pod warunkiem oczywiście, że dysponują podobną wydajnością komponentów obliczeniowych.
Czas pracy na baterii
Bateria Li-ion o pojemności 2600 mAh spisywała się bardzo dzielnie w Samsungu Galaxy S 4, mimo, iż 5-calowy ekran Super AMOLED o rozdzielczości 1920x1080 pikseli intensywnie starał jej się w tym przeszkadzać.
Technologia AMOLED-owa słynie ze świetnych kątów widzenia, bardzo głębokiej czerni i żywych kolorów, ale niestety nie jest zbyt oszczędna. AMOLED-y przeciwieństwie do ekranów LCD nie potrzebują dodatkowego źródła światła służącego do podświetlania ekranu, gdyż same generują światło. Najnowsze generacje tych wyświetlaczy są znacznie oszczędniejsze niż ich protoplaści, ale wciąż wyświetlanie jasnych stron internetowych (z białym tłem) jest bardziej energochłonne, niż oglądanie filmów, które zazwyczaj stanowią mieszankę scen ciemnych i jasnych.
W ogólnym rozrachunku musimy jednak przyznać, że czas pracy SGS4 był dobry biorąc pod uwagę iloma funkcjami nasycony jest system operacyjny. Przy jasności ustawionej na komfortowe 35% i głośności na ok. 50% smartfon był w stanie odtwarzać film HD przez 11 godzin. Łączność 3G/4G, Wi-Fi, NFC oraz Bluetooth była w tym czasie nieaktywna, a ekran przełączony był w tryb o nazwie „Film”.
Czas rozmów (3G): 12 godzin 49 minut
Przeglądanie internetu: 8 godzin 27 minut (Wi-Fi)
Odtwarzanie filmu: 11 godzin 2 minuty
W czasie typowego, codziennego użytkowania obejmującego przeglądanie internetu, słuchanie muzyki, korzystanie z aplikacji narzędziowych, rejestrowanie kilku fotek, synchronizację poczty oraz oczywiście pisanie SMS-ów i kilkanaście rozmów telefonicznych smartfon pracował przez ok. 4 dni. Zużycie prądu w czasie bezczynności było znikome pod warunkiem, że nie aktywowaliśmy wszystkich możliwych udogodnień. W przeciwnym razie można było oczekiwać nawet 10-15% spadku w ciągu nocy.
Jasność i kąty widzenia
W tym temacie nie musimy już wiele dodawać ponad to, co napisaliśmy. Ekran jest po prostu imponujący. Liczba pikseli na cal to 441, czyli bardzo dużo (znacznie więcej niż np. iPhone 5). Przypominamy, że im większa gęstość ułożenia pikseli, tym bardziej szczegółowy obraz dociera do ludzkiego oka.
Mimo, że wiele osób twierdziło, że różnica między 300 ppi, a 400 ppi będzie zerowa lub znikoma tak naprawdę jest ona w pełni zauważalna. Ekrany o gęstości powyżej 400 ppi sprawują się znacznie lepiej w czasie wyświetlania maleńkich czcionek oraz innych drobnych elementów graficznych.
W porównaniu np. do HTC One uważamy, że obraz w Samsungu jest nieco mniej szczegółowy, ale za to znacznie bardziej kontrastowy. Jasność jest dobra, ale gorsza niż w HTC One. Wynosi ona około 400-410 cd/m2 (maksymalne ustawienie manualne) lub nawet 470 (maksymalna jasność przy ustawieniu AUTO). Powinna wystarczyć nie tylko wewnątrz pomieszczeń, ale również pod gołym niebem.
Dla osób, które wymagają bardziej wiarygodnej reprodukcji kolorów przewidziany został tryb Profesjonalne zdjęcie, który obniża nasycenie barw i sprawia, że stają się one znacznie bardziej naturalne.
UWAGA!
W sieci odnaleźć można pierwsze doniesienia o niemożności wyświetlenia idealnie czarnego koloru. Przyczyną mają być czerwone subpiksele, które nie potrafią się całkowicie wyłączyć (świecą bardzo delikatnie). Niestety musimy potwierdzić tą przypadłość. Zaznaczamy jednak, że w czasie typowego, codziennego użytkowania problem ten jest praktycznie niezauważalny. Widać go w nocy, gdy wyświetlamy na całym ekranie bardzo ciemny obraz (np. idealnie czarną grafikę). Obraz na ekranie prezentuje się imponująco w zdecydowanej większości przypadków, ale problem z czerwonymi subpikselami nie powinien mieć miejsca. Mamy nadzieję, że uda się go rozwiązać w sposób programowy (aktualizacja systemu).
GPS
Wbudowany odbiornik nawigacji satelitarnej działa szybko i cechuje się dobrą precyzją. Jest w pełni użyteczny na zewnątrz i w samochodzie, a nawet wewnątrz budynków (dzięki wspomaganiu lokalizacji przez Wi-Fi).
Wi-Fi
Dzięki zastosowaniu modułu sieciowego wspierającego najnowszy standard Wi-Fi 802.11ac możemy oczekiwać naprawdę bardzo wysokich prędkości transmisji. Ograniczeniem będzie w tym przypadku szybkość odczytu i zapisu do pamięci masowej. Zmniejszenie intensywności kolorów może mieć też pozytywny wpływ na czas pracy na baterii.