W tym przypadku aplikacja analizuje czas, jaki potrzebuje dane urządzenie do przetworzenia konkretnej liczby zapytać SQLite, mierząc przy tym głównie wydajność jednostki centralnej oraz w nieco mniejszym stopniu pamięci operacyjnej.
Aplikacja porównuje uzyskany wynik do średnich rezultatów osiąganych przez szereg innych smartfonów. Dla przykładu Motorola Droid X osiąga średnio 63,5 s, HTC Desire 78 s, a Samsung Galaxy S teoretycznie niecałe 149 sekund (tutaj jak widać benchmark mija się z prawdą). W porównaniu do testowanego przez nas wcześniej HTC Desire Z, który osiągnął rewelacyjny wynik 59 sekund, rezultat Samsunga można określić co najwyżej jako przeciętny.
Linpack
W tym bardzo popularnym teście mierzona jest przede wszystkim wydajność procesora głównego. Rezultaty podawane są w tak zwanych „megaflopach”, czyli milionach operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (Millions of FLoating point Operations Per Second).
Wynik niespełna 14 MFLOPS jest przeciętny. Porównując go do tego osiągniętego przez HTC Desire Z (32-33 MFLOPS) nie ma czym się zachwycać, ale rezultat ten trudno również uznać za tragiczny. Warto też wiedzieć, że HTC Desire Z jest znacznie droższy.
Wydajność 3D
NenaMark1
Benchmark ten wyświetla animację 3D, wykorzystującą OpenGL ES 2.0 z programowalnymi shaderami. Dzięki takim efektom jak m. in. dynamiczne cieniowanie, odbicia na powierzchni wody, cząsteczki (dym) oraz zróżnicowane modele oświetlenia ocenić możemy głównie wydajność jednostki graficznej oraz procesora głównego.
Osiągnięty wynik przekraczający 51 fps (klatek na sekundę) oceniamy bardzo dobrze. Płynność animacji była wręcz idealna, a jakość tekstur nie budziła zastrzeżeń. Nie zaobserwowaliśmy też chwilowych spadków wydajności.
An3DBench
Wersja XL benchmarka An3DBench przeznaczona jest dla najwydajniejszych urządzeń działających pod kontrolą systemu Android. Wbudowane testy są o wiele bardziej wymagające, ale przy tym znacznie atrakcyjniejsze wizualnie. Aplikacja wykorzystuje „silnik” jPCT-AE 3D.
Wynik na poziomie 24535 punktów zaliczamy do wysokich w segmencie telefonów „niepodkręcanych”. Testy są jednak na tyle wymagające, ze w kilku z nich zaobserwowaliśmy nieprzyjemne objawy „lagowania”.
Neocore
W tym atrakcyjnie wyglądającym benchmarku, bazującym na OpenGL ES 1.1 uzyskaliśmy 55,3 fps (klatek na sekundę). Jest to dobry rezultat, który pokazuje, że w niniejszym sprzęcie drzemie całkiem pokaźny potencjał.
Angry Birds
W najprzyjemniejszej części testów praktycznych nie mogło zabraknąć nowej, ale kultowej już gry Angry Birds, która jest bardzo popularnym umilaczem czasu w podróży, lub w przerwach między codziennymi zajęciami.
Gra ładuje się szybko i działa bardzo płynnie. W ciągu długich godzin grania nie zauważyliśmy żadnych objawów „lagowania”, lub nieprawidłowego funkcjonowania tej nader sympatycznej aplikacji.
Czas pracy na baterii
Sprawdziliśmy jak długo wytrzymuje bateria tego telefonu podczas typowych połączeń za pośrednictwem sieci GSM. W czasie połączenia podświetlenie ekranu było wyłączone, podobnie jak łączonść Wi-Fi, 3G, Bluetooth, GPS i animowane tapety. Poziom głośności dźwięku ustawiliśmy na połowę.
Jak się okazuje bateria zastosowana w tym modelu jest dość wydajna. Otrzymany rezultat daleki był co prawda od wartości deklarowanych przez producenta (około 13 godz.), ale realny wynik w granicach 7 godzin i 40 minut jest i tak bardzo dobry.
W trakcie typowego użytkowania z włączonym Wi-Fi oraz 3G i przy średnim natężeniu rozmów Galaxy S wytrzymał 3,5 dnia. To dużo, biorąc pod uwagę, że niektóre z nowoczesnych konstrukcji mają problem z przekroczeniem jednego dnia. W trybie czuwania telefon potrafi wytrzymać 400-420 godzin.
Rozmowy: 7,40 godz.
Internet: 9,10 godz.
Tryb czuwania: 20 dni
Ekran
Kąty widzenia
Pod tym względem wyświetlacz zasługuje na same pochwały. Kąty widzenia są zdumiewająco dobre. Technologia Super AMOLED sprawuje się w tej kwestii dużo lepiej niż zwykły LCD, trzeba jednak zaznaczyć, że rewelacyjny kontrast i kolory nie oznaczają, że obraz jest idealny. W trakcie wyświetlania stron internetowych drobne czcionki wyglądały dużo lepiej w przypadku ekranów Super LCD, niż Super AMOLED – mniej kolorowych artefaktów na krawędziach.
Jakość zdjęć
Dzień
Wieczór
Jakość zdjęć robi dobre wrażenie. Obrazy były dość szczegółowe, kolory nasycone, a szumy niewielkie (przynajmniej w dobrych warunkach oświetleniowych). Samsung zaoferował użytkownikom bardzo wiele opcji konfiguracyjnych i programowych „ulepszaczy” obrazu.
Do wyboru mamy kilkanaście predefiniowanych scen, balans bieli, efekty, czułość ISO, opcje pomiaru światła, stabilizację, detekcję mrugnięć, detekcję uśmiechu, kontrast, nasycenie, ostrość oraz korektę wartości ekspozycji – czyli opcje które do niedawna zarezerwowane były dla zaawansowanych aparatów kompaktowych.
Zdjęcia nocne są dużo słabsze, a w dodatku nie mogą być doświetlane lampą LED-ową, bo jej po prostu nie ma.
Aparat z przodu
Pomimo, że to VGA (0,3 MPx) jakość jest całkiem przyzwoita.
Jakość nagrań wideo
Jakość nagrań wydaje się gorsza od zdjęć, co jest bardzo nietypowe dla tego typu urządzeń. Brakuje im przede wszystkim tego, czym wyróżniają się zdjęcia – szczegółowości. Filmy (nawet 1280x720 px) są nieco rozmyte i spełnią swoją rolę tylko w trakcie filmowania niezbyt odległych obiektów (kilka metrów). Nagrania nocne tradycyjnie cechują się dużo niższą jakością. Dodatkowa kamerka czołowa (do wideokonferencji) spełni swoje zadanie dobrze, ale nie można od niej oczekiwać cudów – jakość obrazu jest niska.
Geolokalizacja działa w tym telefonie bez zarzutu. Sygnał wyszukiwany jest bardzo szybko (kilka sekund), a dokładność obliczeń jest równie dobra, jak w przypadku tradycyjnych nawigacji samochodowych.
Wi-Fi
Sieci bezprzewodowe wyszukiwane są błyskawicznie, a ich konfiguracja nie wymaga szerokiej wiedzy technicznej. Urządzenie wspiera standard 802.11 b/g/n, więc jest w stanie obsłużyć także wysokie prędkości połączeń.
Opis procedur testowych
Wydajność sprawdziliśmy przy następujących ustawieniach:
wyłączone Wi-Fi
wyłączony Bluetooth
wyłączony GPS
brak aktywnej komunikacji z Internetem
wyłączone wigdety
minimalne podświetlenie ekranu
statyczna tapeta
Częstotliwość taktowania procesora głównego, graficznego i pamięci RAM ustawiona była na wartość domyślną dla danego modelu telefonu.